Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 56 1231151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 557
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Problemen customshop

    Ik link even schaamteloos naar mijn eigen topic:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post2632790

    Het blijkt dat er steeds meer 'mis' is in de custombuilds die ik gevraagd (besteld) heb bij Crimson Guitars in de UK. Ik maak even een klein lijstje.

    De tijd: het zou maximaal 6 maanden duren, inclusief het lakwerk. We zijn nu reeds 2,5 jaar verder, en het einde was in zicht, tot er nog meer issues aan het licht kwamen.

    Fretboard inleg. De kwaliteit was laag. Rommelig gezaagd, niet allemaal gelijk, veel vulmiddel. Dus moesten de fretboards eraf, nieuwen erop, nieuwe inleg, etc etc.

    Binding. De binding die ik specificeerde was een houten multiply binding, ala een gibson les paul custom, met als buitenste laag flamed maple. Blijkbaar heeft 'ie essen gebruikt. Vind ik ok, het zag er schitterend uit, zelfs zonder de olie. Toen ging de olie erop, en kwamen er bruine strepen op het witte essen. mineral streaks, die tevoorschijn kwamen pas bij het olieen. Ofzo. Raar verhaal, maar dat was het, volgens de bouwer.

    Tijdens de vroege constructie, het allereerste begin, heeft de frees blijkbaar gehapt. Hij heeft er een stuk purperhart ingezet, maar dat is nu enorm duidelijk zichtbaar in de body.




    de kopinleg is niet strak. Er zitten 3 delen van een cirkel in het ontwerp, en de randen zijn niet strak, maar rommelig. om het nog kloteriger te maken, is datzelfde ontwerp op de andere headstock schitterend gelukt!

    Ook moet ik 'm de hele tijd wijzen op fouten en problemen, die hij over het hoofd ziet, zoals dat ie vergeten is de andere inleg te graferen. Heeft 'ie er eentje gedaan, doet ie de ander niet. slordig!

    Maar, wanneer houden die kleine dingen op met 'klein foutje' zijn, en is het erg genoeg om maatregelen te treffen? en wanneer IS het genoeg?

    Iets in mij zegt dat de grens nu definitief bereikt is. De oplossing die Ben wil gaan doen met de back is een klein randje van de gitaar affrezen, en een purperhart fineer om de gitaar drapperen, om de hap te maskeren, en om zodoende direct een strakke(re) binding erop te zetten. Dit gaat zeker 2 maanden duren, als ik hem een beetje ken. Echt rot, want we waren al in het stadium van lakken!

    Welke acties, handelingen zijn schappelijk? Het liefst zou ik 'm zeggen dat ie de back eraf moet frezen en de binding ook, en het gewoon fris opnieuw moet doen. Graag jullie meningen hierover!

    PS: opmerkingen als 'dit soort dingen kan je altijd hebben bij custombuilds', schieten hun doel voorbij. Dat is dus juist mijn punt. Dit soort dingen zouden niet mogen gebeuren bij custombuilds, vind ik. En toen ik de gitaren liet bouwen, was hij op dat moment enorm, enorm hoog aangeschreven in de luthier-community.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Klinkt inderdaad alsof er teveel aan de hand is. Order afzeggen en geld terugvragen? (zelfs een compensatie voor het geld dat je zo lang hebt moeten missen?)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Klinkt inderdaad alsof er teveel aan de hand is. Order afzeggen en geld terugvragen? (zelfs een compensatie voor het geld dat je zo lang hebt moeten missen?)
    daarvoor zitten we al tever in de bouw, en ik wil deze gitaren we heel graag. Ik ga sowieso niks meer betalen. dat spreekt voor zich. If he wants, he can sue me. bastard. ik heb alle mails, en alle correspondentie. ik kan aangeven dat 'ie gewoon werkelijk zich niet aan afspraken houd.

    maar is het heel erg vergezocht om te zeggen: nieuwe back erop?

    iets in mij zegt ook dat ik dit gewoon moet laten hangen, om er zo snel mogelijk van af te zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Oei! Dat is naar man...Sowieso waanzin dat je er 2,5 jaar op moet wachten,veel te gek. Als dat dan nog eens gecompenseerd werd door een feilloos vakmanschap dan zou ik er vrede mee hebben maar dit gaat wel heel ver.

    Ik zou eerst mn sig even aanpassen en,ervan uitgaande dat je reeds hebt aanbetaald, een manier zoeken om mn geld terug te krijgen; echt belachelijk dit

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Ik zou hem te kennen geven dat ik er genoeg van had, en dat ik er geen vertrouwen meer in had.
    Verkeerd hout gebruikt, de aangegeven bouwtijd op belachelijke wijze overschreden, happen uit de body...
    Ik heb beginners gezien op het BKP forum die een build diary bijhielden, die minder fouten maakten.
    Daarnaast, bij een hoop gitaren op hun site vind ik de ontwerpen wat rommelig, en soms gewoon scheef ogen.
    Kan uiteraard ook aan de hoek liggen waaronder sommige foto's genomen zijn, maar ik voel nu niet direct de drang om er een gitaar te laten bouwen.
    Dan zou ik liever naar Wez Venables of Feline guitars gaan, dan weet ik zeker dat ik krijg wat ik wil, en dat veranderingen/problemen met het hout duidelijk besproken worden.

    Maar, dat is uiteraard slechts wat ik zou doen.

    En als je geld terug echt geen optie is, zou ik in ieder geval een nieuwe back eisen, want die hap eruit, dat ziet er gewoon niet uit, zeker niet als ik naar de rest van je verzameling kijk, en hoe netjes dat allemaal afgewerkt is.
    Laatst gewijzigd door Fiendish; 18 mei 2011 om 13:28

  6. #6

    Standaard

    Nee man, waarom koop je niet gewoon een Warmoth?
    Dat is altijd perfect!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sinner1980 Bekijk bericht
    Oei! Dat is naar man...Sowieso waanzin dat je er 2,5 jaar op moet wachten,veel te gek. Als dat dan nog eens gecompenseerd werd door een feilloos vakmanschap dan zou ik er vrede mee hebben maar dit gaat wel heel ver.

    Ik zou eerst mn sig even aanpassen en,ervan uitgaande dat je reeds hebt aanbetaald, een manier zoeken om mn geld terug te krijgen; echt belachelijk dit
    ik heb al een crimson guitars-gitaar he

    het betaalplan was dit (wil dit wel effe melden, wellicht dat iemand dan al dan niet terecht de vinger naar MIJ kan wijzen, hoewel het bouwkundig allemaal zijn fout is, duh, ik bedenk, hij gaat akkoord, en verneukt de boel).

    per gitaar was het bedrag 2200 euro. later werd het 2500E per stuk, vanwege upgrades.

    ik heb 40% betaald vooraf, en zo'n 30% halverwege, waardoor ik nu rond de 3000 zit. er moet dus nog 2000 bij. de bedoeling was om dat op het EIND te doen. Maar, dat heb ik dus nog niet gedaan. DOH, omdat de gitaren niet af zijn! het zou 6 maanden duren, en geen 2,5 jaar (and counting).

    had ik hem die 2000 eerder moeten geven?

    het idee van alles bedekken met bindingstrips en fineer en wat al niet staat me enorm tegen. ik wil OF een nieuwe back, OF het zo laten zitten, en dan maar doorbuffelen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Nee man, waarom koop je niet gewoon een Warmoth?
    Dat is altijd perfect!
    is het ook maar het leek me leuk en bijzonder om eens vanaf 0 echt alles zelf te kunnen ontwerpen. warmoth laat dit soort steken echt niet vallen. nooit gedaan... en als er wat aan de hand is krijg ik gelijk een bericht met 'ey dit ging fout, wat moeten we voor je doen?'

  9. #9

    Standaard

    Als ik jou was, zou ik een fikse prijsvermindering vragen. Ik persoonlijk had eerlijk gezegd al LANG de hele boel afgeblazen, als dat mogelijk was geweest.
    Zoals ik het nu bekijk is die 3000 euro meer dan genoeg geld voor die 2 gitaren. Voor 5000 euro heb je andere gitaren van andere bouwers die het veel professioneler aanpakken. Dit kan niet door de beugel, punt. Jullie hadden een overeenkomst, dus die moet hij nakomen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik heb al een crimson guitars-gitaar he

    het betaalplan was dit (wil dit wel effe melden, wellicht dat iemand dan al dan niet terecht de vinger naar MIJ kan wijzen, hoewel het bouwkundig allemaal zijn fout is, duh, ik bedenk, hij gaat akkoord, en verneukt de boel).

    per gitaar was het bedrag 2200 euro. later werd het 2500E per stuk, vanwege upgrades.

    ik heb 40% betaald vooraf, en zo'n 30% halverwege, waardoor ik nu rond de 3000 zit. er moet dus nog 2000 bij. de bedoeling was om dat op het EIND te doen. Maar, dat heb ik dus nog niet gedaan. DOH, omdat de gitaren niet af zijn! het zou 6 maanden duren, en geen 2,5 jaar (and counting).

    had ik hem die 2000 eerder moeten geven?

    het idee van alles bedekken met bindingstrips en fineer en wat al niet staat me enorm tegen. ik wil OF een nieuwe back, OF het zo laten zitten, en dan maar doorbuffelen.
    Tjeez,moeilijk dit.

    2000 eerder moeten geven? Nee man,je betaalt toch pas iets als het klaar is en ingepakt en wel voor verzending. Aanbetalen is OK natuurlijk en niet meer dan logisch.

    Hoe heb je betaald als ik vragen mag? Creditcard,paypal? Gezien het tijdsbestek zou het een lastig verhaal worden maar wellicht kunnen zijn in conclaaf gaan met de bouwer zodat de druk wat opgevoerd wordt en hij wellicht wat beter zijn best gaat doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top