Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: Pignose versterker

  1. #11

    Standaard

    Heeft iemand een adresje achter de hand waar ik voor een leuk prijsje kan gaan shoppen? Thomann heeft ze niet in het assortiment..
    Ik heb Pignose gemaild en verzendkosten komen op $ 55,50 dat tesamen met $ 79,95 maakt $ 135,45 (€ 94,85) dus als daar nog eens douanekosten overheen komen wordt het al gauw meer dan € 100,-.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Locatie
    IJSSELSTEIN
    Berichten
    692

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulRijkers Bekijk bericht
    Heeft iemand een adresje achter de hand waar ik voor een leuk prijsje kan gaan shoppen? Thomann heeft ze niet in het assortiment..
    Ik heb Pignose gemaild en verzendkosten komen op $ 55,50 dat tesamen met $ 79,95 maakt $ 135,45 (€ 94,85) dus als daar nog eens douanekosten overheen komen wordt het al gauw meer dan € 100,-.
    Zie PM
    You bought a guitar to punish your ma...

  3. #13

  4. #14

  5. #15

    Standaard

    ja, ik heb er ook 1 gehad van mijn vriendin, ook bij Eiland vandaan.

    je kunt er ontelbaar veel geluiden uit halen, mist je idd beetje creatief bent.
    je plugt niet in en hoepla, great sound.
    Nee, je moet zoeken.
    deurtje dicht,deurtje iets verder open, deurtje helemaal open.
    pignose op laag volume en je gitaar voluit open, pignose voluit open en je gitaar half dicht, etc etc etc.
    maar dan krijg je best een hoop.

    en het valt me op dat hij erg weinig stroom vreet! de batterijen lijken gewoon niet op te gaan.

    leuk ding hoor
    Laatst gewijzigd door JGD; 17 mei 2011 om 07:34 Reden: die eeuwige spelfouten...
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  6. #16

    Standaard

    Even een ouder topic nieuw leven inblazen. [hoe voeg je een smiley toe met een ipad?]

    Ik sleep meestal mijn slimline accoustic yamaha gitaar mee als ik ergens een paar uurtje ga samenspelen.

    Nu spelen er soms ook luide instrumenten zoals Accordion(s), klarinet mee en moet ik stevig aan de bak om een beetje hoorbaar te zijn. Otw krijg het verzoek om wat luider te spelen van de andere muzikanten.

    Ik dub over een kleinbatterij-versterkertje die je met een band kan dragen, gewoon om het geluid een beetje “oemp/body” te geven.

    Is zo’n pignose optie hiervoor, of beter voor iets anders kiezen?
    Ik heb wel al gezien dat er op internet de nodige mods zwerven waardoor het doosje wel aantrekkingskracht heeft.

    Advies? Want hier zie ik door de bomen het bos niet meer.

    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...35%5B%5D=88718

    p.s.
    Heeft iemand er één ter adoptie?
    Laatst gewijzigd door Gather38; 9 juli 2021 om 07:23

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Als ik zoek naar kleine versterkertjes voor akoestische gitaar kom ik bij een Blackstar Fly 3 Acoustic. Daar heb ik zelf geen ervaring mee maar het is in elk geval een merk dat goed bekend staat.

  8. #18

    Standaard

    Voor kopen zou ik die blackstar absoluut testen
    Want heb ervaring met de fly (niet acoustic)
    En om zelfs met je electrieke gitaar de amp harder te krijgen dan het acoustieke geluid moest dat ding zo hard dat je al snel in de geluidszone van een bromvlieg zat
    En luid genoeg om met trekzak mee te spelen was het zeker niet
    Maar kan het mis hebben.....
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 13 juli 2021 om 11:12

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Mijn ervaring met het versterken van akoestische gitaar: zo'n kleintje doet het niet om de reden die GK2 noemt. Redelijk geluid krijg je pas echt met een versterker van 30W en een 10" speaker.
    Goed wordt het vanaf 60W en 2x10".

    Maar ik lees dat je een slimline Yamaha speelt, die levert van zichzelf natuurlijk al minder volume dan een fullsize dreadnought, of zelfs een jumbo. Is dat misschien een optie?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 13 juli 2021 om 11:18
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #20

    Standaard

    Ik heb ook een jumbo gitaar maar daar ben ik nog zuinig op.

    Vandaar dat ik mijn “goedkope” apx500 dan meesleep, maar lopende kan ik niet mijn normale 230volt versterkert meeslepen. :-)
    Ook met een zware batterij versterker met een gewicht van 5 kilo of meer loop je ook niet mee op je gemak.
    Zoals ik al vermoede heeft zo’n versterkertje (of andere lichte uitvoering) dus niet veel zin voor deze toepassing.

    Maargoed, de pignose versterker of pgg-200 gitaar is wel leuk, toch iets om over te dromen.
    Die gitaartjes zijn hier niet verkrijgbaar lijkt wel?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top