Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29

Discussie: Pignose versterker

  1. #1

    Standaard Pignose versterker

    Dag mede-gitaarders,

    Wie van jullie heeft er ervaring met de Pignose 7-100 versterker? Ik ben op zoek naar een kleinere versterker 'voor op de bank' en m'n oog viel op deze knul/krul:



    Ik ben benieuwd of iemand er een heeft/ooit op gespeeld heeft en hoe hij bevalt als 'oefenampje' en of iemand nog een andere mega-suggestie heeft ingaand op mijn 'op de bank-amp'...
    Alvast dank!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Locatie
    IJSSELSTEIN
    Berichten
    692

    Standaard

    Ik heb er een, gedeeltelijk om nostalgische redenen.
    Het blijft een icoon.
    Nieuw zijn ze eigenlijk best wel prijzig en veel mogelijkheden zitten er niet op...
    Beetje clean tot ranzig (afhankelijk van je gitaar en speelstijl)
    Heb ook een microcube voor naast de bank en die is ook bepaald niet beroerd en biedt veel meer mogelijkheden.
    Ze staan naast elkaar bij het bankstel en ik merk dat ik tegenwoordig eigenlijk alleen de microcube pak.
    You bought a guitar to punish your ma...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Vox Mini3/DA5/DA10 kunnen hele leuke alternatieven zijn.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb er nu eentje te leen. Op zich wel een geinig ding, maar als je hem wat harder zet dan begint de behuizing vervelend mee te vibreren. Je kunt er wel een lekker ranzig geluid uit halen, zeker met een fuzz ervoor.

  5. #5

    Standaard

    ik heb er ook een, maar speel er nauwelijks gitaar over. Maar meer omdat ik thuis nauwelijks versterkt speel. Het klinkt best lekker, maar de mogelijkheden zijn beperkt.

    Tegenwoordig speel ik er mondharmonica over. Sennheiser E606 ervoor die naar de mengtafel gaat, en scheuren maar!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Het was mijn eerste amp, gekocht ergens rond 1979. Ik heb hem nog steeds en doe hem nooit meer weg. Het lijkt een simpel versterkertje, maar je kan er best veel mee, mits je weet om te gaan met de volumeknop van je gitaar. Je kan er een heel clean geluid uit halen, maar hem ook op een fuzz-achtige manier laten brullen. Achterop zit een pre-amp aansluiting, dus je kan hem ook aansluiten op een pa of zo. Als je hem te bassig of te zwaar vind klinken, dan is er een simpele oplossing.....het deurtje een klein beetje open zetten of helemaal open het werkt echt. Je maakt dan van een closed back een half open of open back van.
    Verder kan je hem met batterijen gebruiken of met een adapter. Ik zet er wel eens een Digitech Screamin' Blues pedaaltje voor en dan is het feest.
    Ik vind het een aanrader, maar voor dit geld koop je ook een Fender Mustang 1 of een Voxje of zo.

    Je zult vast op YT hebben gekeken, maar dit is in elk geval een kort filmpje waarmee redelijk goed de mogelijkheden bekeken en beluisterd kunnen worden (met uitzondering van het openen van de deur )



    Verder is er nog iemand die hem gebruikt.........


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Van dit soort amps wordt je creatieviteit groter. Je leert verschillende sounds uit je gitaar te halen door anders aan te slaan , volume gebruik , toongebruik enz.
    Alan Gascoigne ( oud Normaal gitarist) doet kleine radio-optredens met zo`n amp. Microfoon er voor en open dat ding. Hij speelt dan op een oude ( goedkope) Japanse ES 335. Wonderbaarlijk mooi geluid haalt hij er uit. Is , naar mijn smaak , een van de beste gitaristen in Nederland en laat dat op zo`n manier ook merken. Sta je daar met spul van duizenden euries en wordt je jaloers op de toon van een amp van minder dan 150,-.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Locatie
    IJSSELSTEIN
    Berichten
    692

    Standaard

    Uhm ja [schaamrood mode : on]
    Heb net even met een tele over m'n met stof bedekte Pignose zitten spelen.
    Dat ding heeft wat. Hij klinkt stukken minder klinisch dan m'n microcube; veel directer. En wat is ie ongelooflijk stil (ruisarm) zolang je het volume enigszins in de tang houdt [schaamrood mode off].
    Bizar hoe dit ding reageert op je spel.
    You bought a guitar to punish your ma...

  9. #9

    Standaard

    haha grappig dat je als zoiets ter sprake komt je het weer eens probeert en je je mening bij kunt stellen he?

    Bedankt voor jullie tips en ideeen, ik denk dat ik toch maar eens marktplaats af ga zoeken (ofwel hem bestel bij pignose). Denk dat het precies is wat ik zoek!

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ook zo'n dingetje, 2 jaar geleden gekocht bij Eiland Music in Arnhem voor 75 eurotjes.
    Fantastisch apparaatje als je even de moeite neemt om met je gitaar knoppen te spelen. Als je de hulp van iemand inroept om tijdens het spelen de klep open en dicht te doen heb je zelfs een WhA wHA

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top