Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 117
  1. #1

    Standaard Newtone The Screamer

    Iemand ervaring met dit bouwpakket?

    Ik heb geen enkele ervaring met solderen en met het bouwen van een pedaal.
    Is het makkelijk of moeilijk? En het belangrijkste: hoe klinkt dit effect?

    Het is maar zo'n dertig euro voor een clone van de TS-808, dus 't lijkt mij een koopje.

    http://www.newtone-online.nl/catalog...oducts_id=1058

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    flevoland
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Relatief makkelijk te bouwen pedaal en het klinkt als een uhh tubescreamer.

    Voor 30 eu kun je geen buil vallen. Alternatief is Bad Monkey voor 2 tientjes meer .. maar het bouwen zelf is ook fun en leerzaam

    Volgens mij wil je overtuigd worden om het te doen maar je twijfelt nog .. ik zeg .. DOEN!


    3 tientjes ben je ook mininmaal kwijt als je uit gaat
    Opinions are like azzholes, everyone has one and they usually stink.

    P.S Your dinner is ready!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy Bekijk bericht
    Relatief makkelijk te bouwen pedaal en het klinkt als een uhh tubescreamer.

    Voor 30 eu kun je geen buil vallen. Alternatief is Bad Monkey voor 2 tientjes meer .. maar het bouwen zelf is ook fun en leerzaam

    Volgens mij wil je overtuigd worden om het te doen maar je twijfelt nog .. ik zeg .. DOEN!


    3 tientjes ben je ook mininmaal kwijt als je uit gaat

    Ik twijfel inderdaad. Ik heb er niets aan om voor 30 euro iets te kopen wat uiteindelijk toch niet werkt. Daarom vroeg ik me af of het ook te doen is voor iemand die totaal geen ervaring heeft met elektronica.

  4. #4

    Standaard

    Dan vraag ik me af waar jij uitgaat als je 30 e minstens uitgeeft.
    OT: Ben ook benieuwd, denk dat ik hem zelf ook aan ga schaffen, een keertje....
    Te koop: Helemaal niks!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Ik heb 'm gemaakt. Als je een beetje netjes werkt is het goed te doen. Hij klinkt verassend goed, ik gebruik 'm om mijn zelfbouw ocd-clone te stacken.

    Ik heb voor de geinteresseerden een 1 op 1 vergelijking van mijn screamer en een originele jaren '80 ts-808, hij komt heeel dicht in de buurt van The Real Thing!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Dit moet t linkje zijn van de vergelijking. Vintage is de oude, reissue is mijn screamer

    http://m.box.net/view_shared/ldjxy2jprx

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Lijkt mij ook een erg leuk soldeer-projectje, kan nog best van het vakantiegeld af...

    Wat ik me afvraag, er wordt een IC-voetje gebruikt, kun je dan ook andere IC's uitproberen?
    Zo ja, welke IC's, waar zijn die verkrijgbaar, en wat zullen globaal de verschillen zijn?

    Nog een vraag: ik zie in het schema dat de toonregeling vrij simpel in elkaar zit.
    Nu heb ik hier een oude 4558DD-overdrive liggen zonder toonregeling, die nogal donker klinkt.
    Zou ik die toonregeling zo over kunnen nemen? Heeft dat zin, gaat dat werken?
    Is het een hoog-doorlaat filter, wat eventueel ook zonder potmeter zou kunnen?
    Levert experimenteren met verschillende weerstands- en/of condensator-waarden dan een andere toon op?
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 11 mei 2011 om 07:01
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Als je op de newtonesite de handleiding voor de bouw bekijkt ,dan zul je 8 modificaties aantreffen met verschillende IC's en evt weerstanden.Ik heb hem zelf ook gebouwd ,prima apparaat en niet moeilijk.Hij deed het in 1 keer en was mijn tweede zelfbouw na de Range treble booster.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik had niet verder gescrolled dan tot aan het schema... sorry & thanks!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Appingedam
    Berichten
    298

    Standaard

    Dit bouwpakket heb ik zelf ook gemaakt! Ontzettend goede tubescreamer kloon, klinkt beter dan een TS9 of een bad monkey (Alle 3 ge-A/B/C't). Klinkt 'duurder'. Moeilijk te omschrijven. Absolute aanrader, wanneer je een beetje kunt solderen. Printje is wel vrij dun en makkelijk te vernaggelen. Ook had ik het probleem dat de gaatjes van de GND (de 'minkant' van diverse aansluitingen) niet goed genoeg uitgeboord waren, waardoor de draadjes niet pasten. Kwestie van een hete naald er door heen prikken, is het zo open.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top