Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Maestro vibrola

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard Maestro vibrola

    Beste mede forummers,

    Momenteel ben ik druk in onderhandeling over de verkoop van mijn les paul.
    Zoals in mijn vorig geopende topic al aangegeven wil ik raag een es-335 kopen. Ook had ik interesse in een es 137 maar na een testritje gemaakt te hebben gaat dat m niet worden.

    Eén dezer dagen ga ik dus op jacht naar of een es 335...of een SG standard reissue. Laatst weer even een paar uurtjes met een SG 61 reissue lopen pielen en dat is toch een beetje blijven hangen als een fijne ervaring.
    Mocht ik toch voor een SG gaan (en later dan een es 335 want die komt er ook sowieso) ga ik voor een standard reissue VOS.
    Nou vind ik zo'n maestro vibrola een prachtig stuk eyecandy maar hoor ik toch zeer verschillende berichten; ze zou snel ontstemen een weinig toevoegen.

    Graag zou ik daar wat meer over horen want om nou zo'n ding puur voor de sier te nemen lijkt mij een beetje onzin.

    Hoop weer snel wat nuttige reacties te zien, thanks

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb er eentje gehad op m'n SG, en mits een goed ingevijlde topkam is er van onstemmen weinig aan. Je moet alleen opletten dat je niet de maestro van gibson neemt, die veer is te slap, en staat onder een foute hoek, waardoor de tremoloarm zeer plat op de body staat, en je ze niet naar achter kunt draaien om de koffer te sluiten (dan staat ze weer veel te hoog). Ohja, en divebombs hoef je niet te verwachten, eerder een bigsby-achtige "wobble".



  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Die standard reissue heeft er standaard een meastro opzitten dus ik neem aan dat die van Gibson is. Ik kan me overigens niet voorstellen dat een Gibson custom geleverd wordt met een foute vibrola maar goed;heb er geen ervaring mee vooralsnog.
    Je kan ook voor de standard reissue kiezen zonder meastro (scheelt iets in de prijs) en lijkt vooralsnog de 'safe choice'

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard




    Hoek op een moderne vibrola



    Hoek op een oude vibrola

    Gibson beweert natuurlijk dat het zo hoort, maarja

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Ok,thanks voor de moeite,top

    Nou ben ik ook een beetje bang dat zo'n ding me enorm in de weg gaat zitten gezien mijn speelstijl dus wellicht is een vaste brug gewoon op safe.

    Nou las ik ook dat zo'n maestro wel wat met het geluid tov een vaste brug doet en ook wat met de balans. Kun je daar ook wat over vertellen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    In de weg valt wel mee hoor, het ding komt niet hoger dan de TOM-brug, en je kunt de arm perfect naar achter draaien, zodat die niet in je weg zit, je merkt er amper iets van dat die erop zit (behalve dan een betere balans -> minder kopzwaarte).

    De klank veranderd iets, door de zwakkere hoek die de snaren hebben over de brug, en het blok metaal dat erachter zit. Er zitten iets meer "belletjes" in het geluid, het klinkt wat opener en niet zo rechtoe-rechtaan in your face.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Hmmm,klinkt allemaal wel weer goed.
    Maar lang verhaal kort: jij zou m dus niet zo kant en klaar van Gibson kopen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik zou het wel van Gibson kopen (dan is het al geinstalleerd met goede aarding enzo, en geen gaten van de stoptail), maar ik zou het binnenwerk van de vibrola dan vervangen door dat van Allparts (die hebben een straffere veer, en een correctere hoek), of gewoon door een vintage exemplaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Mocht het dan een SG worden dan wordt het er één met een vaste brug. Om nou een gitaar van €2500 te gaan modden vind ik een beetje van de zotten.
    In ieder geval bedankt voor je info

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2008
    Locatie
    In d'n Achterhoek
    Berichten
    2.802

    Standaard

    Ik heb de Epi versie:



    Destijds gekocht (eerste echte gitaar na mijn beginnersstrat) omdat ik toen helemaal gek was van acdc. Ze hadden er een met en een zonder. Tijden mee gespeeld maar ik kon er niks mee omdat die topkammen bij Epiphone sowieso al slecht zijn en met een trem gaat het er niet beter op worden. De arm heb ik er nu af liggen en ontstemmen heb ik ook geen last meer van

    Lijkt me wel gaaf maar dan zou ik een roller nut en bridge willen hebben, dan lijkt het me erg goed werken.
    "Till I Cadillac"

    Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top