Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: HNGD! Regal dobro

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Gôh, Het is net of ik thuiskom: Veldhoven, Patrick die vroeger schuin tegenover ons woonde..

    Nooit les van hem gehad ( want nooit les gehad..) Misschien wel eens een keer met hem gespeeld, met JW Roy, meen ik...

    Maarreh.. ( gepaste trots-modus) hij vertelde me wel ooit dat hij besloot gitaar te gaan spelen nadat hij mij zag optreden
    ( waar zijn mn schoenen, want ik loop er naast..)
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2011
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    269

    Standaard

    haha, als hij ooit een boek schrijft over zijn leven kom jij er vast in voor dan, Zilstenaar

    nu ik erover nadenk, hij moet me nog laten weten wanneer hij tijd heeft precies :P druk bezet persoon in ieder geval

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hohoho! Ik ben ginne zilstenaar! Nee, ik voetbalde niet bij UNA, maar bij Rood Wit, want het was in oud Veldhoven, in de Kerkakkerstraat!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2011
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    269

    Standaard

    ah Veldhoven Dorp dus

    Patrick had z'n studio bij z'n ouders in Zeelst ja, maar hij woonde er niet nee, klopt

  5. #15

    Standaard

    Sinds gisteren ook een Regal RD 40 VS dametje.

    Wat ielig van klank kleur, maar dat is de jaren 30 klank vermoed ik en ze is nog geen twee jaar oud en echt spiksplinter nieuw, dus nog nooit op gespeeld. En na wat werk gisteren is ze al 'los' aan het komen.

    Ik heb nog een Quarterman cone liggen, dus als de nieuwe snaren versleten zijn even een stem operatie uitvoeren.
    De resonantie aan de onderzijde is gaaf, dat mist de Dobro(R).
    Heb nog een 8 snarige Adrian P. Farmer liggen, daar hebben wij vijftien jaar geleden tijdens het bouwen ook geen ring in geplaatst, iets wat de klank en resonantie ten goede komt.

    Ik kan nog niet achterhalen waar dit jeugdig dametje is gefabriceerd, mogelijk is dat onder de cone geplaatst.
    Maar er staat California op het vignet, dus eigenlijk....
    Bij Fender, Gretsch, Ovation staat duidelijk het land vermeld.

    Zoals op enkele Amerikaanse sites; de Regal RD 40 VS is een leuk instrument voor relatief weinig geld. De conus moet verwisseld worden voor een betere. Jammer dat de mechanieken wat goedkoop aandoen en aanvoelen.
    Je moet echter geen Beard, R.Q.Jones of een Bob Reed instrument verwachten.

    In heb haar gekocht omdat als ik op reis ga ik geen dure mee wil nemen en ik nieuwsgierig was en ben naar de Regal RD 40 VS.

    Groet Albert J. Heinhuis
    Laatst gewijzigd door Bert Heinhuis; 9 augustus 2012 om 17:51

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2011
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    269

    Standaard

    supergaaf! Toen ik de mijne ging halen had ik hem vergeleken met een non-VS, het scheelde echt dag en nacht, die sprucetop is de troef van deze dobro

    Op de kop staat Regal - San Francisco, maar dat zegt uiteraard niets over het land van fabricage

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Heinhuis Bekijk bericht
    Heb nog een 8 snarige Adrian P. Farmer liggen, daar hebben wij vijftien jaar geleden tijdens het bouwen ook geen ring in geplaatst, iets wat de klank en resonantie ten goede komt.
    Speelde jij niet met Flagstone? Of in een latere band met Ronald van der Jagt?
    Ik was in die periode de multi-instrumentalist van Reckless Fingers.
    Ik denk dat jij mijn APF 6 string - die ook geen ring heeft- net niet meer hebt gezien. Is een 1991.
    Voor de APF had ik een hele oude Regal roundneck -met nut raiser- te leen om te kijken of Dobro wel iets voor mij was.
    In sommige langzame nummers kan ik er inderdaad meer mee dan met de banjo.
    Afgezien dan van mijn enige compostie van een fiddletune voor Dobro, Bar Code.
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top