Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 100
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    tja, zowat de halve rock en roll wereld vind het cool om nochtans ergonomisch verantwoorde instrumenten ter hoogte van de knieën te hangen, dat schiet natuurlijk ook niet op
    Klopt. Maar bij de echt goeden zie je meestal de gitaar hangen op dezelfde hoogte als wanneer ze recht op een stoel zouden zitten.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nog zoiets: ik hoop maar dat je jezelf over de jaren in dezelfde vorm weet te houden... Voor je het weet pas je je gitaar niet meer!
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2008
    Locatie
    Elburg
    Berichten
    390

    Standaard



    + 10
    Kennis is spreken,
    wijsheid is luisteren.

    Rock on good people!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2009
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woml Bekijk bericht
    Nog zoiets: ik hoop maar dat je jezelf over de jaren in dezelfde vorm weet te houden... Voor je het weet pas je je gitaar niet meer!
    misschien een gitaar op de groei?

  5. #25

    Standaard

    Het is weekend dus we kunnen weer aan de slag. In mn gedachten heb ik al een kompleet bos gedraaide halzen gemaakt maar in de praktijk nul. De hals moet niet een gewone torsie krijgen zoals een wokkel maar zodanig gedraaid zijn dat de randen recht blijven. Het basis idee moet met de onderstaande freesmal lukken.



    De hals wordt van esdoorn maar dat neemt maandag een collega mee dus eerst maar even een testje gedaan met een stukje vuren.

    Wie even nadenkt ziet dat er en probleem optreedt. De randen van de mal lopen niet evenwijdig dus de plank onder de frees kantelt. Het probleem is dat de frees dan hapt in het oppervlak van de hals. Ik heb van alles geprobeerd met wiggen onder de plank maar kwam er niet goed uit. Na een rondje lopen en even wat anders doen zag ik opeens het licht. De frees moet achter het middelpunt van de kantellijn liggen. Tijdens het frezen houdt je een kant strak tegen bv de rechter rand en trekt de frees heen en weer. Mocht de frees dan per ongelijk toch kantelen dan tilt ie het freesje van het werkstuk af en hapt niet. Problem solved.



    Ik heb een vuren balkje genomen en dat aan 2 kanten gedaan. Het is kinderlijk eenvoudig en kan haast niet mis gaan. Ik heb bedacht dat ook het halspenkanaal zo gefreesd kan worden. Gewoon 2 geleiders aan het plankje onder de frees vast maken. Tijdens het experiment is me opgevallen dat de randen van de bak scherp moeten zijn omdat de plank anders deels op de ene en deels op de andere kant van de staande plankjes leunt en daardoor de hals niet zuiver vlak wordt maar een beetje hol. Veel kan het niet zijn want het uiteindelijke resultaat is kaars recht.





    Morgen maar even niet in het stof bijten. Volgende week weer verder klooien. Ondertussen ga ik nadenken hoe ik tegelijkertijd de radius erin kan frezen.

    Groeten,

    Aad.

  6. #26

    Standaard

    Chapeau!

    Ik ben heel erg benieuwd hoe dit gaat aflopen. Als je nu weet uit te vlooien hoe je de radius correct aanbrengt, heb je misschien ook het probleem van het vlakken van de frets in principe opgelost.
    Ik volg in spanning.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Als he een holle bak maakt zoals scatter-lee op het tdpri:

    Kan je misschien in één keer de radius frezen...

  8. #28

    Standaard

    Hi
    Kan iedere stap van dit topic tot nu toe volgen. En dat zegt wat.
    Alleen ik begrijp de tuinslang niet op de foto dat je de body ergo-proef-test.

    Ik hoop dat je snapt dat watergeven ondanks de droogte toch wel een gepasseerd station is.

    Verder, ik denk dat je dat al wel doorhad, volg ik deze draad met heel veel plezier.

    Ik ben super benieuwd naar de uitkomst. En borgspijkertjes of niet; ik ben het eens met diegene, die wenst dat je hem niet dekkend aflakt.

    Vriendelijke groet, Gus

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik hoop dat je snapt dat watergeven ondanks de droogte toch wel een gepasseerd station is.
    Haha, probeer dat maar eens aan een 76 jarige vader uit te leggen...

    Groeten,

    Aad.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Snap nog niet goed hoe je de hals precies wilt vormgeven met die freesmal en die "wokkel". Ik moet, denk ik, eerst het resultaat zien voordat het kwartje gaat vallen.

    Blijft een leuk projekt
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top