Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 100
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Leuk idee. Altijd het proberen waard.

    Ik denk dat de site van Rick Toone voor jou ook wel de moeite waard is om te bekijken.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  2. #12

    Standaard

    Yep die site en bouwer ken ik al. Het is de Starfish die me op het idee bracht Jane te bouwen. Ik vind het wel een beetje sneu dat die gast overal "Patent pending" op plakt. Hij denkt zelfs dat ie dat op een hals profiel kan doen maar goed.
    Terug naar de Flying Turd.

    Vandaag weer lekker in het stof gebeten. De buren begonnen te klagen over de herrie dus toen ben ik maar in de garage verder gegaan.
    De stukken uit de klemmen gehaald en het model overgenomen. Ook ik was bang dat het geheel te zwaar zou worden dus een flinke cutaway gemaakt. Bovendien wordt ie daar wat sexyer van en geeft het meer mogelijkheden de vorm ruimtelijk te maken. Het hout is 70 mm dik.

    Met een extra lang zaagje in mn decoupeerzaag heel rustig gezaagd. Na ongeveer een half uur was de basisvorm vrij.



    Daarna de grote stukken weggeschaafd met de electrische schaaf. Vervolgens mn lievelings sculptuur gereedschap gebruikt om mooie ronde vormen te maken : de flexibele schuurschijf op de haakse slijper. 125 mm en korrel 32.



    Steeds weer controleren of de vormen wel aansluiten bij mijn rondingen





    Uiteindelijk best tevreden met het grove resultaat.



    Voordat ik teveel weghaal om makkelijk te kunnen frezen eerst maar even de neck pocket uitgefreesd met een malletje. De hals wil ik deze keer vastlijmen in plaats van schroeven voor een mooiere overgang van de body naar de hals.





    Ik denk dat ik kies voor 1 pickup die je langs een railtje van voor naar achter kan schuiven. Vaak vind ik mn toon te halserig of te bruggerig en op deze manier kan ik het precies goed zetten. Optreden waarbij je snel van toon moet verwisselen doe ik toch niet. Ik ben een bank of bedrand speler.

    Groeten,

    Aad.

  3. #13

    Standaard

    Ik heb de body net even op de weegschaal gelegd. hij weegt 2.8 kilo en er moet nog wel het een en ander af. Op je schoot voel je het gewicht niet eens. Het is niet de bedoeling deze gitaar aan een halsband te hangen dus over het gewicht maak ik me geen zorgen meer.

    Groeten,

    Aad.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vind 'm super! goeie keuze, die mega cutaway. dat gewicht valt best mee. keep going

  5. #15

    Standaard

    Bij het lijmen werken die kleine borgspijkertjes best goed maar nu zijn er wel een paar te zien. Voorlopig doe ik er niets aan.



    Groeten,

    Aad.

  6. #16

    Standaard

    Ik vroeg me af waarom iemand kniebeschermers nodig heeft om een gitaar te gaan bouwen, maar nu ik je werkbank zie wordt alles duidelijk, Aad.



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #17

    Standaard

    waaw, speciaal, maar eigenlijk zelfs echt mooi.

    leuk ideetje, en naar mijn mening wordt dit nog prachtig uitgewerkt ook!
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Erg mooie vorm man, niet eentje waarvan ik denk: 'Die heb ik eerder gezien'. Dit gaat een stijlvolle gitaar worden, net als de vorige.
    Ik hoop dat je het hout niet gaat aflakken met een dekkende laag

  9. #19

    Standaard

    Dit vind ik een erg leuk en lovenswaardig project

    Maar Aad, mag ik één kritische opmerking maken, zeker gezien het feit dat je met ergonomie in dit ontwerp bezig bent?
    Stel je zou bij mij op gitaarles komen, dan was waarschijnlijk mijn eerste opmerking 'ga eens rechtop zitten!'. Bij mij krijg je een kruk zonder leuning en als je dan nog niet met je kont recht onder je en je rug recht zit, krijg je het te horen.

    Ik denk in zijn algemeenheid dat bij ergonomie een goede en gezonde houding veel belangrijker is dan de vorm van het instrument of welk stuk gereedschap dan ook.

    Ik kan me best voorstellen dat je een instrument maakt dat heerlijk in de hand ligt als je onderuit gezakt hangt te spelen, maar dat misschien wel rare scherpe randen heeft als je recht zit en het vol op je been laat rusten.

    Vergeef het me. Het is jouw gitaar en jouw project. Maar ik moest het gewoon even kwijt.
    Veel succes, ik blijf het van harte volgen
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 10 mei 2011 om 23:09 Reden: spelfout, ai!
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Dit vind ik een erg leuk en lovenswaardig project

    Maar Aad, mag ik één kritische opmerking maken, zeker gezien het feit dat je met ergonomie in dit ontwerp bezig bent?
    Stel je zou bij mij op gitaarles komen, dan was waarschijnlijk mijn eerste opmerking 'ga eens rechtop zitten!'. Bij mij krijg je een kruk zonder leuning en als je dan nog niet met je kont recht onder je en je rug recht zit, krijg je het te horen.

    Ik denk in zijn algemeenheid dat bij ergonomie een goede en gezonde houding veel belangrijker is dan de vorm van het instrument of welk stuk gereedschap dan ook.

    Ik kan me best voorstellen dat je een instrument maakt dat heerlijk in de hand licht als je onderuit gezakt hangt te spelen, maar dat misschien wel rare scherpe randen heeft als je recht zit en het vol op je been laat rusten.

    Vergeef het me. Het is jouw gitaar en jouw project. Maar ik moest het gewoon even kwijt.
    Veel succes, ik blijf het van harte volgen
    tja, zowat de halve rock en roll wereld vind het cool om nochtans ergonomisch verantwoorde instrumenten ter hoogte van de knieën te hangen, dat schiet natuurlijk ook niet op

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top