Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 100
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Weer eens wat anders, erg mooi!
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  2. #92

    Standaard

    Afgelopen tijd nog wat dingen veranderd.

    Ik had er een standaard ingangs-connector op geschroefd maar vond dat eigenlijk niet zo mooi. Het zag er een beetje goedkoop uit. Ik heb m nu vervangen door een verzinkt exemplaar van hout. ziet er een stuk beter uit vind ik.



    Het liefste zou ik ook de brug van hout maken maar ik weet niet goed hoe.

    Verder had ik de headstock met notenfineer beplakt. Achteraf bleek het Europees noten te zijn en ik vond de kleur niet mooi. Door het met een strijkijzer te verwarmen kon ik het er met een plamuurmes afsteken. Nu heb ik het met Sapeli pomelé beplakt en ziet het er een stuk beter uit.





    Het schuifbare element bevalt me heel goed. Je kunt de toon precies zo instellen als je wilt en ik speel er veel mee. De gedraaide hals is helemaal geweldig. Elke andere gitaar die ik sindsdien vast heb voelt onhandig omdat je je pols zover moet buigen. Ik denk niet dat ik ooit weer wennen kan aan een normale gitaar. Ik ben benieuwd wie van jullie de volgende wordt die het aandurft.

    Verder nog wat plaatjes geschoten. Hoop dat ze jullie bevallen.












    Misschien dat ik de brug nog ga vervangen voor een zwart exemplaar. We zien wel. Ondertussen ben ik aan het nadenken over een volgende gitaar : De Twistocaster.

    Hoi,

    Aad.

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Thumbs up

    gaaf met die industrieachtergrond.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Mooie foto's Aad. De plastische chirurgie van de headstock is ook goed gelukt. Ik ben zeer benieuwd naar die Twistocaster
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Locatie
    Onderdijk
    Berichten
    142

    Standaard

    Als het om ergonomie gaat waarom heb je dan niet de tuners allemaal links gedaan.
    Ik hinder me zelf meestal redelijk aan 3 aan bijde kanten(niet dat het mij heel veel uit maakt)
    The Titanium White

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door geert1976 Bekijk bericht
    Deze Squier is de moeite waard om te koesteren

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haakman123 Bekijk bericht
    Als het om ergonomie gaat waarom heb je dan niet de tuners allemaal links gedaan.
    Ik hinder me zelf meestal redelijk aan 3 aan bijde kanten(niet dat het mij heel veel uit maakt)
    Het lijkt me dat dat weinig van doen heeft met de ergonomie van de gitaar tijdens het spelen..
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    geweldig project

    ik vind dat haakman wel een punt heeft. voor mij mocht de headstock bij deze bodyvorm ook best wat extreem gaan qua vorm en gericht op bedieningsgemak. tuners recht op de achterkant van de headstock ofzo.

    Ik ben eigenlijk erg benieuwd naar de voordelen van de torsie. Ik kan me er zeker iets bij voorstellen. mss dat in de toekomst gitaren deze richting uitgaan. nu waarschijnlijk gewoon te duur in productie.

  8. #98

    Standaard

    Het grote voordeel van de torsie is dat je pols niet hoeft te knikken. De hals maakt dezelfde draai als je pols waardoor de druk op je pezen veel minder is.

    Over de headstock heb ik niet nagedacht, gewoon een leuke vorm. Het is vrijwel de zelfde als op Jane. De twistocaster krijgt de originele headstock. Het meest ergonomisch is inderdaad zoals bij een klassieke gitaar.

    Hoi,

    Aad.

  9. #99

    Standaard

    Ik ben steeds meer verbluft door je creaties, Aad.

    Maar ergens blijf ik het gevoel houden dat ergonomie eerst en vooral in jezelf moet zitten.

    Ik ben jarenlang systeembeheerder geweest en kreeg zodoende veel te maken met mensen die leden aan 'muisarmen'. Die werden dan arbeidsongeschikt of werkten alleen nog af en toe op therapeutische basis. Wat mij opviel was dat al die mensen, stuk voor stuk, als zoutzakken aan hun bureau hingen; niet rechtop zittend maar leunend op hun ellebogen, hangend tussen hun schouders. Zo zaten ze de hele dag te typen en te muizen, alle armspieren tot achter de oren aangespannen. Ik vond het niet gek dat ze klachten kregen. Ik adviseerde steevast te leren rechtop te zitten en niet op de armen te leunen maar ze juist ontspannen te laten hangen, net als de schouders, en op die manier het werk te doen. Het rechtop zitten dient te geschieden met de de buik- en rugspieren, autonoom, zonder verdere ondersteuning; ik zit eigenlijk ook het liefst op een kruk zonder rugleuning.
    (Bij mijn gitaarlessen tegenwoordig zeg ik dat nog steeds.)

    Ik werk al sinds halverwege de jaren '80 met computers en sinds ik er begin jaren '90 voor het eerst zelf een had, zit ik er dagelijks urenlang achter. Ik heb nog steeds geen muisarm of wat voor RSI dan ook.
    Sinds begin jaren '70 speel ik al gitaar; ook daarvan heb ik nog nooit een dergelijke blessure opgelopen.

    Als ik een gitaar vast heb, zitten of staand, draai ik ze zelfs vaak met haar 'gezicht' een klein beetje naar beneden omdat dat voor de frethand meer ontspannen is (voor de slaghand is het ook niet onprettig).

    Nogmaals, niets dan het grootste respect voor je verrichtingen; ik blijf ze op de voet volgen. Ik denk alleen niet dat ik ze in die vorm na ga volgen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #100

    Standaard

    Ik ben het helemaal met je eens dat ergonomie ook uit jezelf moet komen maar waarom moet jij naar de berg komen als je de mogelijkheid hebt dat de berg naar jou komt?

    Een gitaar is voor mij op de eerste plaats een instrument, een stuk gereedschap. Het moet zich aan mij aanpassen, niet andersom.

    Wie wil er nou geen ergonomische mousepad .



    Hoi,

    Aad.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top