Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard Hals bij hiel geknakt.

    Ik heb geheel op de gok bij een plaatselijk gitaarwinkel 2 nieuwe Ashton Westerns gekocht voor 25 euro. De schade was me bekend. Dit is er 1 van.
    Beide met piezo element en stemapparaat ingebouwd en een XLR en jack aansluiting.
    Maar is dit nog te repareren. Met enige kracht kan ik er beweging in krijgen. De aansluiting op de body zit verder goed vast. Met 2 schroeven via de toets kan ik 't ook wel weer aantrekken maar zijn hier nettere oplossingen voor wat te doen is.
    Enige schade foto's:

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Of de miskoop van de eeuw.

    Kan ook de elektronica eruit halen en los proberen te verkopen als er niks mee te doen is. En ik heb nieuwe mechanieken over dan. Als dit hopeloos is.

    De 2de gitaar zou een nieuwe toets opmeten. Daar zit een flinke golf beweging in.
    Laatst gewijzigd door Bert Gitaar; 7 mei 2011 om 14:10

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Hebben ze allebei deze beschadiging?
    Hoe zou dat ontstaan zijn? Dit punt lijkt me te sterk om door gewoon omvallen te breken, de headstock is dan eerder aan de beurt. Of is er iets misgegaan bij het plaatsen van het 2de draagbandknopje (niet goed voorgeboord). Misschien kun je d.m.v. een langere schroef door dat knopje naar de toets toe de hiel ook voldoende aantrekken?

    25 Euro voor 2 kneusjes (samen?) lijkt me niet verkeerd. Da's zo'n beetje de verwijderingsbijdrage en alleen aan onderdelen (mechanieken, element, elektronica) haal je dat er toch uit. Ik zou ze denk ik ook meegenomen hebben.
    Het merk ken ik helemaal niet, dus of het in goede staat wat voorstelt weet ik niet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard

    Nieuw zitten ze beide (het zijn dezelfde) in een 300 euro prijsklasse. Beide voor 25 euro gekocht.
    De 2de heeft waterschade. Bovenblad zit een beetje los met wat crakalee of hoe dit schrijft. En een gegolfde toets die echt niet meer te vlakken is. Deze is echt voor de onderdelen denk ik. Hals zit bij deze verder goed. Ze zijn beide nieuw.

    [IMG][/IMG]

    Maar ik dacht dit is nog wel eventueel te repareren misschien.
    Ja en hoe het gebeurd is?????????

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Zou vervoersschade kunnen zijn. Dozen in de vrachtauto, iets zwaars er bovenop, over een verkeersdrempel en .... resultaat

    Dat is natuurlijk wel te repareren maar dat zal niet gaan zonder de hals van de body te halen. Ik ken het merk evenmin, dus heb geen idee of het de moeite waard is.

    Aan de andere kant: voor een setje goede tuners ben je al meer kwijt
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #5
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht

    Dat is natuurlijk wel te repareren maar dat zal niet gaan zonder de hals van de body te halen.
    Als dit alleen te repareren is door de hals te verwijderen, Dan zal ik er toch 2 schroeven via de toets er in moeten draaien. Of 1 lange schroef via achterkant mischien. Ziet er niet uit maar werkt wel. De hals krijg ik er nooit heel af. 2 schroeven levert minder schade op dan.
    Maar misschien heeft iemand nog een idee?

    Alhoewel de rode gitaar er schitterend uit ziet als wand decoratie.
    Laatst gewijzigd door Bert Gitaar; 7 mei 2011 om 14:20

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Gitaar Bekijk bericht
    Als dit alleen te repareren is door de hals te verwijderen, Dan zal ik er toch 2 schroeven via de toets er in moeten draaien. Of 1 lange schroef via achterkant mischien. Ziet er niet uit maar werkt wel. De hals krijg ik er nooit heel af. 2 schroeven levert minder schade op dan.
    Lijkt me geen strak plan. Er zit ook nog een truss rod in die je heel waarschijnlijk in de weg zit.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Gitaar Bekijk bericht
    Ik heb geheel op de gok bij een plaatselijk gitaarwinkel 2 nieuwe Ashton Westerns gekocht voor 25 euro. De schade was me bekend. Dit is er 1 van.
    Beide met piezo element en stemapparaat ingebouwd en een XLR en jack aansluiting.
    Maar is dit nog te repareren. Met enige kracht kan ik er beweging in krijgen. De aansluiting op de body zit verder goed vast. Met 2 schroeven via de toets kan ik 't ook wel weer aantrekken maar zijn hier nettere oplossingen voor wat te doen is.
    Enige schade foto's:

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    Of de miskoop van de eeuw.

    Kan ook de elektronica eruit halen en los proberen te verkopen als er niks mee te doen is. En ik heb nieuwe mechanieken over dan. Als dit hopeloos is.

    De 2de gitaar zou een nieuwe toets opmeten. Daar zit een flinke golf beweging in.
    De eerste gitaar met de kapotte hiel :

    1) Wrijf lijm in de breuk. De lijm wordt erin gezogen als je de breuk steeds - tijdens het lijmen erin werken - dicht knijpt. Een soort pompbeweging als het ware. Soms kun je vooraf de breuk zelfs iets uit elkaar trekken om wat comfortabeler de lijm erin te kunnen werken.

    2) Als de breuk ook in de klankkast zit is dat je referentiepunt of je voldoende lijm erin hebt gewerkt. Als daar geen breuk zit moet je ergens een moment krijgen dat je er geen lijm meer in de breuk krijgt.

    3) Tussendoor kun je met een vochtige doek overtollige lijm verwijderen zodat je kunt zien hoeveel opgenomen wordt.

    4) Breuk goed dichtklemmen.

    Als de lijm droog is :

    1) Op de 12de positie zitten twee positie dots. Kies dezelfde positie op de 14de fret en boor twee 6mm gaten schuin naar beneden tot voorbij de breuk. (Kijk wel eerst even of het een bolt-on neck is, dan zitten er ook bouten in. Daar moet je dan rekening mee houden.)

    2) Gebruik twee stukken deuvelmateriaal 6mm die je per meter hebt aangeschaft bij de doe het zelf zaak. De stukken mogen iets langer zijn dan de gaten diep zijn; rond ze aan een zijde iets af.

    3) Lijm in de gaten (met een stokje of een kleine schroevendraaier goed langs de wanden verspreiden) en lijm (dun) op de deuvel. Deuvels in de gaten tikken. laten drogen. overtollig materiaal wegwerken. Eventueel op kleur brengen.

    SNAREN EROP. SPELEN!!!
    Laatst gewijzigd door Enra; 7 mei 2011 om 15:35 Reden: TAALFOUTJE

  8. #8
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard

    Sorry,
    Ik heb er 2 zwarte schroeven in gedraaid op de 14de fret verzonken en wel. Werkt perfect. Best een hele lage actie daardoor.
    En gitaar aan me buurman verkocht voor 3 tientjes. Hij hartstikke blij.

    Dit topic kan gesloten worden.
    Ik heb alles gelezen en bedankt voor de reacties en zeker bruikbaar voor de volgende gitaar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Gitaar Bekijk bericht
    Sorry,
    Ik heb er 2 zwarte schroeven in gedraaid op de 14de fret verzonken en wel. Werkt perfect. Best een hele lage actie daardoor.
    En gitaar aan me buurman verkocht voor 3 tientjes. Hij hartstikke blij.

    Dit topic kan gesloten worden.
    Ik heb alles gelezen en bedankt voor de reacties en zeker bruikbaar voor de volgende gitaar.
    Tja, ik dacht dat je serieus om advies vroeg. Had ik me de moeite ook wel kunnen besparen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Jammer, daar had je meer van kunnen maken. Was best een leuk reparatie projectje - vooral met de adviezen van Enra ...
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top