Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard

    Heej mensu ik ben ff helemaal van het padje af.
    Ik wil graag gitaar gaan spelen maar ben helemaal verdronken in de merken enz.
    Wat kun je nu een beginner met totaal GEEN ervaring aanraden ?
    Ik wil wel graag de electrische kant op en zoek dus een goedkoop setje om mee te beginnen..Iemand een idee ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2003
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    685

    Standaard

    Van bijna alle merken heb je tegenwoordig wel een player-pack. Daar zit dus alles in wat je nodig hebt om te beginnen met gitaarspelen, dus incl. versterker enz. Ze kosten meestal niet zoveel, en zijn voor een beginner zeker de moeite.
    Loop gewoon eens een winkel in en laat je informeren wat ze zoal hebben

    robbert

  3. #3

    Standaard

    OK,

    Bedankt, ik zal eens rond gaan kijken :wink:

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.721

    Standaard

    Ik ben een totale tegenstander van electrische beginners-setjes. Niet omdat ik vind dat je akoestisch moet beginnen of zo, maar juist omdat die beginners-setjes eigenlijk altijd 3x niets zijn: 1x een 'niets' gitaar, 1x een 'niets' versterker en 1x een 'niets' snoer.

    Vaak zijn die gitaren van die dingen met kloterige elementen, kloterige stemknoppen, kloterige electronica, kloterige constructie en een helemaal vertieft tremolo.

    De versterkertjes kunnen er nog mee door als oefenbakkie. Zodra je ook maar in je eerste zwaar amateuristische 'nog net geen echt' bandje mee gaat doen, is die 15W transistor lang niet genoeg... om nog maar te zwijgen van 't zaad geluid.

    Zo'n akoestische ga je waarschijnlijk - hoe raar 't ook klinkt - naarmate je meer gitaar hebt leren spelen, best wel van houden. Die blijft een lange tijd bruikbaar thuis... en zelfs voor specifieke doeleinden bij de band (zoals 't lichtjes aanvetten van opgenomen nummers).

    Als je wat prive les neemt (niet goedkoop, maar uiteindelijk waarschijnlijk even duur als groepsles omdat je sneller leert), dan kan die gitaarleraar je na een half jaartje of zo misschien nog wel helpen een leuke 2eHands gitaar en amp naar jouw wensen uit te zoeken waar je WEL een paar jaar mee vooruit kan.

    De initiele investering van de akoestische en de eerste paar lesjes is vergelijkbaar met zo'n beginners-set. De investering in 't eerste jaar (akoestische + 1/2 jaar les + 2eHands git&amp) is duidelijk hoger dan een beginners-set. Maar gekeken over enkele jaren, ben je in mijn visie (incl evt verkoop- of inruil-waardes en zo) 100% zeker beter en goedkoper af.

  5. #5

    Standaard

    Ok, hier heb ik wat aan.
    Nog tips waar ik aan moet denken wil ik een akoestische gitaar aanschaffen ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 december 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    4.183

    Standaard

    Ik zou niet weten waarom je moet beginnen met een akoestische. Ik ben zelf ook direct electrisch begonnen zonder ooit een akoestische te hebben aangeraakt en het gaat me prima af. En zo zullen er velen met mij zijn.

    Als je graag electrisch wilt spelen doe dat dan gewoon. Het is beetje onzin om te suggereren dat akoestisch voor beginners is en pas als je wat verder bent je kunt overstappen op electrisch. Het zijn 2 verschillende instrumenten met elk zijn eigen skillvereisten.

  7. #7

    Standaard

    hier sluit ik me helemaal bij aan , akoustisch is zwaarder spelen dan elektrisch dus moeilijker.
    en als je net zoals ik kleine handen hebt en vrij korte vingers dan is het bespelen van een spaanse gitaar helemaal een crime, door die verrekt dikke hals.
    maar zoek iets 2dehands bij elkaar staan genoeg starters setjes op marktplaats e.d.
    en 2e hands is er heel weinig tot geen waarde vermindering als je er dan niks aan vindt kan je het zelfs vaak met winst verkopen.

  8. #8

    Standaard

    Zo nu is de verwarring ook weer wat groter geworden :smile:
    De een zegt begin akoestisch de ander electrisch...Ik zal wel eens gewoon een winkel inlopen en daar wat rond vragen.

    Maaru in ieder geval bedankt !

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 december 2002
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    4.183

    Standaard

    Het is eenvoudig: Als je geinteresseerd bent in electrisch en niet in akoestisch, dan ga je gewoon van het begin af aan electrisch spelen. Het zijn 2 totaal verschillende instrumenten met elk zijn eigen speelvereisten. Je gaat toch ook geen basgitaar spelen als je electrisch wilt?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    je heb ook wel acoustisch gitaren (denk aan fender) met een smallere nek die dus beter bespeelbaar zijn...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top