Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1

    Standaard Voeding: DC i.p.v. een AC?????

    Kan ik straffeloos een DC voeding toepassen op een apparaat die vraagt om een AC voeding?

    Het gaat namelijk om een Voodoolab GCX 19" Switching unit.
    Deze vraagt 1,0 ampere... via een zeer lompe voeding.
    Mijn idee was om deze te vervangen door een One-Spot 1700 Ma

    gr. Guus
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #2

    Standaard

    Neen, dat kan niet. Maar het kan zijn dat ie wel DC is, maar dat er een AC-adaptor vereist is, dwz een omzetter van AC naar DC.

  3. #3

    Standaard

    Hoi Tommus...

    Ik ben een electra-leek... Stel ik 'probeer' of het wel werkt... help ik dan de boel 'om zeep'???
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #4

    Standaard

    Weet ik niet zeker, maar wat staat er precies op de switcher?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Werken zal het sowieso niet. Wat is dan het nut van proberen? Er is een risico dat je iets om zeep helpt.

    Vergelijk het maar met diesel in een benzine motor gooien.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb het wel eens gehad met mijn Rocktron midi mate die AC vraagt maar die ik zonder er bij stil ter staan met een onespot heb gevoed.
    Als je een minder lompe AC voeding wil dan kun je er ook zelf een maken met een ringkerntrafo, is vrij makkelijk en scheelt in gewicht en ruimte met de meeste fabrieks AC voedingen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    .....Als je een minder lompe AC voeding wil dan kun je er ook zelf een maken met een ringkerntrafo, is vrij makkelijk en scheelt in gewicht en ruimte met de meeste fabrieks AC voedingen.
    Als ie AC voeding nodig heeft zal ie op zijn gunstigst niet werken. Bij de electronicaman kun je een compacte AC/AC-adaptor kopen voor een euro of 8, gaan tot 1000mA.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Als ie AC voeding nodig heeft zal ie op zijn gunstigst niet werken. Bij de electronicaman kun je een compacte AC/AC-adaptor kopen voor een euro of 8, gaan tot 1000mA.
    Ik heb er eentje gemaakt met 2x 9V 1.6A voor mijn intellifex+phantom power voor de midi mate, scheelt meer dan de helft in ruimte en gewicht met de twee bakstenen van Rocktron adapters. Adapters van de electronicaman zijn niet altijd even storingsvrij.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Ik heb er eentje gemaakt met 2x 9V 1.6A voor mijn intellifex+phantom power voor de midi mate, scheelt meer dan de helft in ruimte en gewicht met de twee bakstenen van Rocktron adapters. Adapters van de electronicaman zijn niet altijd even storingsvrij.
    Mooie oplossing. Ik denk dat je je aan een AC/AC adapter geen buil kunt vallen, is slechts een trafo denk ik. Wel bij AC/DC adapters

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Werken zal het sowieso niet. Wat is dan het nut van proberen? Er is een risico dat je iets om zeep helpt.

    Vergelijk het maar met diesel in een benzine motor gooien.

    Dank. Dikke +1 dus.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top