Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: G&L Legacy strat

  1. #1

    Standaard G&L Legacy strat

    Beste mensen,

    de laatste tijd ben ik eens aan het rondkijken naar een nieuwe elektrische gitaar. Nu kwam ik in de winkel een G&L legacy strat in blueburst tegen; erg mooi!

    Ik vroeg me af: hebben mensen ervaringen met deze gitaren? En om toch de vergelijking even van stal te halen; met welke fender strat zou je ze kunnen vergelijken?

    het gaat om deze gitaar:
    http://www.amazon.com/Tribute-Legacy.../dp/B0002DURF8


    Dank!
    Tim

  2. #2

    Standaard

    heb je de g&l niet uitgetest?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  3. #3

    Standaard

    jawel, maar nog niet op m'n eigen spullen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    De L in G&L staat geloof ik voor Leo (Leo Fender himself) dus dan moet het wel goed zijn toch?
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijl Bekijk bericht
    De L in G&L staat geloof ik voor Leo (Leo Fender himself) dus dan moet het wel goed zijn toch?
    dus jij wilt daarmee zeggen dan alles van fender goed is?
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Ik kan em alleen vergelijken met een MiM strat omdat ik die zelf heb. En geen ervaring met het hogere segment. Uit de doos denk ik dat de G&L legacy tribute stukken beter is dan de MiM en ook met de highway one die toen in de winkel hing. Ik heb em echter vergeleken met mijn MiM toen die Hot Noiseless pickups had. Toen vond ik hem redelijk vergelijkbaar. De G&L resoneerde wél beter dan de Fenders.
    Ik denk dat je met de G&L meer waar voor je geld hebt dan de genoemde Fender modellen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door c0b alexi Bekijk bericht
    dus jij wilt daarmee zeggen dan alles van fender goed is?
    Ik wil daarmee zeggen dat ik denk dat Leo Fender wel verstand had van Stratocasters. En dat ik daarom verwacht dat een G&L minstens zo goed is als een Fender strat en waarschijnlijk beter
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    ideetje

    Hoe goed moeten de music man gitaren wel niet zijn dan?



  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Locatie
    Volendam NH
    Berichten
    518

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Hoe goed moeten de music man gitaren wel niet zijn dan?


    die zijn dan ook verdomd goed Leo wist wel wat hij deed.
    Gear: Paul Reed Smith CU-22 + Fender Stratocaster '57 customshop relic + Fender telecaster -->
    EQD dirt transmitter --> Boss Tu3 --> Fulltone OCD --> Timmy --> Xotic RC booster --> Diamond memory lane jr. --> Boss dd6 --> Fender Supersonic 22.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2007
    Locatie
    Elburg
    Berichten
    174

    Standaard G&L Legacy strat

    Kun je (om je vraag te beantwoorden) vergelijken met een Fender Standard Strat.

    Neem je eigen versterker mee naar de muziekzaak en test de G&L en de Fender uit.

    G&L staat trouwens voor George Fullerton en Leo Fender. Fullerton was een goede vriend van Leo Fender en samen hadden ze G&L opgericht. G&L werd opgericht in de beginjaren 80. G&L bouwt in Californië al jarenlang gitaren voor iedereen. Dankzij de ervaringen die opgedaan zijn blijven ze zich steeds verder ontwikkelen, met een USA serie en de Tribute serie uit Indonesië.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top