Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard In ear: Ultimate ears

    Dag,

    naar aanleiding van een topic van Nocki ben ik eens in in-ear monitoring gedoken omdat me dat wel wat lijkt.

    Ik heb al een gehoorbeschadiging, en daarom sinds een jaar Exinore (gegoten) doppen die ik altijd bij heb en altijd indoe, zelfs al ga ik iets drinken in een kroeg waar de muziek hard staat.

    Nu las ik dat er voor een aantal Ultimate ears (bv. de triple.fi 10) adapters zijn zodat je deze samen met de doppen van Elacin (=exinore) kunt gebruiken.

    Dat lijkt mij een ideale oplossing: gegoten in-ears voor de prijs van een universeel systeem. (én de uitgave voor de doppen heb ik al achter de rug).

    Wat voor mij belangrijk is, is dat het allemaal nog voldoende dempt (ik heb de -20dB filters)

    Zijn er mensen die ervaring met deze combi hebben (of in ieder geval de combi van een Elacin dop met een Ultimate ear).

    Ik zal dan waarschijnlijk een Fischer bodypack erbij gebruiken.
    Laatst gewijzigd door hole; 30 april 2011 om 22:44

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Over de demping kan ik niets zeggen, maar ze zullen wel een flink eind uit je oren steken.

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 april 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    8

    Standaard


    Hier de adapterringen voor elacin/exinore te koop bij thomann
    , heb er geen ervaring mee, maar net als jij onlangs in de "in ear" materie gedoken en ook geen zin om weer meer dan 100 euro te betalen voor een custom mold terwijl de exinore/elacin doppen sowieso al in de broekzak zitten.
    Zelf net een paar dual driver Q-jays gekocht voor weinig en de bijgeleverde sleeves binnenstebuiten gekeerd en in de exinore's gestoken..past en werkt perfect vooralsnog, maar heb ze nog niet aan de ultime life situatie test kunnen onderwerpen, maar de demping is er bij mij niet minder op geworden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alcohaulxl Bekijk bericht

    Hier de adapterringen voor elacin/exinore te koop bij thomann
    , heb er geen ervaring mee, maar net als jij onlangs in de "in ear" materie gedoken en ook geen zin om weer meer dan 100 euro te betalen voor een custom mold terwijl de exinore/elacin doppen sowieso al in de broekzak zitten.
    Zelf net een paar dual driver Q-jays gekocht voor weinig en de bijgeleverde sleeves binnenstebuiten gekeerd en in de exinore's gestoken..past en werkt perfect vooralsnog, maar heb ze nog niet aan de ultime life situatie test kunnen onderwerpen, maar de demping is er bij mij niet minder op geworden.
    Interessant!!! Heb je misschien een foto daarvan..snap niet precies hoe die die dingen nu in de Exinores hebt gestopt

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 april 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    8

    Standaard

    Vouw een van de standaard sleeves van de q-jays binnenstebuiten, verwijder filter uit de exinore en inpluggen...

    [IMG][/IMG]

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Briljant!!! (en bedankt voor de foto's!)

    zit dat ook redelijk stevig?

    Heb wat recencies gelezen van de Jays. De kabel zou nogal microfonisch zijn (bijgeluiden als je beweegt). Is dat ook jouw ervaring?

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 april 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    8

    Standaard

    De q-jays net een week in huis, nooit eerder in ear koptelefoons gebruikt dus kan geen vergelijking trekken met andere merken. Kan me niet voorstellen dat de eventuele kabelbijgeluiden een probleem kunnen zijn in een live monitor situatie (misschien als je ze gebruikt bij het sporten en dus een reden te meer om vooral sportieve activiteit te mijden....'t is allemaal wel piepklein en oogt daardoor wat breekbaar, maar vind het geluid vooralsnog erg duidelijk en transparant..ga ze de komende weken intensief testen in de oefenruimte..

    En ja moet moeite doen om ze er weer uit te krijgen dus zit stevig genoeg..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Ben erg benieuwd naar je ervaringen, dus hoop dat je hier een updatetje plaatst als je getest hebt.

    Wat gebruik je verder in je (in-ear) setup (amp/wireless etc etc)?

    En nog een vraag (voor iedereen): De belt-pack die ik op het oog heb (of deze) heeft een limiter die bij +6dB erin knalt. Is dat voldoende om niet extra gehoorbeschadiging op te lopen?
    Laatst gewijzigd door hole; 2 mei 2011 om 10:15

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    18 april 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    8

    Standaard

    Ik hou je hier op de hoogte van m'n ervaringen en lees uiteraard graag ook die van jou hier terug...Hier nog een visueel opzetje van mijn set up...aangezien ik drummer ben hardwired via een yamaha mixertje naast me, zou overigens als gitarist waarschijnlijk ook kiezen voor een snoertje..


    [IMG][/IMG]

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Zit daar een limiter in (die mixer)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top