Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 21 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 201
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Zojuist een Racktuner besteld bij Tools 4 Tone. Die moest er altijd nog komen en ze hadden nu een Korg BTR2. Meer dan voldoende voor mijn gebruik.

    Het chorus-verhaal is wellicht over want ik heb, met de hulp van 12 pedalen van Dirk_Hendrik, een Ibanez CS-5 aangeschaft (voor 20 euro). Ik ga 'm nog vergelijken met de Red Witch, maar dan heb ik misschien de juiste chorus gevonden.

    Dan wellicht op zoek naar een toffe rack delay (Roland SDE-330 anyone?) en ik moet ook wat meer info over de M5 opzoeken. Heb écht GAS voor dat ding.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Omdat de POG verkocht is (en hopelijk vandaag de deur uit kan) en ik een choruspedaal heb besteld, heb ik het rack al enigzins aangepast:

    Parallelle loop met POG en Memory Toy in de Nobels stereo mixer is omgetoverd naar 2 seriele postgain loops. In eerste loop zit nu de Ibanez CS5 chorus van Dirk_Hendrik; in de tweede loop zit de memory toy.

    De Memory Toy staat ook in de verkoop maar het was makkelijker om een tweede seriele loop te maken. Ik bedenk vast wel een pedaaltje dat daarin kan (bijvoorbeeld een Line6 M5 of Behringer RV600).

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Dan wellicht op zoek naar een toffe rack delay (Roland SDE-330 anyone?) en ik moet ook wat meer info over de M5 opzoeken. Heb écht GAS voor dat ding.
    Of Korg SDD-3000! Of TC2290 ... haha.
    Okay, belachelijke prijzen daargelaten, ik vind die oude Roland SDE units lekker. Zoek er eentje met MIDI en die ook handig presets kan opslaan, zoals de SDE-3000. De SDE series is een beetje de tegenhanger van de Korg SDD series.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #64

    Standaard

    Deze (in de budget sfeer) vond ik ook erg prettig. Geen toestanden als reverse en dubbele delays, maar klinkt goed.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Of Korg SDD-3000! Of TC2290 ... haha.
    Okay, belachelijke prijzen daargelaten, ik vind die oude Roland SDE units lekker. Zoek er eentje met MIDI en die ook handig presets kan opslaan, zoals de SDE-3000. De SDE series is een beetje de tegenhanger van de Korg SDD series.
    De SDE-330 heeft toch ook MIDI? Er wordt er een aangeboden voor 115 euro, vandaar.

    Criteria voor mij zijn:

    - MIDI
    - Patches met in te stellen delay
    - Bij voorkeur Dual Delay want dat gebruik ik nu. Maar kan ik wellicht ook zonder.
    - Warm en rijk geluid

    Tonesuck maakt niet uit want hij gaat parallel.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 13 september 2011 om 10:23

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    De SDE-330 heeft toch ook MIDI? Er wordt er een aangeboden voor 115 euro, vandaar.

    Criteria voor mij zijn:

    - MIDI
    - Patches met in te stellen delay
    - Bij voorkeur Dual Delay want dat gebruik ik nu. Maar kan ik wellicht ook zonder.
    - Warm en rijk geluid

    Tonesuck maakt niet uit want hij gaat parallel.
    Klopt. SDE-300 heeft ook MIDI, maar ik gaf gewoon meer opties. Ik vind de SDE series fijn door de modulatie die erop zit.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Godsamme wat gaat het soms toch snel. Ik zou dit nog net niet scharen als impulsinkoop het is op 1 mei al voorgesteld door Riffenstein, maar ik heb de deal doorgezet: er komt een Switchblade 8 aan.
    Het lijkt me een ontzettend gaaf toestel en nu kan ik echt ongegeneerd nieuwe routings bedenken zonder dat het gekke dingen kost.

    Overigens zijn de Ibanez CS5 chorus en Korg tuner zojuist binnengekomen. Ik heb ze net geïnstalleerd en ga ze nu testen. Dan gelijk lekker gitaarspelen dus jullie horen binnenkort weer van me.

    ... ik ben nog een beetje verbaasd :P...

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard Hulp met rack-layout

    Nu er een Switchblade aankomt heb ik het liefst al mijn gear in 1 groot rack omdat nu ook de G-Major 2 in een loop moet (en via een apart rack is dat onhandig). Ik ben aan het puzzelen maar misschien zijn er hier verlichtte geesten met briljante ideeën.
    Allereerst de gear die ik heb:

    - 1 HE Powerconditioner
    - 1 HE Racktuner
    - 2 HE Racktray met pedalen
    - 1 HE Switchblade
    - 2 HE ENGL SE preamp
    - 1 HE G-Major 2
    - 3 HE ENGL 930/60 poweramp

    Ik wil graag een 2 HE Rackdrawer (dicht) voor kabels e.d. en zie mezelf binnenkort nog wel een tweede multi-fx (nog geen idee welke, maar om bijvoorbeeld delay parallel te zetten terwijl ik de GM2 serieel gebruik) aanschaffen. Ook wil ik ooit nog een draadloos 19" systeem (bijvoorbeeld de Line 6 G90) dus misschien moet ik daar rekening mee houden in het design. Draadloos komt echter met de huidige gang van zaken nog lang niet: dat wordt interessant als we regelmatig live kunnen spelen.

    Ik heb nu dus 11 HE aan spullen en daar wil rekening houden met 4 HE extra. De eerste mogelijkheid die ik zie is alles m.u.v. Rackdrawer en Poweramp (5 HE) in een 10 HE rack (dan heb ik 2 HE over voor toekomstig multi-fx en wireless) en de Rackdrawer en Poweramp in een 6 HE rack.
    Ik heb op dit moment twee racks met 4 HE en een 6 HE rack. Een 10 HE zou ik liefst tweedehands aanschaffen (i.v.m. de prijs en mijn draaigedrag), maar het zou dus ook bv een 12 HE kunnen worden als daar een goede reden voor is.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    12HE case? Succes met sjouwen. (althans, als je er in de toekomst mee wil gaan giggen).
    Ik zou overigens die racklade voor kabels laten gaan, dat is naar mijn mening echt verspild gewicht en ruimte. Een paar kabels kun je ook altijd meenemen in je tas of je gitaarkoffer, of wat dan ook.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik wil niet alleen kabels in de lade; denk ook aan soldeerbout, multimeter, snaren, stringconditioner, reserve-buizen, tangetjes, schroevendraaiers, imbussleutels. Ik heb daar nu geen goeie plek dus voor thuis zou het ook ideaal zijn.

    Omdat 12 HE inderdaad nogal killer wordt dacht ik eerst aan een 4 HE met wireless, tuner en racklade (wireless voorlopig nog niet) en de core in 8 HE: powerconditioner, Switchblade, pedaltray, preamp en 2 multi-fx. Dan de poweramp in een aparte 4 HE.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top