Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 21 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 201
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Leuk, zover als jij 'm hebt zou ik hem in ere houden. Ik heb mijn (budget, wel volledig buizen) rackje ontmanteld en gedeeltelijk verpatst. Als Behringer ofzo nogeens met 1HE switcher/looper/parallelmixer komt, start ik misschien weer eens. Nu ben ik erg tevreden met een 2x12 combo plus extensie-cabinet.
    Een apparatjek dat ik niet weg doe is een exciter, analoog dry-pad, en 3 banden, met surround, dat laatste is niet zo interessant als het lijkt, maar die middenband is voor leads erg interessant. Kost niet veel (wel 1HE), maar volgens mij voor het zwaardere genre erg prettig.
    Ik heb geen ervaring met exciters maar als het werkt zoals ik denk (ruis wordt omgezet in harmonische tonen) is het wel briljant.
    Doet me wel denken aan een ander stukje gear dat ik interessant vind: de ISP Decimator. Maar ook daarmee de vraag hoe nuttig dat voor mij is.

    Ik ben lekker aan het kijken naar modellers en toen ik zocht naar de Line 6 HD serie kwam ik voornamelijk tegen dat deze niet overeind blijft i.v.m. de Axe-FX. Logisch want de laatste is 4x zo duur.
    Maar ik vraag me wel af hoeveel er in mijn sound verbetert (ik gebruik nu Guitar Rig 4 bij repetities) als ik een non-Axe aanschaf. Waarschijnlijk win ik stabiliteit en snelheid (met schakelen) maar GR4 klinkt al best aardig (maar niet goed genoeg meer).
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 4 september 2011 om 14:57

  2. #42

    Standaard

    Speel je bij repetities over de zanginstallatie oid? Praktische oplossing. Weinig verstand van modelers, maar de elevenrack oid was toch een redelijk serieuze tegenhanger van de axe?
    Een exciter werkt idd met harmonischen. Volgens mij resoneert er een ondertoon van bijvoorbeeld 120Hz, waardoor 120Hz versterkt wordt, zonder dat die frequentie actief 'gefilterd' wordt. Zo heb ik het begrepen, je kunt er iig een erg strakke bas mee maken.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Bij de repetities spelen we via headset. Alle signalen gaan een USB-interface in, worden daar per persoon gemixt en komen daarna op headset.

    GAS heeft toegeslagen en ik heb zojuist voor 150 euro een Boss GT-6 opgehaald. Ik heb ooit een GT-8 gehad en vooral de controls vond ik errug fijn. De overdriven sounds wat minder maar ik heb nu veel meer tweak-ervaring. Ik ga 'm op headset instellen en kijken wat het wordt.

    Het rackplan is om voorlopig alleen een Prostage Wah en een 2 HE drawer te kopen. Alle andere meuk kan later wel komen, als ik wat meer doe met m'n rack dan alleen thuis spelen :P.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb al een tijdje een EHX Memory Toy Nano liggen en nu ik deze met modulatie aan eens vergelijk met chorus+delay van de G-Major 2 moet ik zeggen dat ik die van de Toy wel héél erg lekker vind. Hoewel dit analoge wel wat over the top is, is de chorus van de GM2 is me misschien toch veel te kil en steriel.

  5. #45

    Standaard

    De lush chorus op een G-sharp vind ik wel aardig, maar ik hou niet zo van chorus. De flange vind ik heerlijk (geen jetflanger).

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    een ander stukje gear dat ik interessant vind: de ISP Decimator. Maar ook daarmee de vraag hoe nuttig dat voor mij is.
    Niet. Niet als je multi-FX units gebruikt zoals GR4 and such. Het is een gate. Elke fatsoenlijke multi-FX / programma / modeler heeft wel een gate.

    Je swapt vaak van gear, is het niet? Ik snap, persoonlijk, ook niet waarom je nu een GT-6 hebt aangeschaft. Is dit als vervanging voor GR4 of gewoon om eens te proberen?

    Ik zie ook 'non-Axe-Fx'? Wat is het probleem exact? De prijs? Als je die GT-6 verkoopt, die losse pedaaltjes die je al wilde verkopen en nog wat doorspaart / andere dingen verkoopt, dan kom je zo bij een tweedehands Standard - desnoods een tweedehands ULTRA. Zo gek duur zijn ze niet. Ik heb ook met GR gespeeld, maar het is echt niks in vergelijking tot de Axe. GR speelt het nog wel redelijk klaar met clean sounds, maar gain? Nee, absoluut niet.

    Ik weet niet exact waarom je geen Axe wilt? (Ik heb niet zo'n zin om heel dit topic door te lezen, to be honest)
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb al een tijdje een EHX Memory Toy Nano liggen en nu ik deze met modulatie aan eens vergelijk met chorus+delay van de G-Major 2 moet ik zeggen dat ik die van de Toy wel héél erg lekker vind. Hoewel dit analoge wel wat over the top is, is de chorus van de GM2 is me misschien toch veel te kil en steriel.
    Ik ken de GM2 niet echt compleet, maar bij m'n G-System kan ik ook de filter van het modulatie-blok aanpassen. Als dat kan, probeer de highcut eens.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  8. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    ......Ik heb ook met GR gespeeld, maar het is echt niks in vergelijking tot de Axe. GR speelt het nog wel redelijk klaar met clean sounds, maar gain? Nee, absoluut niet......
    De axe klinkt vast beter, maar als je effect met mate gebruikt is het effect op zich belangrijker dan de kwaliteit ervan. Heeft de GM2 ook een jet-flanger? Ben ik op zoek naar namelijk, zal wel weer bij behringer uitkomen.
    Laatst gewijzigd door tommus42; 6 september 2011 om 21:16

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Niet. Niet als je multi-FX units gebruikt zoals GR4 and such. Het is een gate. Elke fatsoenlijke multi-FX / programma / modeler heeft wel een gate.

    Je swapt vaak van gear, is het niet? Ik snap, persoonlijk, ook niet waarom je nu een GT-6 hebt aangeschaft. Is dit als vervanging voor GR4 of gewoon om eens te proberen?

    Ik zie ook 'non-Axe-Fx'? Wat is het probleem exact? De prijs? Als je die GT-6 verkoopt, die losse pedaaltjes die je al wilde verkopen en nog wat doorspaart / andere dingen verkoopt, dan kom je zo bij een tweedehands Standard - desnoods een tweedehands ULTRA. Zo gek duur zijn ze niet. Ik heb ook met GR gespeeld, maar het is echt niks in vergelijking tot de Axe. GR speelt het nog wel redelijk klaar met clean sounds, maar gain? Nee, absoluut niet.

    Ik weet niet exact waarom je geen Axe wilt? (Ik heb niet zo'n zin om heel dit topic door te lezen, to be honest)
    Voor zover ik weet werkt de Decimator echt anders dan conventionele gates en dus zou het wel een toevoeging kunnen zijn.

    Nee ik wissel niet vaak van gear, ik ben nog niet klaar met opbouwen. Mijn basis heb ik gevonden (ENGL SE met ENGL speakerkast) en die blijft zo. Qua effecten ben ik nog niet helemaal klaar.
    Ik heb de GT-6 gekocht als vervanging van GR4. Het zal niet veel beter zijn maar qua besturing en slepen is het wel heel erg fijn. En ik kan 'm voor minstens dezelfde prijs weer verkopen als ik dat zou willen.
    Een Axe-FX Standard is inderdaad te duur. Verder lijkt het me best leuk om te hebben, maar dat zou dan i.p.v. de GT-6 zijn, want ik zou 'm alleen op repetitie gebruiken. Daar vind ik deze prijs niet voor geoorloofd. Simpel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ik ken de GM2 niet echt compleet, maar bij m'n G-System kan ik ook de filter van het modulatie-blok aanpassen. Als dat kan, probeer de highcut eens.
    Ik gebruik low en high cut, maar daar wordt het niet warmer van. Wel doffer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    De axe klinkt vast beter, maar als je effect met mate gebruikt is het effect op zich belangrijker dan de kwaliteit ervan. Heeft de GM2 ook een jet-flanger? Ben ik op zoek naar namelijk, zal wel weer bij behringer uitkomen.
    De GM2 heeft een, naar mijn mening, behoorlijk lekkere flanger. Wederom de steriliteit van TC, maar enorm goed instelbaar.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Overigens, wie weet komt er nog wel een Axe-FX Standard hoor. Ik krijg vast snel genoeg van de GT-6 en een Axe lijkt me voor dat doeleinde wel geinig. M'n volledige rack zal 'ie niet snel vervangen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top