Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 21 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 201
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ja dat kan. Deze wah heeft ook een mooie functie waarmee je 'm aan kan zetten met dezelfde CC als waar je het expressiepedaal mee bedient, en een tijd kan instellen waarna 'ie uitgaat. Dan hoef je dus geen extra knop in te drukken maar gaat de wah aan door het intrappen van het pedaal.
    Da's voor mij een belangrijke reden om deze wah te willen, maar ik twijfel nu dus een beetje.
    Dat lijkt me een handige feature....maar. Als je Expressie pedaal (onder invloed van trilling van dreunende bassen of een rammelend podium) per ongeluk een tandje verspringt, dan staat opeens je wah aan.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Dat lijkt me een handige feature....maar. Als je Expressie pedaal (onder invloed van trilling van dreunende bassen of een rammelend podium) per ongeluk een tandje verspringt, dan staat opeens je wah aan.
    Zou kunnen, ik weet niet hoe vaak dat in de realiteit gebeurt (en hoe gevoelig mijn/een expressiepedaal is).


    @ Van Dattum: ik heb wat gemaild met Lukas van Prostage (onwijs sympathieke kerel) en de Wah is te editten met MIDI sequencer software. Het is wat ingewikkelder dan met de XTMPro, maar je kunt alles editten met PCs, CCs en Sysex-bestanden. Voor mij dus nog steeds een reden om ervoor te gaan.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Nog even een (zinloze) update:

    woensdag 15 juni ga ik naar huis (da's volgende week) en afgezien van het feit dat ik heel veel tijd bij mijn vriendin wil/ga zijn heb ik veel tijd om gitaar te gaan spelen. Over ruim een maandje komt mijn epische gitaar dus dan is het helemaal feest, maar aanvankelijk ga ik gewoon eens lekker spelen.
    Er waren geen dingen die ik miste in sound of mogelijkheden (behalve de aansturing van de wah) maar het is lastig om dat met thuis spelen te bepalen (live moet het veel preciezer).
    Het plan van een poosje terug staat nog steeds maar er is geen haast bij.

    Ik zoek ook een nieuwe mogelijkheid om geld kwijt te kunnen: de eerste optie is aanschaf van een modeller die ik tijdens huidige repetities kan gebruiken en het lijkt erop dat we doorgaan met deze manier van repeteren (elektronisch drumstel, alles in de mixer en via headset/IEM). Tweede optie is het knutselen van een pedalboard en aanschaf van een mooie top voor thuis, zodat het rack mijn live rig wordt, in een toekomstige studio kan staan en eventueel nu (met cab sim) bij de repetities gebruikt kan worden.

    Voor- en nadelen eerste optie: mooie backup voor live (die niet nodig is want we spelen nauwelijks live), maar niet zinvol meer als we een echte repetitieruimte vinden (daar lijkt het niet op).
    Voor- en nadelen tweede optie: voelt echter en kan perfect thuis, live en in repetitieruimte gebruikt worden, maar niet dezelfde sound als het rack dus minder geschikt voor opnames (die maak ik thuis met m'n rack). Ik zou wel hetzelfde cabinet kunnen gebruiken.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb weer eens wat zitten brainstormen en het gaat nu een heel andere kant op. Ik ga de eerste stap van het weekend gewoon even proberen . Hier is het plan:

    - Rack zonder poweramp en cabinet gaat naar de repetitieruimte en gebruik ik met ENGL PRO 412 impulse response voor repetities. Zo heb ik nagenoeg dezelfde sound als live en, misschien belangrijker, exact dezelfde aansturing. Zo hoef ik niet om te schakelen en kan het aansturen een tweede natuur worden.
    - Thuis gebruik ik de poweramp en speakerkast en schaf ik een preamp en losse pedalen aan. Er zijn al een aantal pedalen die ik niet in mijn rack gebruik, zoals tubescreamer en, binnenkort, wah (want er komt een Prostage Wah). Voorlopig zou ik de preamp van mijn Peavey Backstage Plus (35 watt transistor) op de poweramp aan kunnen sluiten en bijvoorbeeld een leuk distortionpedaal kopen.
    - Bij repetities in het herriehok (dat moeten we per keer huren en is niet handig te bereiken) neem ik mijn (nog te maken) pedalboard mee zodat ik toch wat flexibele sounds heb.

    Ik zit vooralsnog te denken aan een ENGL E530 of Fireball (dan heb ik de poweramp niet nodig/kan ik niet gebruiken) en een chorus/flanger (dat wordt zeker de Strymon Orbit), delay (TC? Ik heb al een Memory Toy) en misschien phaser en compressor. Met een high gain amp is natuurlijk geen distortion pedaal nodig, maar zoals jullie horen ben ik lekker aan het brainstormen.
    Zoals iedereen weet is het gewoon leuk om nieuwe gear te kopen en het is enorm praktisch om m'n rack af te maken (ombouwen kost zoveel gedoe en voegt vaak weinig toe). Het pedalboard spreek me ook erg aan omdat dat in het herriehok gebruikt kan worden.


    Shimmer
    Ik kwam er van de week achter dat gebruik van octaver (+1) en delay mij een resultaat geeft dat, hoewel het minder zweverig is dan shimmer, prima is voor mijn eisen. Ik ga dus de Memory Toy en Nobels mixer sowieso uit m'n rig halen als ik de nieuwe wah heb. Misschien wordt dat voorlopig de laatste grote update.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 23 juni 2011 om 13:11

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Fireball kopen om enkel de preamp te gebruiken lijkt me wat gek. Dan zou ik eerder de poweramp ook op repetitie laten, en de Fireball gewoon helemaal gebruiken. E530 heeft als voordeel voor thuis die 1,5-watt-poweramp. De reden dat ik mijn e530 aan jou verkocht heb en een Fireball aangeschaft, zat hem in het 'af willen van rackgear'. Qua sound zijn ze beide aan elkaar gewaagd, hoewel ik me het geluid van een stock e530 niet goed meer kan inbeelden.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2009
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    103

    Standaard

    Heey Liquid_Metal,

    ik heb misschien nog een mooi alternatief voor een rack-wah.
    Line6 heeft tegenwoordig de M serie (M5/M9 en M15).
    De M5 heeft meer dan 100 pedalen aan boord en daar kun je er telkens 1 van gebruiken. Het leuke is, dat deze dus ook een x aantal wah's aan boord heeft.
    Je kunt hem dan dus in je rack lade doen en in een loop van je GCX gooien.

    Ik zat zelf ook een tijd lang aan de Prostage te denken, maar de M5 kan dus ook andere effecten doen, en blijkbaar doet hij dit ook erg goed.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Hey Flaint. Zulke dingen heb ik ook overwogen, maar dan zou de MPX G2 van Lexicon beter in mijn straatje passen. Ik wil 'm namelijk met de CC waarmee ik het effect bedien aan kunnen zetten (zonder dat 'ie ook weer uit gaat).
    Bovendien zijn dat digitale wahs en de Prostage is analoog (maar digitaal/midi aangestuurd). Mijn Dunlop analoge wah bevalt mij heel erg, dus ik denk dat ik toch voor een Prostage ga.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb me van de week, onafhankelijk van dit topic, enthousiast zitten maken voor de Line 6 M5. Ook als mogelijkheid om dit pedaal als wah te gebruiken. Ik denk dat ik toch tegen het gedoe met de aan/uit-knop ga zitten; aanzetten door het wah-pedaal te bewegen is nog steeds de briljantste zet.
    Als ik daadwerkelijk voor de Prostage Wah ga is er natuurlijk nog de vraag waar de M5 anders voor te gebruiken is. Ik heb dedicated pedalen voor compressie, phasing en octaving en gebruik de G-Major 2 voor volume, modulatie (chorus, flanger, "rotary") en delay. Meer effecten gebruik ik niet en heb ik ook niet nodig.

    Dit brengt me wel terug naar een oude issie: modulatie en delay in parallel. Ik ben er nagenoeg van overtuigd dat ik flanger en rotary (wat bij mij een chorus met hoge speed en lage depth is; wat briljant werkt) serieel wil houden. Daarbij het feit dat ik een goede volume-control wil hebben doet mij concluderen dat ik de G-Major 2 serieel moet houden om deze drie effecten te laten verzorgen. Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van de kwaliteit van de GM2 dus daar hoef ik niets aan te doen.
    Ik heb begrepen dat de Roland SDX-330 de briljantste modulatie geeft dus dat zou een optie voor chorus zijn. Die zou ik dan parallel zetten met daar achter een delay unit. Ik gebruik steeds dezelfde soort delay (dual delay met de gulden snede-ratio tussen de twee delays) maar met verschillende tijden per patch. Moet dus MIDI-schakelbaar zijn.
    Ik ben ook nog steeds wel gecharmeerd van de Lexicon MX serie. De 300 zou voor mij waarschijnlijk genoeg doen; misschien kan de MX-200 al genoeg.


    Een heel andere optie zou simpeler zijn: geen gesodemieter met serieel/parallel maar gewoon de G-Major 2 serieel houden. Het werkt en klinkt allemaal prima. Live valt veel detail weg en bovendien speel ik toch weinig live.
    Ik ben nog wel van plan om de Prostage Wah te halen en heb interesse in de M5 (als gearslut, niet vanwege praktisch nut).
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 4 september 2011 om 10:26

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Natuurlijk is ook de vorige post een hoop gespeculeer maar het volgende schoot me opeens te binnen:

    De beste chorus die ik ooit gehoord heb is de Strymon Orbit.

    Ik was aanvankelijk van plan om een klein pedalboardje te maken (phaser, compressor, wah, flanger/chorus, volumepedaal) en m'n rack bij repetities te gebruiken (maar zonder poweramp en cabinet maar met Cabinet IR) zodat ik het boardje met simpele versterker (bijvoorbeeld een ENGL Fireball of E530) thuis kan gebruiken en mee zou kunnen nemen naar het herriehok waar we af en toe repeteren (en waar crappy versterkers staan, zonder effecten).
    Maar de Strymon zou natuurlijk ook in m'n rack kunnen en dan zou ik bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:

    - Prostage Remote Wah Wah.
    - Strymon Orbit parallel (mono in stereo out, direct na de poweramp).
    - G-Major 2 serieel voor volume, flanger en rotary.
    - Lexicon MX200/300, Roland SDE-330 of iets anders leuks parallel voor de delays.

    De reden dat een pedalboard logisch is, is omdat ik al een aantal pedalen over heb (wah en delay). Een andere optie zou een modeller zijn, die ik gebruik bij de repetities (Line6 POD XT, Eleven, en met de nieuwe Axe is een Axe-FX Standard misschien zelfs te overwegen). Dat zou prima (misschien zelfs perfect) zijn voor de repetities, maar dan heb ik geen logische oplossing voor de (veel te schaarse) sessies in het herriehok.

    Nogmaals, ik ben er nog niet uit en lekker aan het speculeren. Er zijn drie rigs die ik kan gebruiken (volledig rack; simpele amp met pedalboard, modeller) en op dit moment zie ik een (voor mij) briljante oplossing:

    - Modeller (mag simpel zijn) voor de repetities. Die kan daar blijven staan en zal met een leuk pedalboard voor alle amps en effecten zorgen bij de repetitie.
    - Full Rack thuis. Dat wil zeggen dat ik dit rack optimaliseer en wellicht dus de Strymon aanschaf als dat de vetste chorus is.
    - Pedalboard voor herriehok, maar een deel van de pedalen (zoals phaser, compressor en de Strymon) haal ik uit mijn rack. Gebruik van dit pedalboard zal heel zelden zijn en het verplaatsen van pedalen is dan geen enkel probleem.

    Met deze setup heb ik mijn Big Rack altijd thuis zodat ik het vaak kan gebruiken. Ik zie mijn rack als ultieme machine en die bouw ik het liefst volledig uit.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 4 september 2011 om 11:46

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    ......Met deze setup heb ik mijn Big Rack altijd thuis zodat ik het vaak kan gebruiken. Ik zie mijn rack als ultieme machine en die bouw ik het liefst volledig uit.
    Leuk, zover als jij 'm hebt zou ik hem in ere houden. Ik heb mijn (budget, wel volledig buizen) rackje ontmanteld en gedeeltelijk verpatst. Als Behringer ofzo nogeens met 1HE switcher/looper/parallelmixer komt, start ik misschien weer eens. Nu ben ik erg tevreden met een 2x12 combo plus extensie-cabinet.
    Een apparatjek dat ik niet weg doe is een exciter, analoog dry-pad, en 3 banden, met surround, dat laatste is niet zo interessant als het lijkt, maar die middenband is voor leads erg interessant. Kost niet veel (wel 1HE), maar volgens mij voor het zwaardere genre erg prettig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top