Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 21 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 201
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etemm Bekijk bericht
    Ik herken het wel een beetje haha, uiteindelijk ben je tevreden over de sound die je hebt en toch blijft het kriebelen om te blijven upgraden.
    Ik loop ook al een tijdje met idee rond om mijn rack weer te verkopen en weer iets anders te kopen, maar eigenlijk ben ik heel blij met de sound die ik nu heb, van de ene kant wil ik weer back-to-basic en weer een nieuwe set opbouwen, van de andere kant de huidige set verder upgraden. Uiteindelijk ben je nooit helemaal klaar...
    Het voelt een beetje ongeoorloofd om te upgraden. Tuurlijk heb ik er het geld voor en het is leuk, maar dit rack heeft weinig optredens meegemaakt en er is niet direct iets dat ik mis. Ik denk dat ik m'n setup een klein beetje ga aanpassen als ik m'n wah heb door de mixer en Memory Toy eruit te halen en de POG serieel te zetten. De keten wordt dan:
    Rack1: GCX Front>Rear(makkelijk aan de voorkant in te prikken, met een buffer)->Wah->Loop1(phaser)->Loop2(compressor)->Preamp->Loop3(POG)->Rack2 (alleen de G-Major2 en powerconditioner, daar komt misschien een 2HE racktray bij)->Rack3 (poweramp)

    Tuner, wireless en andere effecten kunnen later nog komen. Uiteraard weer wat gerotzooi met kabels, maar dat moet lukken. Theoretisch zou ik ook terug kunnen gaan naar 2 racks als ik geen racktray aanschaf want ik heb 10HE units (racks 6+4):


  2. #22
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Wat gebruik je nu eigenlijk als tuner?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    Wat gebruik je nu eigenlijk als tuner?
    G-Major 2.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Luxeprobleem, zalig!!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban Bekijk bericht
    Luxeprobleem, zalig!!
    Daar worden we inderdaad erg blij van . Alleen als het eenmaal 'af' is blijft het kriebelen. Ik vind dat ik dat gevoel echt moet onderdrukken want het heeft weinig functie. Dus Wah erin, rackdrawer erin (2 HE voor snaren, plectra, olie, gereedschap, etc.), Nobels mixer en Memory Toy eruit (de shimmer is leuk maar ik gebruik het bijna nooit. Ik kan wel leven zonder).
    Als ik echt weer wil shimmeren kan ik de Behringer RV-600 kopen en mono serieel net na de preamp neerzetten (kost me maar een paar kabeltjes extra en is vrij snel gepiept).
    Zoals ik al eerder zei: het hele gedoe over extra modulatie-apparaat en delay-toestel is best leuk, maar het is misschien over-complex en op dit moment uberhaupt niet nodig. Wanneer ik weer wat meer gigs heb mag ik er van mezelf naar gaan kijken, net als bv wireless (tenzij ik er bij toeval op stuit en helemaal overdonderd wordt door de kwaliteit).
    Een tuner zou in het bovenste rack geplaatst kunnen worden dus omdat dat niet teveel gedoe is zou dat kunnen. Maar ook hier: de noodzaak is laag.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Even een kleine topic-kaping....
    Zo'n Prostage wah... is dat gewoon een kwestie van met je preset de goede cc meesturen en via het expressiepedaal van een FCB1010 wah'en? Even simpel gesteld?
    En zijn die dingen ook in Nederland via een winkel te krijgen? Ik heb alleen adressen in Duitsland gevonden...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum Bekijk bericht
    Even een kleine topic-kaping....
    Zo'n Prostage wah... is dat gewoon een kwestie van met je preset de goede cc meesturen en via het expressiepedaal van een FCB1010 wah'en? Even simpel gesteld?
    En zijn die dingen ook in Nederland via een winkel te krijgen? Ik heb alleen adressen in Duitsland gevonden...
    Er is een gast in Belgie die ze ook verkoopt en goedkoper dan de Duitse winkels (255 euro oid). Op dit forum heet hij Baco.
    De Prostage wah heeft presets die je met PCs kunt veranderen. Met CCs zou je 'm aan/uit kunnen zetten (zogenoemde bypass) en de parameters (wah/volume) aansturen.
    Ik heb zojuist van Lukas gehoord dat 'ie alleen te editten is met de XTMPro en zijn editor-software reageert alleen hierop. Volgens de manual kun je ook 'gewone' MIDI gebruiken via sequencer software, maar dat ziet er vrij beperkt uit. Ik weet niet of ik daar genoeg aan heb en ik zit niet te wachten op een toestel dat ik niet kan editten (of 150 euro extra uit moet geven voor een editor die ik verder niet nodig heb).

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Dus wat ik stelde in mijn eerder post klopt wel zo'n beetje...? Daar gaat het mij namelijk om. Ik wil gewoon een behoorlijke "klassieke" wah die ik in een MIDI setup kan integreren zonder dat er meterslange audiokabels heen en weer gaan.... Dus als ie aan en uit gaat met het sturen van een cc binnen een preset, is dat voor mij voldoende.
    Bedankt voor de Belgische connectie!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ja dat kan. Deze wah heeft ook een mooie functie waarmee je 'm aan kan zetten met dezelfde CC als waar je het expressiepedaal mee bedient, en een tijd kan instellen waarna 'ie uitgaat. Dan hoef je dus geen extra knop in te drukken maar gaat de wah aan door het intrappen van het pedaal.
    Da's voor mij een belangrijke reden om deze wah te willen, maar ik twijfel nu dus een beetje.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Cool.... Dat is het overwegen waard...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top