Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 21 EersteEerste ... 1018192021 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 201
  1. #191
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    De 4 punten die je beschrijft zijn een prima basis. De powerconditioner heb je naar eigen zeggen niet nodig dus wat let je.
    Dan moet ik wel zorgen voor een stekkerdoos. Niet veel werk.

    Verder mag je accuut stoppen met van te voren proberen te bedenken 'of je nog iets zou kunnen missen'. Je hebt met een axe in principe alles binnen bereik om dat wat in je hoofd kan zitten te kunnen maken. Zou je dan nog steeds iets missen, kan dat enkel en alleen pas later blijken. Verder valt dat onder ietsisme, en dat is geen wetenschap maar geloof.
    Klopt helemaal. Dit rack is voor live spelen en er zal dus live moeten blijken of ik iets tekort kom. Niet thuis en al helemaal niet vooraf.

    W/d vind ik met een enkele 2x12 cab een goede optie om iig uit te proberen. Stereo door een cab geeft voor de cab door de fysieke beperking niet de complete beleving. W/d geeft dan mogelijk al meer ruimte.
    Dat was ook mijn gedachte, maar ik weet niet of W/D met een enkele unit beter klinkt dan mono/stereo omdat er geen tone suck o.i.d. is (het grootste argument voor W/D). Dit is natuurlijk gewoon uitproberen. Het vette aan de Axe is dat dit gewoon kan: Output 1 in stereo met Cab Sim naar de mengtafel en Output 2 in W/D naar mijn eigen eindtrap.
    Ik heb de eindtrap momenteel niet thuis en ga eerst een week op wintersport () maar begin januari kan ik het verschil tussen W/D en mono/stereo in ieder geval thuis uitproberen.

  2. #192

    Standaard

    De power conditioner kan je ook gebruiken voor de ingebouwde lichtjes... misschien nuttig, misschien gewoon voor de show .

    In ieder geval heb je nu zelf gemerkt dat sleuren met een grote rack case niet zo handig is, toch niet zolang je niemand hebt die het voor jou doet . Zoals eerder gezegd heeft de AxeFX waarschijnlijk zowat alles wat je nodig hebt. Je zou de lege ruimte gewoon leeg kunnen laten en gebruiken als je eens wil experimenteren met wat gear, gewoon voor de fun . Wat ook kan is een racklade inbouwen voor je kabels etc, dan hoef je die niet meer apart mee te nemen, maar zo'n lade weegt toch ook al snel wat.

  3. #193
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Mja die lampjes zijn leuk maar echt niet nodig. Ik zou het rackpanel (stroom, 2x jack (FoH)) aan de voorkant kunnen plaatsen. Da's echter voor stroom niet handig, voor FoH maakt het niet zoveel uit en 7-pins MIDI solderen is een ***-karwei dat ik liever niet doe.

  4. #194
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Die powerconditioner heb je niet echt nodig, nee, vooral niet met een Axe-FX rig. Je hebt ook van die stekkerdozen die je achter in je rack kan monteren. Heb ik ook en werkt prima. Scheelt ook weer wat ruimte.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  5. #195
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Dat is misschien wel de makkelijkste optie. Bestaan die dingen met powercon ingang? Dat vind ik toch de fijnste manier van aansluiten.

  6. #196
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Weet ik niet. Zou je effe moeten kijken! Waarschijnlijk wel hoor.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #197
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Anders kan ik natuurlijk altijd voor zoiets gaan en de input bewerken, door er bv een powercon van te maken die naar het plaatje in m'n rack gaat. Dan moet ik nog altijd zo'n plaat erin hebben, maar da's voor audio misschien wel handig.

    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 20 december 2012 om 09:18

  8. #198
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    W/d vind ik met een enkele 2x12 cab een goede optie om iig uit te proberen. Stereo door een cab geeft voor de cab door de fysieke beperking niet de complete beleving. W/d geeft dan mogelijk al meer ruimte.
    Ik heb dit vanmorgen even geprobeerd en hoewel ik het nog uitgebreider ga testen zijn mijn bevindingen gelijk:
    - W/D klinkt lekker met een 212 cab en beter dan stereo
    - Stereo klinkt fenomenaal met twee gescheiden cabs waarbij je zelf in het midden staat. W/D is hierbij veel minder spectaculair.

    Ik ga ook W/D/W nog proberen, dat zou nog vetter moeten klinken dan stereo. Twee cabs meenemen moet live nog wel lukken, maar drie wordt misschien teveel. Bovendien heeft de Axe daar niet de mogelijkheid toe als ik FoH nog van een stereo signaal wil voorzien (anders zou ik output 1L als dry kunnen gebruiken en 1R met IR naar FoH).

  9. #199
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Dusss, uitgebreid testen levert het meest voor de hand liggende resultaat op. Hierbij mijn top 4, beginnende met de minst lekkere layout.

    6. Stereo met een enkel cabinet (ENGL 212 met V30's). Best oke, maar niet ruimtelijk genoeg. Erg "in your face".
    5. W/D met een enkel cabinet. Zweveriger dan stereo en dat vind ik erg prettig.
    4. W/D met 2 cabs (ENGL, en Egnater 112 G12H-30's). Meer ruimte.
    3. Stereo met twee cabinets. Nog steeds behoorlijk "in your face" maar ruimtelijker dan W/D in 1 cab.
    2. W/D/W met W-left in het ENGL cabinet en W-right in het Egnater cabinet. Heel erg ruimtelijk en supernice.
    1. W/D/W met 3 cabs (ENGL voor dry, 2x Egnater voor wet). Supergrootse sound.

    Het wiel opnieuw uitgevonden dus. Natuurlijk is dit alleen thuis dus ik moet maar eens zien hoe het verschil live wordt, maar voorlopig neem ik niet meer dan een stereo eindtrap mee, ook omdat ik een stereo signaal aan de zaal wil aanbieden. Ik kan overwegen een van de Egnater cabs mee te nemen en dan zou ik W/D of stereo kunnen spelen. Maar het is een compleet ander cabinet, ik weet niet hoe goed dat uiteindelijk is.
    Ik vind het wel erg tof dat de Axe-FX in W/D heel vet klinkt.

  10. #200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Zweveriger dan stereo en dat vind ik erg prettig.
    Je bent gewoon te zweverig!

    Je speelt teveel in je hoofd, op een gegeven moment moet je ook de stap nemen en het laten afhangen van de werkelijkheid (dus bijv ook de ruimte in je auto).

    Puur praktisch: ga lekker op pad met de stereo eindtrap en twee cabs en ervaar.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top