Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 201
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Als ik het hele verhaal lees, dan heb ik enkele bedenkingen:

    -Waarom zo veel verschillende racks? Je kan alles in 2 grotere racks krijgen.
    Zoals Arvoitus al zegt wordt dat inderdaad loeizwaar. Als ik moet verplaatsen moet het altijd een trap op en af dus dan werkt dit best makkelijk.
    -Wat is er mis met modulatie in parallel? Werkt voor alles prima behalve rotary
    Voor mijn flanger elke keer dat ik het geprobeerd heb écht een ramp. Het probleem: om de flanger goed te horen moest 'ie echt hard (bijna unity gain) en dan is je totaalvolume (dry+wet) dus een stuk harder dan zonder effect.
    Rotary wil ik ook zeker gebruiken en dan uit hetzelfde toestel (dus serieel?)
    -Je hele systeem en opbouw schreeuwt om een Switchblade. Dan kan je alles perfect combineren
    Zou kunnen, maar ik hoef niets te veranderen in m'n routing. Als alles staat zoals het staat wil ik heb ook zo houden (phaser blijft altijd voor de preamp, modulatie altijd voor de delay, etc).
    -Ik zou de SDX combineren met een Fireworx (schakelt wat trager tussen presets) of GForce
    Bedoel je de G-Major2 wegdoen en een Fireworx aanschaffen, of de G-Major2 houden en een Fireworx aanschaffen om parallel te zetten?
    Ik gebruik postgain eigenlijk alleen maar modulatie en delay, maar volume is echt een must (en dat moet dus serieel).

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Berichten
    1.435

    Standaard

    Als ik dit lees ben ik blij dat ik gewoon alleen met een top speel. Erg gaaf wat je doet, maar ook erg complex en tering zwaar.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JTB Bekijk bericht
    Als ik dit lees ben ik blij dat ik gewoon alleen met een top speel. Erg gaaf wat je doet, maar ook erg complex en tering zwaar.
    En helemaal mijn ding . Ik vind het ontzettend leuk om er zo mee bezig te zijn, dus waarschijnlijk is het nooit écht af. Toch zou het lekker zijn om 'm af te maken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Raoul,

    echt, wat een fokking vet rack is het, en oh oh oh wat wordt het nog gaver met de geplande uitbreiding!!

    Volgens mij heb je nog geen foto's gepost van de hele setup (alle racks, cab, gitaren etc). Ben daar erg benieuwd naar!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Raoul,

    echt, wat een fokking vet rack is het, en oh oh oh wat wordt het nog gaver met de geplande uitbreiding!!

    Volgens mij heb je nog geen foto's gepost van de hele setup (alle racks, cab, gitaren etc). Ben daar erg benieuwd naar!
    Haha thanks man. Het wordt helaas veel te weinig gebruikt :P.
    Ik denk dat ik een groepsfoto ga maken als ik mijn Mayones heb. De verkoper heeft nog niet gereageerd maar de bedoeling was om die deze week te bestellen. Het zal 2-3 maanden duren dus dan kan er van de zomer wel een mooie groepsfoto gemaakt worden .

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Nog drie weken en dan mag ik weer naar huis. Door zo lang met 1 gitaar en alleen Guitar Rig spelen kom je best wel tot bezinning.
    Het rack zoals ik nu heb (handjevol pedalen, ENGL SE en G-Major 2) geeft me eigenlijk alle sounds die ik wil (clean, crunch, overdrive en leadsounds uit de SE, chorus, flanger, rotary, delay en volume uit de G-Major 2, pedalen voor compressie, phasing en octaving). De wah (Dunlop JH-1) werkt nog niet helemaal lekker dus die wil ik vervangen voor een Prostage Remote Wah Wah, maar alle overige toevoegen waar ik het over heb gehad (draadloos, racktuner, racktray, TC M-2000, Roland SDX-330) zijn leuk, maar niet nodig voor de sound die ik nodig heb.
    Op dit moment hoop ik dus dat ik mijn rack een poosje kan houden zoals het is (muv de wah) en ik ben van plan pas te gaan upgraden als het beter gaat met de band. Misschien moet ik mezelf gewoon aan banden leggen: in 2011 mag er behalve de wah niets meer aan het rack veranderd worden. Het klinkt allemaal prima en er gaat altijd weer veel geld en tijd zitten in het verleggen van kabels en toestellen.

    Echter, mijn compressor doet sinds de installatie van de Nobels mixer met Memory Toy en POG een beetje vreemd. Hij wil een buffer hebben en als ik 'm na de POG zet (=gebufferd) werkt het prima. Maar: mijn GCX heeft ook een buffer en die zit ervoor.
    Volgens mij ben ik dit probleem tegengekomen toen ik de mixer in mijn rack plaatste. Setup:
    Wah->GCX->Compressor->SE->split droog en wet (wet is Memory Toy+POG parallel)->G-Major 2.

    De parallelle Memory Toy en POG zorgen voor een shimmer sound, maar die is niet helemaal overtuigend. Ik twijfel nog om die eruit te halen, maar da's dan weer in strijd met het 'aan banden leggen'.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Kabeltjes goed? Als er een afschermingsdraadje rondzweeft in de stekker kun je van die rare fratsen krijgen....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Kabeltjes goed? Als er een afschermingsdraadje rondzweeft in de stekker kun je van die rare fratsen krijgen....
    Ik realiseer me nu dat ik niet vertelde WAT er aan de hand is :P: het volume van het effect is enorm laag, terwijl het volume als ik 'm bypass gewoon normaal is. Maar nogmaals, ik ben niet thuis en het is al een tijd geleden dus ik weet niet precies hoe de routing is en wat ik allemaal al getest heb.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik ben zojuist bij de muziekwinkel in Kopenhagen geweest (genaamd "Aage") omdat ik dacht een leuk pedaaltje mee te kunnen nemen als souvenir. Maar er was helemaal niets dat me aansprak en waar ik het nut van inzag.
    Conclusie: ik heb alle effecten die ik nodig heb en zou alleen nieuwe dingen hoeven kopen als ik deze effecten wil vervangen/verbeteren. Het Shimmer-verhaal is echter nog niet afgelopen, maar ik twijfel wel of ik dat zal wegdoen. Zoveel gebruik ik het niet.

    Ik heb ook de TC Electronic Vortex geprobeerd, maar daar was ik niet zo weg van. Ik zal een stukje posten in het TC-topic.

  10. #20
    Member
    Geregistreerd
    22 juli 2009
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Nog drie weken en dan mag ik weer naar huis. Het rack zoals ik nu heb (handjevol pedalen, ENGL SE en G-Major 2) geeft me eigenlijk alle sounds die ik wil (clean, crunch, overdrive en leadsounds uit de SE, chorus, flanger, rotary, delay en volume uit de G-Major 2.... Misschien moet ik mezelf gewoon aan banden leggen: in 2011 mag er behalve de wah niets meer aan het rack veranderd worden. Het klinkt allemaal prima en er gaat altijd weer veel geld en tijd zitten in het verleggen van kabels en toestellen.

    Ik herken het wel een beetje haha, uiteindelijk ben je tevreden over de sound die je hebt en toch blijft het kriebelen om te blijven upgraden.
    Ik loop ook al een tijdje met idee rond om mijn rack weer te verkopen en weer iets anders te kopen, maar eigenlijk ben ik heel blij met de sound die ik nu heb, van de ene kant wil ik weer back-to-basic en weer een nieuwe set opbouwen, van de andere kant de huidige set verder upgraden. Uiteindelijk ben je nooit helemaal klaar...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top