Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 21 EersteEerste ... 91718192021 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 201
  1. #181
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Daar gaan we weer! Hahahaha je weet echt niet wat je wilt hè
    Precies ... Ik krijg altijd zo'n koppijn van dit topic, haha. Beter dat ik hier maar niet meer kijk.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Daar gaan we weer! Hahahaha je weet echt niet wat je wilt hè
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Precies ... Ik krijg altijd zo'n koppijn van dit topic, haha. Beter dat ik hier maar niet meer kijk.
    Jullie snappen het blijkbaar nog niet. Ik heb dit topic gemaakt om te brainstormen over mogelijkheden. Dus als de SE een goede amp is, is W/D mogelijk mits dat geen gezeik op het podium op zal leveren dus zou ik een unit moeten vinden die al die complexe shizzle kan die ik op de vorige pagina aangaf.
    Maar ateng heeft gelijk dat ik niet weet wat ik wil. Nou ja, ik weet wel wat ik wil maar niet hoe ik dat het beste bereik. Ik post hier m'n ideeën en bevindingen en die gaan vaak over de kop. Dat wil niet zeggen dat ik dan het idee heb de beste set te pakken te hebben en wil ook niet zeggen dat het dan klaar is. Ik vind het leuk om deze dingen uit te proberen; een deel van de creaties ziet nooit het podium en een deel zal zelfs nooit in elkaar gezet worden. Als zo'n theoretische brainstorm, puur om het brainstormen over de opties, niet aan jou besteed is, is dit waarschijnlijk een verkeerd topic .

  3. #183
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Oh nee, ik denk dat we het wel degelijk snappen ...
    Het punt is dat het, inderdaad, véél theoriën zijn en elke keer probeer ik wel mee te denken en advies te geven, maar als het nooit 't licht ziet is 't voor mij - persoonlijk - een beetje een waste of time. Sorry.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #184
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik snap je/jullie punt. Als ik een nieuw idee heb ben ik daar vaak (te?) enthousiast over en dat kan overkomen alsof het een daadwerkelijk plan is, terwijl het bij mij enkel nog een hersenspinsel is.
    Ik appreciëer alle moeite enorm en natuurlijk is het de bedoeling om een hele vette rig in elkaar te zetten. Maar de Lexicon is me pas de laatste paar maanden gaan storen, en dat de ENGL SE misschien toch niet helemaal mijn ding is, is zelfs voor mij nieuw. Ik realiseerde me laatst namelijk dat ik 'm eigenlijk blind heb gekocht, terwijl ik een dikke 2½ jaar durende zoektocht naar m'n gitaar heb gedaan (en daar 100% tevreden mee ben en sindsdien nergens anders meer naar heb gekeken).
    Het stuk over de amp was een beetje gekscherend, maar de versterker is voor mij na de gitaar toch het belangrijkste onderdeel. Stel nou dat ik zou gaan zoeken en een head vind die ik heel lekker vind klinken. Dan is het, met oog op compactheid, waanzin om ook de stereo poweramp mee te nemen. Nu vind ik absoluut W/D nog steeds heerlijk dus het wil niet zeggen dat de afgelopen discussie dan zinloos zou zijn, maar het zou tegenstrijdig zijn om daarvoor te gaan met een amp die toch niet helemaal aan je verwachtingen voldoet (ik weet zeker dat er dan gigs zijn waarbij er halverwege iets gaat knagen).

    Zo'n Axe heeft misschien wel amp models die beter matchen dan de SE. Dan staat alles natuurlijk nog overeind. Misschien is het voor ieders gemoedsrust, moi inclusif, beter als ik eerst 'ns de basis in orde breng: het ultieme cabinet heb ik al een paar jaar, de ultieme gitaar heb ik sinds 1½ jaar, de ultieme chorus en flanger heb ik ook sinds dit jaar, maar de amp is semi-blind aangeschaft :P. Dat kan met dergelijke setups, waarbij een mono of stereo eindtrap nodig is, wel roet in het eten gooien.

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Inderdaad eerst een goede basis setup en fx als aanvulling... of je nou mono, stereo of w/d/w speelt je basis sound moet eerst je ding zijn. Je hebt zoveel manieren van aansluiten, combinaties en noem maar op maar waar het om gaat is dat je je clean, rhythm en lead voor elkaar heb. Ik heb jaren met een head (Laney VH100R) gespeeld in combinatie met een 10HE rack... eerst mono en daarna zelfs w/d dus het kan allemaal. Alleen ik had het luxe dat ik niet hoeft te sjouwen dus ik kon lekker brainstormen en uitproberen en kijken of het in praktijk ook zo uitpakte zoals ik dat in mijn hoofd had.
    In jou geval is het allemaal wel mooi om er te over praten en brainstormen maar zoals Demolition als zei... een beetje waste of time.

  6. #186
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Maar begrijp me niet verkeerd want wil gewoon met je mee denken hoor en er over mee praten... tis tenslotte een forum

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Even een korte update voor mezelf (want ik ben vooral met de Axe bezig): Jeff Loomis gebruikte pas vanaf 2008 ENGL versterkers, terwijl ik bv de sound van Enemies Of Reality best fijn vind. Da's waarschijnlijk een Peavey XXL of een Krank.
    Verder zullen jullie me hier niet veel zien posten omdat ik eerst de Axe moet tweaken.

  8. #188
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Willen jullie me nog een keer helpen? (A) Ik ben erg enthousiast over de Axe de kriebels die ik heb om de set uit te breiden met een echte amp zijn ongefundeerd. Dit is gebaseerd op de zieke racks van pro's en een gevoel dat ik niet goed kan beschrijven maar wellicht zit in de categorie "modelling zuigt". Daarbij komt dat ik geen idee heb welke amp dat zou moeten zijn. Hoewel ik eindelijk wel versterkers aan het testen ben (zie post #184) wil ik het volgende doen:
    1. Alleen de Axe-FX Ultra gebruiken voor alle effecten en versterkers, dus
    - geen voorversterker
    - geen pedalen
    2. Op de grond enkel MIDI (nu een GCP, ik ben nog steeds enthousiast over de Liquid Foot 12+)
    3. Eerste set outputs met Cab Sim naar de mengtafel voor zaalgeluid, zodat er niets gemic'd hoeft te worden
    4. Tweede set outputs zonder Cab Sim naar mijn ENGL 930/60 poweramp en ENGL PRO 212 cab, zodat ik niet afhankelijk ben van de zaal voor mijn eigen geluid

    We hebben nog geen gigs gepland waar ik m'n set mee kan nemen (alleen bandwedstrijden waarbij gear héél minimaal is). Ik twijfel nog over de mogelijkheid van stereo. Stereo is supergaaf maar met een enkel cabinet komt het toch niet zo lekker uit de verf, denk ik. Stiekem ben ik nog meer fan van W/D(/W) maar dat lijkt me met deze setup niet zinnig (de Axe modelleert sowieso alles al).
    Ik twijfel over gebruik van een power conditioner. Hij past er in (zie foto) maar ik heb alsnog een stekkerdoos nodig voor de voeding van m'n GCP (9V DC). De lampjes en overspanningsbeveiliging heb ik ook niet per sé nodig dus het enige waarvoor ik de PC zou willen gebruiken is om alles centraal aan/uit te kunnen zetten. Dat kan natuurlijk ook met een stekkerdoos met knop. Wat vinden jullie (moet er iets anders in die 1 HE)?

    Ik hoop dat ik deze set een tijdje zo kan laten zodat ik er wat optredens mee kan doen en aan de hand daarvan kan bepalen of ik iets mis (kwaliteit van effecten of versterker, schakelmogelijkheden, etc.).


  9. #189
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2006
    Berichten
    1.435

    Standaard

    Van mega-rack naar mini-rack. Wel grappig. Ik kan je helaas geen zinnig advies geven.
    Gear: Mayones, Skervesen, Mesa
    Band: Firezone http://www.firezone.bandcamp.com

  10. #190

    Standaard

    De 4 punten die je beschrijft zijn een prima basis. De powerconditioner heb je naar eigen zeggen niet nodig dus wat let je.

    Verder mag je accuut stoppen met van te voren proberen te bedenken 'of je nog iets zou kunnen missen'. Je hebt met een axe in principe alles binnen bereik om dat wat in je hoofd kan zitten te kunnen maken. Zou je dan nog steeds iets missen, kan dat enkel en alleen pas later blijken. Verder valt dat onder ietsisme, en dat is geen wetenschap maar geloof.

    W/d vind ik met een enkele 2x12 cab een goede optie om iig uit te proberen. Stereo door een cab geeft voor de cab door de fysieke beperking niet de complete beleving. W/d geeft dan mogelijk al meer ruimte.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top