Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 18 van 21 EersteEerste ... 81617181920 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 201
  1. #171
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    De SE hangt in een loop van de Switchblade, die beide outputs naar de poweramp heeft. Ik kan dus de SE direct naar een van de poweramp kanalen leiden en de ander via de Axe (of nu Lexicon, die ook in een loop van de Lex zit).

    Als je met de AxeFX verschillende routings op links en rechts kunt toepassen en op een van beide met en de andere zonder cab sim, dan zou dat de oplossing zijn. Hoe het zit met poweramp sim weet ik niet, maar het lijkt me dat dit daarin zit gebakken aangezien het andere deel juist de preamp is. Anders zou je altijd een loadbox tussen poweramp en speaker moeten hebben, waar je vervolgens de Axe aan koppelt. En als het poweramp-model aan de preamp vastzit zou dit nooit goed klinken over poweramp + speaker.

    Edit: met de Axe FX is vast wel in te stellen dat de linker Output 1 dry+wet krijgt en de rechter Output 2 alleen wet (ik stel me voor dat je twee verschillende cabs kunt kiezen per kant; en dan kun je er dus vast ook eentje wel uitzetten). Als dat met de cab sim niet te kiezen is zou er een (simpele) DI-box of cab sim achter het signaal dat naar de tafel gaat kunnen. Ik moet het eens opzoeken maar het lijkt me dat de linker- en rechter output van de Axe best wel onafhankelijk ingesteld kunnen worden.

    Edit2: ik vond net dit topic, waarin gezegd wordt dat het splitsen van left (met cab) en right (zonder cab) inderdaad werkt.
    Dit zou al heel dicht in de buurt komen (dit is wat ik nu met de Lexicon doe, alleen bevalt de kwaliteit van de Lex me niet).
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 16 september 2012 om 20:40

  2. #172
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Je kan de power amp 'sim' in de AxeFX niet los gebruiken. Je kan de preamp sims wel 'loskoppelen' van het power amp gedeelte maar als je een amp kiest gebruik je altijd de preamp sim.

    Waarom heb je de SE in een loop van de SB zitten?
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  3. #173
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Alle units zitten in loops, zodat ik de pedalen voor en na de preamp kan aan- en uitschakelen. De preamp hoeft in mijn geval niet per sé in een loop, maar ik gebruik de pedalen er direct voor en na. De Lexicon zit ook in loops (1 pregain, 1 postgain er naartoe en 2 terug) en de poweramp gebruikt ook twee outputs. Zo kan ik de preamp naar het eerste poweramp kanaal sturen met flanger seriëel, en het rechter kanaal krijgt chorus en Lexicon sounds (de chorus gaat ook naar de Lex en met de Switchblade kost dat geen enkele moeite).

  4. #174
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Denk simpel, denk praktisch... het zit toch uit eindelijk in je vingers.

    Toen ik 8 jaar geleden weer begon met rack dacht ik net als jou... w/d/w, rack van 14 HE vol proppen, veel tijd op forums besteden.
    Maar ik merkte geen verbetering ofzo en een groot verschil tussen stereo of w/d/w vond ik minimaal. Ten eerste is er op podium niet zoveel ruimte, en om het w/d/w principe te willen beleven/ervaren zou je er recht voor je w/d/w opstelling moeten staan en dat is meestal niet mogelijk.
    In de studio is het gewoon ideaal maar live vind ik het een beetje te overkill... stereo spelen met een goede linemixer is al meer dan voldoende. Maak een goede mix tussen je dry en fx en gaan met die banaan!

  5. #175
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Daar zit zeker wat in, ateng. Misschien in zelfs W/D al overdreven, maar zoals ik al zeg heb ik een cabinet met 2 speakers, en een stereo poweramp. Als de Switchblade en Axe FX het toelaten zou ik dus zonder extra spullen toch W/D kunnen spelen en da's mijn punt: ik weet dat ik W/D heel fijn vind klinken dus als dat mogelijk is zonder hassle wil ik dat graag. Als ik er echter compromises voor moet maken (langere opbouwtijd, twee maal zoveel gear meeslepen, etc) is het niet de moeite want mijn spul klinkt mono ook fantastisch .

  6. #176
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Wel, je kan voor jezelf W/D op het podium hebben en de geluidsman twee xlr's van een micro aanbieden. Doet hij ermee wat je wil. MAAR als je een fijn geluid hebt op het podium, ga je beter spelen! Speel je met een tweede gitarist? Wat doet hij?

    Nu als dit lukt met de switchblade en axe fx, dan zijn het wel heel multifunctionele dingen !
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  7. #177
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Nope, band bestaat uit mij op gitaar + zang, bassist en drummer (beide met backing vocals). Toetsen en rhythm gitaar gaan af en toe mee op backing track. Ik heb dus heel veel vrijheid en zit nooit iemand in de weg.

  8. #178
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Kogel door de kerk: de Lexicon is verkocht en zojuist opgehaald. Heerlijk want het was toch niet helemaal mijn ding. Wellicht ga ik volgend weekend een Axe FX Ultra beluisteren en als dat bevalt zou de complexe setup met W/D misschien kunnen.

    De verkoper had een Peavey 5150 head mee en die klonk best wel heel erg stoer. Niet compleet mijn ding, maar had wel bepaalde eigenschappen die me aan m'n ENGL SE niet bevallen. De SE klonk namelijk wel erg scherp. Ik was al van plan om eens wat versterkers uit te gaan proberen, maar ik maak het mezelf alleen maar moeilijker (let wel, deze zoektocht is grotendeels genieten).
    Stel dat er een head bestaat die ik supervet vind en ik zou ervoor gaan, dan heb ik maar 1 poweramp en gaat W/D niet lukken, of heb ik drie poweramps (de 930/60 erbij) voor W/D/W (daar heb ik nog nooit plannen voor gehad). Andere optie zou dan zijn om de wet effecten via de Axe met IR over een monitor te laten lopen (meenemen of van de zaal gebruiken). Dat heb ik al eerder overwogen en met de Lexicon klonk dat niet fijn.
    Opties te over...

  9. #179

    Standaard

    Het neigen naar andere amps (of een ander karakter) is toch ook een goede reden om de AxeFX te overwegen, een 5150 zul je daar zeker wel in vinden.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  10. #180
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Stel dat er een head bestaat die ik supervet vind en ik zou ervoor gaan, dan heb ik maar 1 poweramp en gaat W/D niet lukken, of heb ik drie poweramps (de 930/60 erbij) voor W/D/W (daar heb ik nog nooit plannen voor gehad). Andere optie zou dan zijn om de wet effecten via de Axe met IR over een monitor te laten lopen (meenemen of van de zaal gebruiken). Dat heb ik al eerder overwogen en met de Lexicon klonk dat niet fijn.
    Opties te over...
    Daar gaan we weer! Hahahaha je weet echt niet wat je wilt hè

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top