Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 21 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 201
  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ja, true, mijn setup is 7HE, alleen dan 5HE en dan 2HE los voor de Axe. Geen power conditioner. Heb ik eentje gehad, maar vond het niet waard. Veel van mijn gear heeft zelf al een protection voor ongevallen en dat stabilizerende ... tja, dat vindt je eigenlijk echt pas bij de higher end modellen. Wat mij betreft, vooral voor live, niet echt de moeite en het geld waard.

    Ik vind mijn setup zelf al ècht veels te zwaar en veel. Ik zou eigenlijk niet meer willen dragen. Als je het niet erg vindt om te sjouwen en je hebt straks vervoer (haha), dan zou ik dan 2x 5HE doen.

    Maar goed, mijn tip: je hebt nog geen Axe-FX thuis gehad. Probeer dat eerst maar eens met je poweramp, misschien dat je dan wel voelt dat je je ENGL pre-amp niet eens meer nodig hebt. Je weet maar nooit hè.
    Ik heb die power conditioner voornamelijk omdat ik het handig vind om alles op een plek (aan de voorkant) aan en uit te kunnen schakelen. De lampen zijn soms ook wel handig.
    Ik heb nog geen moeite gehad met het verplaatsen van de 10 HE, temeer de kast goede wielen heeft. Cabinet en pedalboard er bovenop en ik kan in een keer het podium op.
    Stel dat ik voor een supercompact rig zou gaan, dan zou dat een Axe-FX, 2 HE pedal tray en Switchblade (voor de pedalen) bevatten, eventueel met de Power Conditioner. Dan zit je al op 6 HE en hoewel dat wel gewicht scheelt, is het in omvang niet heel veel voordeliger (even breed en de diepte is nog steeds gigantisch). Als de Axe ook de pedalen zou vervangen blijf ik op 2 HE en dan is het echt interessant. Maar als ik toch de poweramp en het cabinet wil gebruiken blijft het een monsterlijke set.

    Ik heb gisteravond even snel wat zitten spelen met de Lexicon en er kwamen best aardige geluiden uit. In verband met looptekort in de Switchblade zat ik te denken de phaser, die ik niet heel veel gebruik en ook niet als echte favoriet is uitgekozen, te vervangen en de Lex klonk best overtuigend. Omdat de G2 in mijn bezit is kan ik daar best aan gaan tweaken. Ik heb het toestel ook nog lang niet onder de knie dus wat dat betreft hoeft 'ie nog niet weg.
    Zoals gezegd stonden het geluid van de wah, de tracking van de harmonizer en het schakelen van de delay me tegen. Als ik hier ten eerste verbeteringen in kan aanbrengen en ten tweede tolerant mee kan spelen kan ik m'n rack gebruiken/afmaken met:
    - ENGL SE preamp + stereo poweramp
    - Switchblade met compressor, chorus en flanger pedalen
    - Lexicon MPX G2 pregain en stereo postgain
    - ENGL PRO 212 cabinet in stereo, sommige patches W/D, sommige patches Dual Amp
    Live zou het signaal dan opgepikt moeten worden van de speakers want ik heb de outputs van de Lexicon nodig voor mijn eigen cab (zonder IR).

    Hoewel ik graag een Axe zou willen is het een behoorlijke smak geld en heb ik zo'n unit misschien niet nodig.

  2. #142
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb die power conditioner voornamelijk omdat ik het handig vind om alles op een plek (aan de voorkant) aan en uit te kunnen schakelen. De lampen zijn soms ook wel handig.
    Ik heb aan de achterkant van m'n rack zo'n racked stekkerdoos. Scheelt ruimte en is praktisch.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb nog geen moeite gehad met het verplaatsen van de 10 HE, temeer de kast goede wielen heeft. Cabinet en pedalboard er bovenop en ik kan in een keer het podium op.
    Joah, zéét 'ie! 10HE rack met een 4x12 erop in 1x op het podium? Wacht maar tot je er eentje met een trap krijgt ... :P

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Stel dat ik voor een supercompact rig zou gaan, dan zou dat een Axe-FX, 2 HE pedal tray en Switchblade (voor de pedalen) bevatten, eventueel met de Power Conditioner. Dan zit je al op 6 HE en hoewel dat wel gewicht scheelt, is het in omvang niet heel veel voordeliger (even breed en de diepte is nog steeds gigantisch). Als de Axe ook de pedalen zou vervangen blijf ik op 2 HE en dan is het echt interessant. Maar als ik toch de poweramp en het cabinet wil gebruiken blijft het een monsterlijke set.
    Wacht nou maar af, straks zou je nog direct met je Axe naar de PA gaan! Dat zal pas ruimte schelen en je kan al je post-shizzle doen zonder ook maar enige hassle.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ik heb aan de achterkant van m'n rack zo'n racked stekkerdoos. Scheelt ruimte en is praktisch.


    Joah, zéét 'ie! 10HE rack met een 4x12 erop in 1x op het podium? Wacht maar tot je er eentje met een trap krijgt ... :P
    Dan niet natuurlijk, maar de 10 HE krijg ik in m'n eentje makkelijk van de grond.

    Wacht nou maar af, straks zou je nog direct met je Axe naar de PA gaan! Dat zal pas ruimte schelen en je kan al je post-shizzle doen zonder ook maar enige hassle.
    Ik denk dat ik voorlopig even bij de Lexicon blijf. Hij begint me meer en meer te bekoren en de ENGL SE bevalt me ook enorm. Ik heb nog niet bedacht hoe ik het signaal naar de PA ga krijgen (of ze twee speakers zullen moeten uitversterken).

  4. #144
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Heeeeeeeeeerlijk om niet met gear bezig te zijn! Ik heb 'ns zitten denken over effecten en bedacht wat ik nou echt belangrijk vind. Overdrive is zo essentieel dat ik het even niet meereken. Allereerst de belangrijkste effecten:
    1. Delay, momenteel uit de Lexicon MPX G2. Gebruikt voor clean, drive en leads en hier kan ik echt niet zonder. Ik gebruik verschillende settings dus een digitale delay is wel handig.
    2. Chorus, pedaal. Gebruikt op zowel clean als drive om een epische sound te krijgen. Ik gebruik het eigenlijk altijd met delay dus een modulated delay zou ook kunnen. Maar ik heb een fantastische chorus (Ibanez CS5).
    Iets minder belangrijk maar wel kenmerkend voor mijn sound:
    3. Flanger, pedaal. Clean en drive om net een andere sound te maken dan met de chorus (ik gebruik 'm subtiel). Komt niet veel voor maar het is wel m'n favoriete effect.
    4. Wah, uit de G2. Alleen voor leads en ik denk maar met een kwart van de solo's. Toch, net als de flanger, ontzettend vet dus een must have.
    5. Compressor, pedaal. Voor rhythm clean om de slag wat funkier te maken. Voor leads om een shitload sustain te krijgen. Niet per sé nodig maar klinkt wel zeer nice.
    Ik heb een tijd geleden al besloten een aantal effecten niet te gebruiken. Dit waren voornamelijk tremolo en filters behalve phaser. Daar komen nu ook phaser, rotary en waarschijnlijk pitch shifters/harmonizers bij. Ik vind het steeds minder leuk om de sound op te smukken maar krijg meer behoefte om puur te spelen.

    Ik was van plan om een mod chip voor de Switchblade te kopen zodat de loops met MIDI CC's te schakelen zijn. Op dit moment kun je twee continuous controllers gebruiken, bijvoorbeeld om te crossfaden. Maar de Switchblade gebruiken als volume vind ik niet fijn (omdat het global ipv patch specific is). Op dit moment gebruik ik de twee CC's voor mijn pedalen. Ik heb een compressor, flanger en chorus en in een eerste patch schakel ik bv de compressor en flanger in en uit, in een andere patch de compressor en de chorus. Vooralsnog is het genoeg dus heb ik geen mod chip nodig.

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Eens met DemolitionColorScheme zitten babbelen omdat ik niet content ben met mijn huidige setup. De pedalen (compressor, flanger en chorus) zijn subliem en hoeven niet vervangen te worden, maar de Lexicon doet het voor mij niet. Ik gebruik 'm voor delay (zowel clean als overdrive als leads) en wah (vanwege het schakelen) maar de sounds bevallen me gewoon niet.
    Bij mijn weten is de Axe FX (alle modellen) de enige unit die wah zo kan schakelen zoals ik wil (door het pedaal te bewegen gaat 'ie aan) en naar horen en zeggen is de kwaliteit van de delays erg goed. Ik wil vooral tape delay simuleren: tikje modulatie en lekker dik.

    Ik realiseerde me laatst opeens dat ik de ENGL SE eigenlijk blind heb gekocht. Ik wil eens rustig beginnen met zoeken of er amps zijn die beter bij me passen. Ik verwacht bijvoorbeeld veel van de ENGL Savage. Het cabinet blijft, want dat heb ik gekozen na een uitgebreide zoektocht.
    Natuurlijk zou een Axe ook als amp sim kunnen dienen en daar ben ik zeker benieuwd naar. Ik wil de mogelijkheid hebben om met een echte stack op het podium te staan, maar het zal vast van pas komen om een modeller te hebben. Ik ga dus overwegen of ik de Lexicon wil ditchen en een Axe kan aanschaffen.

  6. #146
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik kreeg opeens een nog vetter idee (dat ik al eerder had). Als de Axe op een van de outputs een cab sim kan draaien en de ander niet, kan de eerste wet+dry naar de mengtafel, terwijl de tweede als wet-only naar mn cab kan. Als ik dat aanvul met de droge Engl SE sound (2e speaker) heb ik wet/dry (I love that) en de geluidsman een mono geluid zonder microfoons.


    Wow...
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 11 september 2012 om 12:40

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Wa bende toch 'ok 'n lekkere dromer hè ...
    Leuk idee, dat wel, maar je cab setup moet je dan nogsteeds miken hè en zoals ik het lees dan met 2 mics; 1e en 2e speaker.

    Houdt in gedachten dat, hoe complexer jij je setup maakt, dus bestaande uit meerdere signal chains, hoe meer hassle je hebt om dat op elkaar af te stellen. Niet alleen in de repetitieruimte, maar ook live. Op een gegeven moment wordt het dan wel afwegen of je die tijd hebt. Eigenlijk moet je dan een vaste geluidsman hebben.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  8. #148
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Met mijn idee zou mic'en juist niet hoeven:

    - De ENGL SE zorgt voor het droge signaal op de eerste speaker en het signaal wordt ook afgetapt voor de Axe.
    - De Axe wordt postgain gebruikt voor delay. Dit gaat direct naar de eerste output, die op mijn tweede speaker komt (Wet).
    - Voor de tweede output in de Axe wordt de delay intern gemixt met het droge signaal, en beide gaan door een interne cab sim. De tweede output gaat direct naar de tafel en heeft dus mijn gehele signaal (wet en dry, beide ge'cab sim'd)

    Ik weet van Alex dat dit splitten van outputs mogelijk is. Het wordt dan intern:
    input > delay (100%) > output 1
    delay > cab sim
    input > cab sim > output 2
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 11 september 2012 om 13:08

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Oh, ik dacht dat je het over fysieke speakers had.
    In dat geval, sure, go for it!
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  10. #150
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Oh, ik dacht dat je het over fysieke speakers had.
    In dat geval, sure, go for it!
    Mijn eigen geluid wel, maar dat hoeft dus niet uitversterkt te worden. Ik speel toch wel heel graag W/D en als er niets gemic'd hoeft te worden scheelt dat ook heel veel opbouwtijd.
    Gelukkig heb ik voorlopig nog geen vervoer dus kan het rack nog niet mee, en heb ik tijd om het uit te werken, te laten bezinken en te bouwen. Alles in een (flink, 10 HE) rack met een 2x12 cabinet en een MIDI controller is uiteindelijk goed mee te krijgen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top