Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 21 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 201
  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Tijd voor een update want er is een hoop gaande. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Allereerst even de bevindingen van (enigzins) nieuwe gear:
    - De Egnater Tweaker heeft een fantastisch clean en is zeer bruikbaar. De perfecte aanvulling voor een Dual Amp setup.
    - De wah van de Lexicon MPX G2 valt me opeens enorm tegen. Mijn Dunlop JH-1 pedaal klinkt fantastisch maar de Lex klinkt nergens naar.
    - De delays van de Lexicon zijn ok maar nogal vanilla: ze zijn niet storend maar ik vind ze absoluut niet speciaal. Het feit dat er geen spillover is bij het schakelen tussen patches stoort me wel een klein beetje.
    - De overige effecten van de Lex vind ik ook niet bijzonder. Galm is mooi maar gebruik ik zelden, de modulatie is gewoon klote en de overige effecten zijn doorsnee. Tracking van de Pitch Shifter kan me ook niet geheel bekoren.
    Hoewel de G2 enorm flexibel is en dat me aantrekt lijkt het erop dat het niet de unit is die ik zoek. Van het pregain gedeelte gebruik ik eigenlijk alleen de wah en postgain voornamelijk delay en reverb.

    Ik twijfel nog heel erg over de routing van m'n spul. Een poos geleden wilde ik time-based effecten achter de speaker plaatsen (microfoon voor de speaker, dat signaal door een FX processor en afspelen via monitor) maar dat idee heb ik toen laten varen omdat het toch wat omslachtig is. Ik ben toen met een W/D/D setup gaan spelen:
    - ENGL SE over een ENGL PRO 212 cabinet
    - Egnater Tweaker over een Egnater 112x cabinet
    - Delay en galm van de Lexicon over een tweede Egnater 112x cabinet
    Dit klinkt al erg mooi en was een goeie optie omdat ik een tweede poweramp (15 Watt Egnater) en twee losse cabs heb. Live zouden er drie microfoons geplaatst moeten worden.
    Nu trekt het idee van post-speaker time-FX me toch weer heel erg aan. Het tweede Egnater 112x cabinet zou komen te vervallen en plaatsmaken voor een of twee monitors. Dit wordt ook gedaan door Eric Johnson.
    Mijn setup zou er ongeveer zou uit komen te zien:



    In dit geval heb ik modulatie voornamelijk serieel omdat ik dat voor de speaker mooier vind klinken. Een extra laag modulatie kan nog toegevoegd worden op de monitors. Een W/D/W set met post-speaker time-FX gaat me wat te ver dus ik moet kiezen (conventioneel W/D/W met een compromis in time-FX; post-speaker time-FX met een compromis in modulatie).
    Het feit dat er zoveel pijlen zijn komt door de Switchblade: die staat toe om alles te routen zoals je wilt. Alle units kunnen dus ook op een andere plek gezet worden, maar dit zou de conventionele setup worden. Bij clean gebruik ik Amp 1 met alle pedalen, bij dirt en solo Amp 2. Bij crossfading-presets kan dat verschillen.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 21 mei 2012 om 23:07

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    pfffffffffffffffftttttttttt

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Zo, ik vond dat bovenstaande reactie een alleenstaande post verdiende

    Ok. Spijkers met koppen.

    Vragen:
    Begrijp ik het goed dat in het bovenstaande schema amp1 je Egnater is en amp2 je Engl?
    The pre- en post-gain pedals zijn fysieke pedalen. FX series is je Lexicon.

    Ik probeer, in mijn hoofd, de switching mogelijkheden van de combi AXEfx en Switchblade te visualiseren, maar het lukt niet...te complex
    Laatst gewijzigd door hole; 22 mei 2012 om 09:32

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Zo, ik vond dat bovenstaande reactie een alleenstaande post verdiende

    Ok. Spijkers met koppen.

    Begrijp ik het goed dat in het bovenstaande schema amp1 je Egnater is en amp2 je Engl?

    Ik probeer, in mijn hoofd, de switching mogelijkheden van de combi AXEfx en Switchblade te visualiseren, maar het lukt niet...te complex
    Ja of Amp 1 is de ENGL en Amp 2 de Egnater, dat maakt niet zoveel uit want de boel is flexibel te switchen. Ik zal een voorbeeld geven van mijn standaard routings. Voor het gemak is Amp 1 de Egnater :P.
    Rhythm Clean: pedals>Amp 1>pedals>FX series>poweramp 1>FX postspeaker
    Rhythm Overdrive: pedals>Amp 2>pedals>FX series>poweramp 2>FX postspeaker
    Crossfading patch: pedals>Amp 2>pedals>poweramp 2 | Amp 1>FX series>poweramp 2 >>FX postspeaker

    In RC gebruik ik Amp 1 op bijbehorende poweramp/cab; in RO idem met Amp 2. In CFP gebruik ik beide amps simultaan (switchen gaat met midi CC en geleidelijk); in dit geval heb ik de pedalen op Amp 2 aangesloten en de FX series (bijvoorbeeld mijn G-Major 2) op Amp 2; de FX postspeaker merged beide signalen en voegt delay/reverb toe.

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Ok. ik snap het (iets beter).

    Omdat je, in andere thread, je afvroeg of de AxeFX een goede oplossing zou zijn. Wellicht, hij kan niet én Amp 1 én FX series én FX postspeaker vervangen...slechts 2 van de drie...óf je moet de post-gain pedals overslaan, dan wel (maar ook dan zijn er wat 'probleempjes', m.n. bij CFP (omdat je, als je je dirty signaal door de FXseries wil gooien, deze ook door de cleane amp gaat)

    Wat je ook kunt doen (in ieder geval voor RC): Amp1 en alles vanaf FX series (dus ook poweramp etc) door de AXE laten doen.

    Man man, mijn hersens kraken...complex dit.....stel toch voor om het een keer in de praktijk te brengen hoor.

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik kom nu op marktplaats en diverse ebay sites editors tegen. Een midi doos met knopjes. En meestal zijn er zo weinig mensen die ze kennen dat ze voor een appel en een ei te koop zijn. Zo'n editor kan jouw Lexicon bedienen. En de parameters van je effecten wijzigen. Zodat je op het oor de patches kan aanpassen en opslaan als eigen patches... De Lexicon is naast de Eventide H3000 en H8000 zo'n koning van de special effects. Dat een dergelijke editor ook zin heeft. Het goedkoopst is de behringer BCR2000. Gewoon een vierkant plankje met midi in out en een rij met knoppen. Op die manier kun je die parameters bedienen... Maar ik ga wel eens even zoeken... Moet iets van te vinden zijn...

    Ha; hier een software editor;
    http://miprosoft.com/mpxg2/

    Kom straks terug met meer hoop ik...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  7. #107
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Wow, thanks muziekschuur! Ik wist helemaal niet dat dat soort dingen bestaan. Dat zou het editten wel makkelijker maken. Een software editor natuurlijk ook!
    Ik heb het gevoel dat er betere sounds in de Lex zitten dan ik eruit haal. Ik heb de structuur door, maar bijvoorbeeld de chorus en flanger vind ik ontzettend slecht klinken. Dat is waarom ik overweeg 'm weg te doen. Pregain gebruik ik eigenlijk niets want daar heb ik pedalen staan (die niet weg gaan).

    @Hole: de Axe zou inderdaad twee dingen vervangen. Ik ben dik tevreden met m'n Egnater dus eigenlijk wil ik die niet vervangen. Dan is een FX-processor zonder amp modelling dus voldoende. De G-Major 2 bevalt me ook nog steeds heel goed dus die wil ik wel houden (waarschijnlijk in serie).
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 22 mei 2012 om 14:28

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Die software werkt als een gek!

  9. #109

    Standaard

    Damn! Wat een vette setup Liquid!

    Ik wil heel graag terug naar een "simpele" setup van top + 4x12 en een midigestuurd pedalboard, maar elke keer als ik dit soort threads zie begint het weer te kriebelen!!

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Thanks, ME. Dat motiveert mij ook weer om verder te gaan want ik zie door de bomen het bos niet echt meer :P.
    Ik heb nog een plannetje, wat misschien praktischer is als ik post speaker effecten ga gebruiken:
    De Egnater niet gebruiken maar een tweede preamp. Mijn poweramp is stereo en kan dus twee preamps voeden. Dat kan dan mooi met een van de Egnater cabs. De andere cab gebruik ik dan thuis met de Tweaker.
    Een voordeel van postspeaker FX is dat je altijd je eigen sound in handen hebt en gewoon een line-signaal naar de mix stuurt. Nadeel is dat je wel je eigen monitors, mixer en microfoons mee moet zeulen. Ik ben er dus echt nog niet uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top