Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2009
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    103

    Standaard Mixer voor parallel effecten

    Hallo iedereen,

    Ik ben op zoek naar een linemixer om mijn arion sc-1 en lexicon pcm81 parallel in mijn signal chain te gaan gebruiken. Nu zou ik het liefst de RJM mini mixer halen, maar dat is op dit moment even te duur.
    Nu heb ik de ART Powermix III op het oog om deze hier (tijdelijk) voor te gebruiken.
    Kan iemand mij helpen of deze kan wat ik wil?

    Het is namelijk de bedoeling dat ik een mono signaal (marshall JCM800 in Koch loadbox) als dry gebruik. Deze komt dus op het eerste kanaal van de mixer. De overige 2 kanalen zullen stereo zijn.
    Nu is mijn vraag of het uit maakt dat het eerste kanaal mono is, en de andere stereo? Bij de RJM gaat dit sowieso werken, maar ook bij de ART? Of heb ik hier dan een extra splitter voor nodig, zodat ook het eerste kanaal "stereo" binnen komt?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flaintlead Bekijk bericht
    Nu is mijn vraag of het uit maakt dat het eerste kanaal mono is, en de andere stereo? Bij de RJM gaat dit sowieso werken, maar ook bij de ART? Of heb ik hier dan een extra splitter voor nodig, zodat ook het eerste kanaal "stereo" binnen komt?
    Na minder dan 2 seconden zoeken:

    Usage:

    1. Plug the AC adapter into the 12V DC input on the PowerMIX III and plug the other end into a 120V AC wall socket.

    2. Plug your stereo signal sources into the separate L/R Inputs on channels 1 to 3. Mono sources can be plugged into the Left Input on any channel. It is not recommended that you connect 2 mono sources to any one channel.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2009
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    103

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Had dit inderdaad ook al gelezen. Maar wat ik niet snap is dus of je 1 mono met 2 stereo signalen kunt gebruiken, en of ik met deze mixer goed mijn dry en wet kan mixen... Misschien snap ik hetgeen niet helemaal wat in de gebruiksaanwijzing staat.

  4. #4

    Standaard

    Volgens de text moet je prima mono en stereo bronnen kunnen gebruiken. Wanneer je van een stereokanaal alleen de L inprikt zal dat kanaal als mono kanaal dienstdoen en het mono signaal in het midden zetten. Stereo gebruikte kanalen zullen ook stereo weergeven, dus l/r.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Beetje on topic... ;-)

    Moet zo'n mixer nog aan speciale eisen voldoen?

    Ik bedoel behalve dat het een beetje kwaliteit moet zijn - zou "elke" line mixer volstaan?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2009
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    103

    Standaard

    Goeie vraag obiwanjacobi, ik ben hier inderdaad ook benieuwd naar.
    Op zich is, naast geluidsbehoud/kwaliteit, het formaat voor mij wel van belang. Maximaal 1 rackunit, maar liever als klein formaat dat op een pedaltray kan.

    Rolls MX 28 zag er ook goed uit. Beiden voor een mooie prijs.

    Gaan deze apparaten goed werken om fx parallel te zetten? En hoe stel ik hem in om ook een goede dry te houden? Kanaal 1 mono in, level voor dit kanaal helemaal open? En dan kanaal 2 en 3 stereo effecten erin en de level gebruiken om het erbij te mixen? Master = Master?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Wat ik niet zo goed snap (maar nu kaap ik je topic misschien een beetje) is: hoe kun je een tremolo-effect nu parallel zetten en mixen met een monokanaal?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Wat ik niet zo goed snap (maar nu kaap ik je topic misschien een beetje) is: hoe kun je een tremolo-effect nu parallel zetten en mixen met een monokanaal?
    Dat kun je beter niet doen, tenzij je juist wil dat er een tremolo signaal wort toegevoegd aan je dry. Maar dan verzwak je eigenlijk alleen de functionaliteit van de trem.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Wat ik niet zo goed snap (maar nu kaap ik je topic misschien een beetje) is: hoe kun je een tremolo-effect nu parallel zetten en mixen met een monokanaal?
    Zoals Peter zegt is dat niet gebruikelijk. Tremolo, flanger, compressor, noise gate en een aantal andere effecten werken enkel/voornamelijk in een seriële setup. Die zou je dus uit een ander toestel kunnen halen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2009
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    103

    Standaard

    Zoals hierboven inderdaad ook al gemeld, wil je die niet in een mixer hebben.

    OT:
    Is er iemand die weet of deze "goedkope" mixers hetgeen doen waarvoor ik ze wil gebruiken??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top