Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 21 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 201
  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    DI en 1 microfoon kun je je WET DRY makkelijk naar de zaal overbrengen (meer dan 500 man). Anders is je eigen set van 50/100 watt al voldoende om met een enkele microfoon door de eigen set en het zaalgeluid hetzelfde effect neer te zetten.
    Zou je dan het droge signaal oppikken met microfoon en over de PA spelen, maar Wet alleen vanaf de eigen speaker?

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Hmm, ik heb niet alles doorgelezen, maar enkel de laatste pagina's.

    Mijn idee over dit topic: Als je het kan, moet je het niet laten

    Dus je hebt twee cabs, waarvan 1 wet en 1 dry? gewoon micro ervoor en gaan. Geef je twee lijntjes naar de geluidsman.
    Wil je nog een lineout van je axefx erbij geven? geen probleem.
    Heeft de geluidsman er een probleem mee? Sluit zelf in je rack die drie (2 xlr en 1 line) signalen op een klein mengpaneeltje aan, maak je mix en geef een lijntje naar de geluidsman. Kan hij daar dan niet veel verkeerd mee doen.
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Dus zou ik de geluidsman graag een kant en klaar signaal aanbieden (droog+nat+IR in een) terwijl ik zelf toch een vette W/D sound over m'n favoriete cabinet heb. Dat hoeft niet identiek te zijn aan mijn geluid, zo lang de zaal maar tevreden is en de band mij kan horen.
    Ik vind zaalgeluid op zn minst net zo belangrijk als op podium! Als ik naar een band kijk/luister en het geluid is minder dan blijf ik daar echt niet lang staan. Ik wil juist graag dat mijn "vette" podiumgeluid net zo gaat klinken als in de zaal.

  4. #164
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Volgens mij klinkt een W/D niet noodzakelijk vetter dan een goed afgestelde mono rig met de fx in parallel via de loop. Wat je mist met de mono setup is de spreiding van 2 cabs maar je kan ook gewoon 2 cabs op je mono head aansluiten. Ik heb het een aantal keren getest en merkte erg weinig verschil. Als je een beetje goeie loop hebt (en Engl heeft die) en je gebruikt een mixer met je fx in parallel, dan kom je al een heel eind. Ik heb afgelopen zomer enkele keren geswitcht tussen mijn Elmwood 2x12 en 2 Bogner Cubes en met de cubes heb je toch het idee dat je sound wat grootser is terwijl er verder niets gewijzigd was.

    Hoe doe je W/D? Heb je in de Wet-cab ook dry of is dat puur het wet signaal?

    Ik twijfel ook of wat je wil doen wel kan met de AxeFX. Ik heb het zelf ooit willen doen maar je kan de pre en power amp gedeeltes in de AxeFX niet van mekaar loskoppelen. Je kan de AxeFX niet als power amp + cab sim gebruiken. Tenzij er iets gewijzigd is in de AxeFX2. Je kan dus niet je send van de SE nr de Axe sturen en daar dan een power amp model + cab sim gebruiken om rechtstreeks nr de PA te sturen. Je moet dan een amp model kiezen en dus krijg je een heel andere sound. Of mis ik iets?

    Je wil een behoorlijk complexe setup maken maar toch zo compact mogelijk en met zo min mogelijke hassle voor jezelf en nr soundengineers toe. Op zich zijn er wel andere oplossingen om je W/D makkelijker via de PA te krijgen maar dan moet je eerst je eigen fx setup klaar hebben, Je kan een setup zo maken dat je de soundengineer 2 XLR-kabels overhandigt, eentje met dry en eentje met wet zonder dat ze moeten gaan mic'en, vinden ze meestal ook lekker. Maar dat is niet met een alles-in-1 oplossing als de AxeFX. EDIT: dat is ook wat Il_Falco zegt, via een mengpaneeltje werken bv.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Bedankt voor de replies, heren. Ik zal alles zo goed mogelijk beantwoorden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco Bekijk bericht
    Hmm, ik heb niet alles doorgelezen, maar enkel de laatste pagina's.

    Mijn idee over dit topic: Als je het kan, moet je het niet laten

    Dus je hebt twee cabs, waarvan 1 wet en 1 dry? gewoon micro ervoor en gaan. Geef je twee lijntjes naar de geluidsman.
    Wil je nog een lineout van je axefx erbij geven? geen probleem.
    Heeft de geluidsman er een probleem mee? Sluit zelf in je rack die drie (2 xlr en 1 line) signalen op een klein mengpaneeltje aan, maak je mix en geef een lijntje naar de geluidsman. Kan hij daar dan niet veel verkeerd mee doen.
    Het feit of het kan is natuurlijk een beetje subjectief. Ik wil niet dat de helft van onze sound check opgaat aan het instellen van mijn sound. Vooralsnog hebben we geen eigen tech en doen we korte gigs (20-30 minuten is niet ongebruikelijk). Dus plug and play zou ideaal zijn.
    Er zijn gigs, meestal bandwedstrijden, waarbij helemaal geen eigen gear, m.u.v. een pedalboard, meegenomen mag worden dus dan is het makkelijk. Maar bij iets uitgebreidere gigs waar ik m'n eigen set mee kan nemen speel ik graag W/D. Die set bestaat uit een 2x12 cabinet dus het W/D is een beetje valsspelen: het komt uit hetzelfde cabinet. Desalniettemin vind ik het veel vetter klinken dan mono met parallelle modulatie en delay.
    Het liefst zou ik de geluidsman een kant en klaar mono signaal geven; dat zou met een Axe kunnen, maar natuurlijk ook met een aparte cab sim/IR kunnen. (ik bekijk enkel de mogelijkheden).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ik vind zaalgeluid op zn minst net zo belangrijk als op podium! Als ik naar een band kijk/luister en het geluid is minder dan blijf ik daar echt niet lang staan. Ik wil juist graag dat mijn "vette" podiumgeluid net zo gaat klinken als in de zaal.
    Daar ben ik het absoluut mee eens. Dus zou je de W/D met goede microfoons uit willen versterken en naar de zaal brengen. Maar niet alle techs die ik tegenkom zijn daar even vaardig mee dus bestaat de mogelijkheid op een prutgeluid. Dan is IR>lijntje veel veiliger want da's consistent. Eigen mics en mixer meenemen zou het ook vergemakkelijken maar dan wordt de setup al een stuk minder compact.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Volgens mij klinkt een W/D niet noodzakelijk vetter dan een goed afgestelde mono rig met de fx in parallel via de loop. Wat je mist met de mono setup is de spreiding van 2 cabs maar je kan ook gewoon 2 cabs op je mono head aansluiten. Ik heb het een aantal keren getest en merkte erg weinig verschil. Als je een beetje goeie loop hebt (en Engl heeft die) en je gebruikt een mixer met je fx in parallel, dan kom je al een heel eind. Ik heb afgelopen zomer enkele keren geswitcht tussen mijn Elmwood 2x12 en 2 Bogner Cubes en met de cubes heb je toch het idee dat je sound wat grootser is terwijl er verder niets gewijzigd was.

    Hoe doe je W/D? Heb je in de Wet-cab ook dry of is dat puur het wet signaal?
    Zoals gezegd draai ik het dus in een enkel 212 cabinet. De Wet kant krijgt alleen wet, dus chorus en delay (ik gebruik geen galm, en flanger gaat serieel). Alles wordt gemixt met een Switchblade 8 en ik heb wel eens 1:1 vergelijkingen gemaakt met dual mono (modulatie+delay parallel). Ik kan het me niet heel goed herinneren maar volgens mij vond ik dat beduidend minder lekker klinken dan W/D. Ook thuis.

    Ik twijfel ook of wat je wil doen wel kan met de AxeFX. Ik heb het zelf ooit willen doen maar je kan de pre en power amp gedeeltes in de AxeFX niet van mekaar loskoppelen. Je kan de AxeFX niet als power amp + cab sim gebruiken. Tenzij er iets gewijzigd is in de AxeFX2. Je kan dus niet je send van de SE nr de Axe sturen en daar dan een power amp model + cab sim gebruiken om rechtstreeks nr de PA te sturen. Je moet dan een amp model kiezen en dus krijg je een heel andere sound. Of mis ik iets?
    Volgens Yek1 kun je de fx-loop (output 1) en output 2 aparte signalen geven. Ik zou dus in het pregain pad alleen delay kunnen zetten dat vervolgens naar mijn cabinet gaat, en in het postgain pad droog, delay en IR dat naar de tafel gaat. Beide paden zouden dan postgain (i.e. na de SE) gaan. Ik denk niet dat daar een amp model bij moet, maar ik heb de Axe überhaupt nog nooit gebruikt .

    [/QUOTE]Je wil een behoorlijk complexe setup maken maar toch zo compact mogelijk en met zo min mogelijke hassle voor jezelf en nr soundengineers toe. Op zich zijn er wel andere oplossingen om je W/D makkelijker via de PA te krijgen maar dan moet je eerst je eigen fx setup klaar hebben, Je kan een setup zo maken dat je de soundengineer 2 XLR-kabels overhandigt, eentje met dry en eentje met wet zonder dat ze moeten gaan mic'en, vinden ze meestal ook lekker. Maar dat is niet met een alles-in-1 oplossing als de AxeFX. EDIT: dat is ook wat Il_Falco zegt, via een mengpaneeltje werken bv.[/QUOTE]

    Ik had de hoop op een W/D-setup al een beetje laten varen maar kom er toch op terug (zie Demo's comment over "rack-revisie-xxx". Met de Lexicon MPX G2 en Switchblade 8 zijn al een hele hoop mogelijk: ik gebruik de Lex nu pregain voor wah (met mijn schakelwensen, zie eerder) en postgain aan de linkerkant met enkel delay (naar m'n eigen cab) en rechts droog+delay (kan zo naar de tafel). Het probleem met de Lex is dat de speaker sim over beide kanten tegelijk gaat en dus, zoals je ook al zegt over de Axe, geen totaal oplossing biedt. Daarbij komt dat de Lex gewoon kut klinkt (mening).
    Overigens denk ik dat de Axe enkel verschillende routings kan geven tussen loop en main out, en niet tussen balanced en unbalanced out. Als ik het zou gebruiken zoals hierboven mis ik nog steeds de wah (zou ik pregain willen).

    Voor de duidelijkheid (ook voor mij) nog even mijn, op dit moment, te wensen signal chain:
    compressor > wah (heb ik niet) > ENGL SE > flanger >>> DRY + chorus + delay
    .................................................. ....chorus * delay > WET
    .................................................. ....DRY + WET > mixer/mics/FoH

  6. #166
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Ik ga effe meedenken want ik krijg hoofdpijn van het pedalboard-redesign waar ik momenteel aan werk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Volgens Yek1 kun je de fx-loop (output 1) en output 2 aparte signalen geven. Ik zou dus in het pregain pad alleen delay kunnen zetten dat vervolgens naar mijn cabinet gaat, en in het postgain pad droog, delay en IR dat naar de tafel gaat. Beide paden zouden dan postgain (i.e. na de SE) gaan. Ik denk niet dat daar een amp model bij moet, maar ik heb de Axe überhaupt nog nooit gebruikt .
    Waar tap je het signaal af van de SE nr de AxeFX? Ik vermoed van de loop. Dan stuur je een signaal zonder power amp kleuring nr de Axe en daar wil je dan enkel fx en cab sim achter hangen. Dat gaat zeer bizar klinken denk ik.

    Als je W/D wil doen, heb je sowieso 2 mono power amps nodig want de 2 verschillende signalen moeten versterkt worden en dan naar je cab gestuurd worden. Dit kan niet met slechts 1 mono power amp. Zelfs als je bv via een line out box het signaal aftapt van de speaker output, dan zal je dat opnieuw moeten versterken. Dus je moet een extra power amp of een powered cab of iets dergelijks gebruiken en dan heb je al meer gear te zeulen. En je zit ook al weer dicht bij een w/d/w

    Als je een signaal aftapt van de speaker output, bv met Suhr Iso Line out (nog wel meerdere opties), dan zou je bv een solidstate power amp kunnen gebruiken voor je WET. Ik denk dan aan die oude Marshall Valvestate amps of zelfs een Crate PowerBlock. Aangezien je een Switchblade heb, kan je dan zelfs dat signaal via de SB sturen en met een voetpedaal je hoeveelheid Wet controlleren etc.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb de SE rack preamp met 930/60 STEREO poweramp . Het signaal zou idd van de preamp afkomen dus zonder poweramp. Ik gebruik op pc soms IRs en daar zit misschien al poweramp sim in. Dat klinkt gruwelijk vet.
    Een andere optie, die al eerder is besproken, zou zijn om de Axe (of Lexicon maar die bevalt me niet) postgain aan beide kanten een IR te geven. De linkerkant krijgt dan Wet + Dry en gaat naar de tafel; de rechterkant krijgt dan alleen wet en gaat naar mijn monitor. Dan zou ik echter deels afhankelijk zijn van de zaal of alsnog meer troep mee moeten nemen, en zou Wet echt anders klinken dan Dry (IR met monitor vs poweramp met cabinet).
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 15 september 2012 om 11:23

  8. #168
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Ik dacht dat je de SE head had, dit maakt het een stuk makkelijker. En ik denk dat je idd met de AxeFX kunt doen wat je wil. Maar ik zou het anders doen.

    Je hangt de SE gewoon aan 1 kant van de power amp. Aan de speaker out van je power amp hang je een direct box of iso line out zoals bv de Radial JDX. Je dry signaal kan dan gewoon in 1 kant van je cab. Het signaal van de JDX stuur je nr de AxFX. In de Axe kan je het signaal splitten denk ik om het nr 2 verschillende outputs te sturen. 1 kant heeft enkel FX en stuur je terug naar het 2de kanaal van je power amp. De andere kant van het signaal stuur je via fx en cab sim nr de PA. Aangezien dat stereo is kan je hier ook nog dual mono voor W/D doen, als de Axe dat toelaat.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  9. #169
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik zou dan het signaal uit de iso line out (Radial JDX) die door de AxFX gaat niet meer terug sturen naar het 2e kanaal van je power-amp. Aangezien je signaal dan al gekleurd is door de power-amp ga je het dus nog een keer door de power-amp halen dus dubbel op.
    Ik zou dan een neutrale power-amp gebruiken... of je pakt het linker kanaal (rechts gewoon naar power-amp) van je SE en die gaat door de AxFX en dan terug naar het 2e kanaal van je power-amp.
    Laatst gewijzigd door ateng; 15 september 2012 om 18:42

  10. #170
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Goed punt van Ateng, als je SE pre 2 outputs heeft dan kan je idd ook gewoon de pre-out nr de axe sturen, FX erover en weer nr de poweramp.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top