Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 21 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 201
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard Thread: Rack afmaken?

    Ik ben na vier maanden weer (tijdelijk) thuis en wil al meteen weer sleutelen aan mijn rack . Ik zat te denken of het ooit af kan zijn en dit zou toch wel heel relaxed zijn. Dus maak ik dit thread om voor mezelf na te denken en advies/kritiek te ontvangen. Ik zal beginnen met de huidige layout (van boven naar onder)

    Rack1
    2 HE Tray met EHX Small Stone, Memory Toy en POG en MXR Super Comp
    2 HE ENGL E570 SE preamp
    - blank
    1 HE GCX

    Rack2
    1 HE Power conditioner
    - blank
    - blank
    1 HE G-Major2

    Rack3
    - blank
    3 HE ENGL 930/60 poweramp

    Mijn keten is als volgt:
    Dunlop JH1 wah (pedalboard)->phaser->compressor->PREAMP->(POG en Memory Toy in parallelle loop)->G-Major2->POWERAMP

    Het idee is als volgt:
    - extra rack aanschaffen met wireless (Line 6 G-90), racktuner en 2 HE racktray (we noemen dit rackx)
    - Prostage Remote Wah Wah in rack1, zodat er geen audiokabels meer over de grond gaan. Live gaat het signaal van bovenstaande rack hier naartoe, thuis kan rackx overgeslagen worden)
    - Memory Toy eruit, POG serieel, Behringer RV600 in parallelle loop voor een 'mooie' shimmer-sound
    - Roland SDX 330 (modulatie) in rack2 voor chorus, flanger en rotary. Serieel en vóór de G-Major2
    - TC Electronic M2000/3000 in rack2 vanuit de Digital Out van de G-Major2 (geen AD/DA) en samen met Analog Out naar een mixer (dus parallel).

    Op DIT moment lijkt dit perfect, maar ik weet niet wat voor gekke ideeën ik dan weer ga krijgen. 'Af' betekent minstens een jaar geen gesleutel.
    Door de huidige setup werkt m'n compressor niet helemaal naar behoren (geen buffer).

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik ben na vier maanden weer (tijdelijk) thuis en wil al meteen weer sleutelen aan mijn rack . Ik zat te denken of het ooit af kan zijn en dit zou toch wel heel relaxed zijn. Dus maak ik dit thread om voor mezelf na te denken en advies/kritiek te ontvangen. Ik zal beginnen met de huidige layout (van boven naar onder)

    Rack1
    2 HE Tray met EHX Small Stone, Memory Toy en POG en MXR Super Comp
    2 HE ENGL E570 SE preamp
    - blank
    1 HE GCX

    Rack2
    1 HE Power conditioner
    - blank
    - blank
    1 HE G-Major2

    Rack3
    - blank
    3 HE ENGL 930/60 poweramp

    Mijn keten is als volgt:
    Dunlop JH1 wah (pedalboard)->phaser->compressor->PREAMP->(POG en Memory Toy in parallelle loop)->G-Major2->POWERAMP

    Het idee is als volgt:
    - extra rack aanschaffen met wireless (Line 6 G-90), racktuner en 2 HE racktray (we noemen dit rackx)
    - Prostage Remote Wah Wah in rack1, zodat er geen audiokabels meer over de grond gaan. Live gaat het signaal van bovenstaande rack hier naartoe, thuis kan rackx overgeslagen worden)
    - Memory Toy eruit, POG serieel, Behringer RV600 in parallelle loop voor een 'mooie' shimmer-sound
    - Roland SDX 330 (modulatie) in rack2 voor chorus, flanger en rotary. Serieel en vóór de G-Major2
    - TC Electronic M2000/3000 in rack2 vanuit de Digital Out van de G-Major2 (geen AD/DA) en samen met Analog Out naar een mixer (dus parallel).

    Op DIT moment lijkt dit perfect, maar ik weet niet wat voor gekke ideeën ik dan weer ga krijgen. 'Af' betekent minstens een jaar geen gesleutel.
    Door de huidige setup werkt m'n compressor niet helemaal naar behoren (geen buffer).
    wat is je idee met het aansluiten van de major op de m2000?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    wat is je idee met het aansluiten van de major op de m2000?
    G-Major bevalt me erg, maar ik wil de M2000 voor parallelle delays gebruiken. De G-Major dan nog steeds voor volume en zo.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    G-Major bevalt me erg, maar ik wil de M2000 voor parallelle delays gebruiken. De G-Major dan nog steeds voor volume en zo.
    ok, maar dan hang je ze dus niet in een mixer? (volume heeft parallel niet zoveel zin, of wil je de send naar de 2000 met de major doen?)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    ok, maar dan hang je ze dus niet in een mixer? (volume heeft parallel niet zoveel zin, of wil je de send naar de 2000 met de major doen?)
    Het idee is om de M2000 inderdaad parallel te maken door vanuit de G-Major te splitten. Ze komen dan met z'n tweeën (2x stereo) in een mixer uit.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    Ik krijg het gevoel dat je het allemaal iets te uitgebreid aan het maken bent. Enige vorm van eenvoud komt je sound, het bedieningsgemak en uiteindelijk je spel ten goede.

    Ik heb zelf ook een rackje vol icm met een top, maar word nog steeds heel blij van gitaar-->snoer-->amp-->cab (soms een verademing om op die manier te spelen) Ik twijfel dan echt of ik het niet te moeilijk maak voor mezelf.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Het idee is om de M2000 inderdaad parallel te maken door vanuit de G-Major te splitten. Ze komen dan met z'n tweeën (2x stereo) in een mixer uit.
    duidelijk. Ik zou ze parallel zetten, of bedoel je dat met mixer? dan kun je't volume niet meer regelen met de major. Daar zou ik dan nog een VCA voor adviseren.
    of zo'n ding http://www.soundsculpture.com/products/pt_volcano.htm

    't valt wel mee met de complexiteit volgens mij, maar je kunt je afvragen of je live zoveel 19"spul FX nodig hebt. Ik speel nu al jaren tot volle tevredenheid met alleen een gforce en haal daar ook soort van shimmer uit. (met een beetje compromis, maar voor die ene keer in de drie gigs dat je dat geluid nodig hebt...). Heb bijv nog een 1210, mpx1, spx90 en d2 die ik al jaren niet meer gebruikt heb live.... sjouwen ok, maar wel functioneel sjouwen. (terwijl ik dit schrijf denk ik meteen aan een manier om toch de 1210 te gebruiken haha)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johannes Bekijk bericht
    Ik krijg het gevoel dat je het allemaal iets te uitgebreid aan het maken bent. Enige vorm van eenvoud komt je sound, het bedieningsgemak en uiteindelijk je spel ten goede.

    Ik heb zelf ook een rackje vol icm met een top, maar word nog steeds heel blij van gitaar-->snoer-->amp-->cab (soms een verademing om op die manier te spelen) Ik twijfel dan echt of ik het niet te moeilijk maak voor mezelf.
    Je hebt helemaal gelijk en ik verlies mezelf daar ook een beetje in. Maar ik denk dat ik betere modulatie en delay kan vinden dan uit de G-Major. Maar het is en blijft een ontzettend vet toestel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix Bekijk bericht
    duidelijk. Ik zou ze parallel zetten, of bedoel je dat met mixer? dan kun je't volume niet meer regelen met de major. Daar zou ik dan nog een VCA voor adviseren.
    of zo'n ding http://www.soundsculpture.com/products/pt_volcano.htm

    't valt wel mee met de complexiteit volgens mij, maar je kunt je afvragen of je live zoveel 19"spul FX nodig hebt. Ik speel nu al jaren tot volle tevredenheid met alleen een gforce en haal daar ook soort van shimmer uit. (met een beetje compromis, maar voor die ene keer in de drie gigs dat je dat geluid nodig hebt...). Heb bijv nog een 1210, mpx1, spx90 en d2 die ik al jaren niet meer gebruikt heb live.... sjouwen ok, maar wel functioneel sjouwen. (terwijl ik dit schrijf denk ik meteen aan een manier om toch de 1210 te gebruiken haha)
    De G-Major blijft serieel staan, met de Roland ervoor (ik heb slechte ervaringen met modulatie in parallel). Vanuit de G-Major gaat m'n geluid dan met de Analog Out naar een mixer, en met de Digital Out via een M2000/3000 naar dezelfde mixer. De M2000 staat dan parallel, in ieder geval voor delays (want parallelle delays vind ik fantastisch).

  9. #9
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Red face

    Als ik het hele verhaal lees, dan heb ik enkele bedenkingen:

    -Waarom zo veel verschillende racks? Je kan alles in 2 grotere racks krijgen.
    -Wat is er mis met modulatie in parallel? Werkt voor alles prima behalve rotary
    -Je hele systeem en opbouw schreeuwt om een Switchblade. Dan kan je alles perfect combineren
    -Ik zou de SDX combineren met een Fireworx (schakelt wat trager tussen presets) of GForce
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    -Waarom zo veel verschillende racks? Je kan alles in 2 grotere racks krijgen.
    Scheelt veel met gewicht. Als je alles in twee racks zou stoppen dan heb je twee enorm zware racks. Da's misschien niet zo erg, maar als je dat 2/3 keer per week moet gaan verplaatsen voor repetities en optredens dan wordt dat toch al heel vlug vermoeiend.

    Het voordeel hiervan is dat Liquid nu rackx kan weglaten als hij die niet nodig heeft (scheelt weer gewicht).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top