Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 113
  1. #21
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard

    Ik weet dat hier een ander topic voor bestaat maar vond dit er toch tussen passen. Gratis af te halen in Lelystad. Alles draait goed met af en toe een piepje er tussen door. Ik denk gewoon goed schoonmaken. Is al een tijdje niet meer in gebruik door mij. Zijn vast liefhebbers voor. Weg zetten bij grof vuil vind ik een beetje zonde.
    Inclusief iets van 40 tapes van 18 cm en 10 stuks van 13 cm met hoezen. Zowel metalen reals als plastic.

    [IMG][/IMG]

    Als dit ongepast is dan hoor ik wel, denk ik.
    Laatst gewijzigd door Bert Gitaar; 6 mei 2011 om 13:32 Reden: hoeveelheid tapes.

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Wow, ik wist niet dat die dingen zooo hard gingen! wel eens berekend wat een minuut audio je aan tape kost?
    Een twee inch tape op een 26 cm spoel kost rond 200 euro en gaat op 76cm/s (30ips) 16 minuten mee, dus de muziek kost je € 12.50 per minuut aan tape.

    Ik heb een tijdje geleden 40 nieuw 2" tapes gekocht, Emtec 911.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    thnx

    Die Sony TC640A heb ik inmiddels verkocht, maar heb ik direct spijt van! Ik dacht dat hij niet goed werkte, en wilde er dus vanaf, voor veel te weinig geld weggedaan, en de koper meld dat ie het zo gefixed had (hardnekkig schoonmaken, ik ging niet ver genoeg) en dat ie nu top klinkt! Zoooonde dus, het was echt een prachtig ding.

    Er zat aanslag op de koppen die ik er met wattenstaafje en alcohol niet afkreeg. Hij vertelde dat hij dat zeer zorgvuldig met een mesje kon schoonmaken. Dat durfde ik niet, was bang dat de koppen dan echt kapot zouden gaan.

    Hoever kan je gaan met koppen? (natuurlijk ook afhankelijk van het materiaal)
    En hoevaak maken jullie ze schoon?
    Ik heb die Akai nu al 2x schoon moeten maken, in 2 weken. Is dat gebruikelijk?
    De koppen moeten echt brandschoon zijn en je moet ze regelmatig demagnetiseren want er hoopt zich een klein beetje mgnetisme op in het harde metaal van de kop en daarmee wis je hoge tonen.

    Ik maak de koppen heel regelmatig schoon, maar er zit nooit aanslag op. Als de tape gaat afgeven ligt dat aan de tape. Google maar eens op sticky tape shed.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Gitaar Bekijk bericht
    Ik weet dat hier een ander topic voor bestaat maar vond dit er toch tussen passen. Gratis af te halen in Lelystad. Alles draait goed met af en toe een piepje er tussen door. Ik denk gewoon goed schoonmaken. Is al een tijdje niet meer in gebruik door mij. Zijn vast liefhebbers voor. Weg zetten bij grof vuil vind ik een beetje zonde. Inclusief iets van 25 á 30 tapes met hoezen.

    [IMG][/IMG]

    Als dit ongepast is dan hoor ik wel, denk ik.
    Gratis iets wegdoen lijkt me nooit ongepast! Zou er graag iets mee doen, maar lijkt me leuker voor een ander!
    Realiseer je je wel dat je er op marktplaats echt nog wel iets voor kan krijgen!?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Een twee inch tape op een 26 cm spoel kost rond 200 euro en gaat op 76cm/s (30ips) 16 minuten mee, dus de muziek kost je € 12.50 per minuut aan tape.

    Ik heb een tijdje geleden 40 nieuw 2" tapes gekocht, Emtec 911.
    Kostelijk grapje dus volgens mij was ik een keer langs gekomen toen je die tapes net had! Rook lekker

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Gitaar Bekijk bericht
    Er zat aanslag op de koppen die ik er met wattenstaafje en alcohol niet afkreeg. Hij vertelde dat hij dat zeer zorgvuldig met een mesje kon schoonmaken. Dat durfde ik niet, was bang dat de koppen dan echt kapot zouden gaan.

    Hoever kan je gaan met koppen? (natuurlijk ook afhankelijk van het materiaal)
    En hoevaak maken jullie ze schoon?
    Ik heb die Akai nu al 2x schoon moeten maken, in 2 weken. Is dat gebruikelijk?

    Een mesje zou ik niet zo gauw gebruiken. Dan eerder schrappen met een lucifer. Een beschadiging met een mesje is onherstelbaar.
    Koppen worden vlug vies. Statische stof aantrekkers volgens mij door wrijving. En oude banden zijn meestal erg smerig door stof en zo.
    Iets bedenken om de banden te reinigen.Tape laten draaien los van de koppen en de tape door een vilt dingetje laten gaan.
    Bert, als je onder de post klikt op 'met citaat reageren' krijg je de quotering van de post waar je op reageert.

    Voorts moet je nooit met scherpe dingen aan de kop zitten en schoonmaken met isopropyl alcohol. Gewone gedenatureerde alcohol is hygroscopisch en ongeschikt voor koppen schoonmaken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Hoe gaat het demagnetiseren precies in zijn werk?

    Natuurlijk kan ik alles ook googlen, doe ik ook, maarja, als iedereen dat zou doen houden we niets meer over om over te praten! Bovendien wel handig om alle info hier gebundeld te hebben!

  7. #27
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Het demagnetiseren gebeurt met een zeer sterke electromagneet en dat moet je met de nodige aandacht doen. Alle tape een paar meter uit de buurt en voorzichtig vanaf een meter afstand met draaiende bewegingen langzaam op de koppen afgaan en daar draaiende bewegingen langs maken en dan weer heel langzaam achetruit gaan.

    En eigenlijk is er maar één goed demagnetiseer apparaat, de Annis Handimag, de rest is amateurgeneuzel dat niet werkt. Met de Annis kun je met gemak een hele tape wissen.



    Voor het afregelen van machines heb ik hele word bestanden voor je, maar je hebt daar wel een afregeltape (MRL) vor nodig met testtonen en een sinusgenerator,

    Ik heb een groot uitvoerig bestand wat ik je graag via email stuur omdat de website niet meer bestaat waar het van komt.

    Er is nog wel een andere wbsite waar je eens op moet gaan gluren: http://recordist.com/ampex/docs/align/aligndek.txt
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Han, jij noemde 200 euro voor 2 inch tape, maar een mastermachine werkt natuurlijk met gewone 1/4 inch tape. Wat kost die?

    Ik had vroeger een demagnetiseur van Nakamichi, werkte ook prima. Paste ook beter in een cassettedeck dan dat strijkijzer van Han. Maar het is beslist belangrijk, dus gauw kopen, zo'n ding.

    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ik heb geen idee wat een 1/4" tape tegenwoordig kost, ik heb er nog een aantal en gebruik ze zelden nog. De computer heeft dat overgenomen want het moet toch op een Ceedee. Maar het zou zomaar vijf of zes of zelfs zeven tientjes per tape kunnen zijn en dan heb ik het over 26cm spoel.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb geen idee wat een 1/4" tape tegenwoordig kost, ik heb er nog een aantal en gebruik ze zelden nog. De computer heeft dat overgenomen want het moet toch op een Ceedee. Maar het zou zomaar vijf of zes of zelfs zeven tientjes per tape kunnen zijn en dan heb ik het over 26cm spoel.
    je hebt ze vanaf E21,70 bij Thomann, zie HIER

    Ben even weekend weg, ga het verhaal later even beter lezen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top