Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 113
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Prachtig ding, die TEAC van Piezo

    Ik heb ondertussen wat gemasterd op mijn GX-600DB en daar een filmpje bij gemonteerd.
    De audio is opgenomen in mijn studio, en ik heb het thuis met de taperecorder gemasterd!
    Ik vind het lang niet slecht klinken!

    Ik heb het op youtube gezet, HIER te zien/luisteren, veel plezier!
    Laatst gewijzigd door skabouter; 5 mei 2011 om 12:50

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard

    De 3440 heb ik ook gehad, goede machine maar wel een ruisbak.

    En die Philips van 1948 is een museumstuk, goed bewaren.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #13
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard

    En die Philips van 1948 is een museumstuk, goed bewaren.

    De bandrecorder is ooit door me opa nieuw aangeschaft. Hij is helemaal orgineel. (op 2 schroefjes naast speaker na)
    Alleen alle van klei gemaakte condensators die er in zatten zijn uit een gevallen, verpulvert. Waarde is dus onbekend. En alle rubbere snaren zijn bijna poeder.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Prachtig ding, die TEAC van Piezo

    Ik heb ondertussen wat gemasterd op mijn GX-600DB en daar een filmpje bij gemonteerd.
    De audio is opgenomen in mijn studio, en ik heb het thuis met de taperecorder gemasterd!
    Ik vind het lang niet slecht klinken!

    Ik heb het op youtube gezet, HIER te zien/luisteren, veel plezier!
    erg vet!!!!!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Gitaar Bekijk bericht
    Ik denk dat deze hier ook wel past. Het is een taperecorder.
    Ooit nieuw in 1993 gekocht en het werkt nog steeds goed.
    Alleen goede tapes vinden wordt moeilijk. Zeer pretttige recorder om mee te werken.

    [IMG][/IMG]
    Ha, die herken ik meteen ik had de Porta 05 (uit '89?). Jáááren gebruikt, maar een jaar of 10 geleden voor een nog heel nette prijs verkocht. Het apparaat leek nog in nieuwstaat. Opnamen maakte ik toen sinds een aantal jaren inmiddels bij een vriend op o.a. een Fostex R8. Al een jaar of 6 komt er geen tape meer aan te pas.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.705

    Standaard

    Ik heb ook zo'n porta, een Tascam, maar nog nooit gebruikt. Die cassettes draaien de dubbele snelheid en sommigen haalden er goede geluiden uit. Bruce Springsteen schijnt er een heel album mee te hebben opgenomen.

    Maar heren, als je nou eens een echt goede mastermachine hoort op hoge snelheid (76cm/s) dan sta je met verbazing te luisteren, dat is een verschrikkelijk goed geluid. Ik heb een 24 sporen machine die 76cm kan draaien en dan heb je geen ruisreductie meer nodig want dat ruist gewoon niet.

    Ik heb ook nog een oude Philips masterdeck met twee sporen die 76 kan draaien, is van eind jaren 50 of begin jaren 60, met vlinderkoppen en dat klinkt super.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    Wow, ik wist niet dat die dingen zooo hard gingen! wel eens berekend wat een minuut audio je aan tape kost?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.671

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaywalker Bekijk bericht
    erg vet!!!!!
    Inderdaad zeg! Vooral de eerste opname klinkt echt heel goed. De rest klinkt ook lekker hoor al vind ik bij de laatste band hun geluid crap, maar daar kun jij niet heel veel aan doen opzich. Goed bezig met je studio!

    Zo'n 4sporen portabel tape recorder lijk me echt super vet om te hebben zeg!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    thnx

    Die Sony TC640A heb ik inmiddels verkocht, maar heb ik direct spijt van! Ik dacht dat hij niet goed werkte, en wilde er dus vanaf, voor veel te weinig geld weggedaan, en de koper meld dat ie het zo gefixed had (hardnekkig schoonmaken, ik ging niet ver genoeg) en dat ie nu top klinkt! Zoooonde dus, het was echt een prachtig ding.

    Er zat aanslag op de koppen die ik er met wattenstaafje en alcohol niet afkreeg. Hij vertelde dat hij dat zeer zorgvuldig met een mesje kon schoonmaken. Dat durfde ik niet, was bang dat de koppen dan echt kapot zouden gaan.

    Hoever kan je gaan met koppen? (natuurlijk ook afhankelijk van het materiaal)
    En hoevaak maken jullie ze schoon?
    Ik heb die Akai nu al 2x schoon moeten maken, in 2 weken. Is dat gebruikelijk?

  10. #20
    Bert Gitaar
    Guest

    Standaard

    Er zat aanslag op de koppen die ik er met wattenstaafje en alcohol niet afkreeg. Hij vertelde dat hij dat zeer zorgvuldig met een mesje kon schoonmaken. Dat durfde ik niet, was bang dat de koppen dan echt kapot zouden gaan.

    Hoever kan je gaan met koppen? (natuurlijk ook afhankelijk van het materiaal)
    En hoevaak maken jullie ze schoon?
    Ik heb die Akai nu al 2x schoon moeten maken, in 2 weken. Is dat gebruikelijk?
    Een mesje zou ik niet zo gauw gebruiken. Dan eerder schrappen met een lucifer. Een beschadiging met een mesje is onherstelbaar.
    Koppen worden vlug vies. Statische stof aantrekkers volgens mij door wrijving. En oude banden zijn meestal erg smerig door stof en zo.
    Iets bedenken om de banden te reinigen.Tape laten draaien los van de koppen en de tape door een vilt dingetje laten gaan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top