Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Nieuwe snaren. Ontstemmen snel

    Hallo, heb eergisteren nieuwe snaren op mijn gitaar gezet. D'Addario Bright Round Wound 0.010. Op een les paul type. Had hiervoor dat ik hem amper hoefde te stemmen maar nu zeker paar keer per uur. Het is tevens de eerste keer dat ik ze er zelf op heb gezet, maar alles ziet er normaal uit. 2 omwikkelingen. Had al gelezen dat nieuwe snaren uitgerekt moeten worden, dus ben dat ook steeds aan het doen, dan weer opnieuw aan het stemmen. Maar heb dit zeker 20 keer gedaan op elke snaar. Is dat normaal? Moet ik ff een weekje wachten voordat dit weer normaal wordt? Of toch de snaren verkeerd geplaatst

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.392

    Standaard

    Misschien te veel windingen op de stemmechanieken. Dan rekt dat steeds weer uit. Maximum is een winding of drie. Snaren goed vastzetten is ook belangrijk. Als ik nieuwe snaren opzet rek ik elke snaar twee keer grondig uit, daarna is ie stemvast.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Daar moet je het denk inderdaad zoeken.Er zijn verschillende goede manieren om je snaren goed vast te zetten. Die in het diversen topic is er één van en op het net even zoeken levert ongetwijfeld ook nuttige info op.
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    IK heb nu een aantal keren deze methode gebruikt, werkt goed hoor!

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...naren-opzetten.

    Grtz Roger

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Misschien te veel windingen op de stemmechanieken. Dan rekt dat steeds weer uit. Maximum is een winding of drie.
    Wat een onzin. Ik heb altijd iets vasn 8 windingen op de dunne snaren en 3-5 op de dikkere.
    Nieuwe snaren er op, en blijft ie naar 2 keer rekken prima op stemming. Het is eerder de manier waarop je de snaren vastzet.
    Welke tuners je gebruikt maakt ook verschil.

    Waarschijnlijk heeft de topicstarter de snaren niet goed vastgezet of gewonden.
    Kun je anders eens een foto maken?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Ik heb altijd iets vasn 8 windingen op de dunne snaren en 3-5 op de dikkere.
    Nieuwe snaren er op, en blijft ie naar 2 keer rekken prima op stemming.
    Same here!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De V Bekijk bericht
    Same here!
    Dat is makkelijk als je de pickups wilt verwisselen. Gewoon ff snaren los draaien

  8. #8

    Standaard

    Hoe zet je goed de snaren vast? Zal morgen een foto maken. Maar ik buig de snaar dan om en knip hem af. Had nog een setje snaren en heb er 2 opnieuw opgezet via die methode waarvan hier een topic is. Ff kijken hoe dat gaat.

  9. #9

    Standaard

    Gewoon ff een weekje wachten, kijk dan gewoon weer verder
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G. Bekijk bericht
    Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

    Wat ben jij dom zeg.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oranjeaap Bekijk bericht
    Dat is makkelijk als je de pickups wilt verwisselen. Gewoon ff snaren los draaien


    Opgelost...
    ESP Ultratone SL7, Ibanez Universe, Schecter Avenger A7, A7, A-7+, VHT/Fryette Sig:X

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top