Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 24 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Hij is fijn hè, die van die filatelist?
    Zeg, die bovenste foto, is dat nou gewoon extreem curly maple? Of preciezer: ik vroeg me af of dat nou dat 'dentist' maple was waar Base6 naar op zoek was voor zijn Authority.
    Hij is goed,zeker weten.

    Ik weet niet wat dentist maple is... mijn top is gewoon quilt naar flame, maar geen burl,dat is alles door elkaar.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Zeg Orpheo, wat ik me nu al een tijdje afvraag (en ik ben veel te lui om het hele forum door te spitten voor een antwoord), assembleer je de gitaren helemaal zelf of laat je dat plaatselijk doen, of misschien bij Warmoth zelf ?
    Daarnaast, hoe zijn de import kosten tussen de V.S. en hier voor spul van Warmoth, is het een beetje te doen ?
    En dan de vraag der vragen ; gelijmde neck, of schroeven ?

    Nog even netjes on topic : die quilt top is héél mooi, en ik denk dat die koa/walnut gitaar er au naturelle best wel vet uit gaat zien, ik hoop dan ook op foto's als je ze binnen hebt

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Hij is fijn hè, die van die filatelist?
    Zeg, die bovenste foto, is dat nou gewoon extreem curly maple? Of preciezer: ik vroeg me af of dat nou dat 'dentist' maple was waar Base6 naar op zoek was voor zijn Authority.
    Hi
    Al Dentist spagetti ken ik al wel.
    Laten we hopen dat Orpheo zijn tanden niet stukbijt op dat mooie stuk hout!

    Orph bereikt langzamerhand een punt waarbij niet meer de individuele gitaar telt, maar de complete collectie een kunstwerk op zich wordt.

    Go go go! Orpheo!
    Vriendelijke groet, Gus


    Vrouwen komen van Venus
    Mannen komen uit Bars

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
    Zeg Orpheo, wat ik me nu al een tijdje afvraag (en ik ben veel te lui om het hele forum door te spitten voor een antwoord), assembleer je de gitaren helemaal zelf of laat je dat plaatselijk doen, of misschien bij Warmoth zelf ?
    Daarnaast, hoe zijn de import kosten tussen de V.S. en hier voor spul van Warmoth, is het een beetje te doen ?
    En dan de vraag der vragen ; gelijmde neck, of schroeven ?

    Nog even netjes on topic : die quilt top is héél mooi, en ik denk dat die koa/walnut gitaar er au naturelle best wel vet uit gaat zien, ik hoop dan ook op foto's als je ze binnen hebt
    zelf. het assembleren doe ik zelf. is ook niet moeilijk. als je een keer een set tuners, pickups, een pot, switch of output vervangen hebt, kan je dit ook. de meeste gaten zijn al gedaan voor je. maar ik ga deze keer wat meer zelf doen qua houtwerk. bijvoorbeeld dus de gaten voor de pots zelf boren, alles wat dichter bij m'n rechterhand, en wat verder uit elkaar, en de knoppen verzinken zoals PRS dat een beetje doet. ik zag iemand met een klein boortje een pilot hole maken, en met een vlinderboor de grote recess maken, en dan met een beiteltje het verloop erin werken, en daarna met een dremel en schuurpapier het glad maken.

    warmoth zal het assembleren niet doen. ze zijn een replacementparts builder. geen customshop. al komt 't wel zo over.

    de importkosten. tja. 34% belasting. verzenden gaat via UPS, dus je hebt je parts in 3 a 5 dagen in huis (afhankelijk of het weekend ertussen zit). en dan krijg je dus de naheffing van 23%. met de huidige dollarkoers is dat zeer goed te doen hoor

    gelijmd, schroeven. maakt geen fuck uit. echt geen zak. schroeven is makkelijker dan lijmen voor mij, maar om te frezen is een goede pocket voor schroeven lastiger. dat moet namelijk veel strakker zijn. bij warmoth zijn de neckpockets strakker dan bij gibson, zoals ik al ooit zei. daar heb je volledig hout op hout contact, geen lucht of dikke lijmlagen ertussen. of het beter of slechter is laat ik in het midden, maar qua vakmanschap vind ik warmoth beter. ook qua hout, tops, backs, halzen, fretwerk, etc etc.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Het zijn natuurlijk jouw centen Orph en daar mag je uiteraard mee doen wat je wil maar...

    1. Stel je wil ooit van je gitaren af, is daar dan een markt voor? De 2dehands markt ligt op zijn gat zeker voor alles wat niet standaard Fender of Gibson is. NL is een klein landje van waaruit het lastig te verkopen is naar Duitsland of USA lijkt me.

    2. Je denkt al jaren na over houtsoorten en elementen, de gitaar dus. Terwijl je voor de andere helft van je sound, de versterker dus, genoegen neemt met standaard spul. Waarom verdiep je je niet eens in verschillende versterker ontwerpen en ga of laat je niet wat bouwen? Onderdelen en complete kits zijn zat te koop online. Fender, Marshall, Boogie, point to point wat je maar wil. En dan hebben we de speaker(s) nog met de behuizingen waar die in zitten. De gitaarkabel. Het plectrum! Ga daar maar eens mee experimenteren! Veel goedkoper

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Het zijn natuurlijk jouw centen Orph en daar mag je uiteraard mee doen wat je wil maar...

    1. Stel je wil ooit van je gitaren af, is daar dan een markt voor? De 2dehands markt ligt op zijn gat zeker voor alles wat niet standaard Fender of Gibson is. NL is een klein landje van waaruit het lastig te verkopen is naar Duitsland of USA lijkt me.

    2. Je denkt al jaren na over houtsoorten en elementen, de gitaar dus. Terwijl je voor de andere helft van je sound, de versterker dus, genoegen neemt met standaard spul. Waarom verdiep je je niet eens in verschillende versterker ontwerpen en ga of laat je niet wat bouwen? Onderdelen en complete kits zijn zat te koop online. Fender, Marshall, Boogie, point to point wat je maar wil. En dan hebben we de speaker(s) nog met de behuizingen waar die in zitten. De gitaarkabel. Het plectrum! Ga daar maar eens mee experimenteren! Veel goedkoper
    als je gelezen zou hebben, alleen al in dit topic, zou je gezien hebben dat ik geen genoegen neem met standaard spul, en me allang georienteerd heb in custom werk, en allang al bezig ben met een custom-amp. glaswerks, om er maar een te noemen.

    speakers; ben ik ook allang mee bezig. ik heb een paar te gekke cabs, die echt super klinken, en ik weet dat ik nog een 212je wil met ev 12l's, maar dat heeft (nog) geen haast. komt met de glaswerks SODII.

    waarom zou ik van m'n gitaren af willen? als je goed gelezen zou hebben, zou je gezien en gesnapt hebben dat ik gitaren maak voor mij, voor mijn lol, naar mijn wensen en eisen, hoe ik ze wil, naar mijn smaak, voor...MIJ. alleen als ik ooit in een ongeluk beide armen kwijt raak, dan is verkoop een optie, en dan NOG... hoe sommigen geld pompen in roken, zuipen, hoeren en coke, doe ik dat in mooi hout, gitaren, mooi lakwerk...het is een soort-van kunstobject voor mij. dat argument van 'verkoop' is al jaren geleden aangedragen, en kijk nu eens; alle standaard gitaren, op 2 na, omdat ik 1 van m'n oma gekregen heb en de ander heeft emotionele waarde, heb ik allang verkocht. in winkels lach ik de winkel en fabrikanten (discreet) uit, omdat hun 4000 euro gitaar weggeblazen wordt door mijn 'WarMutth'' (woordgrapje) van nog geen 1000. ik bedoel maar. als je precies kan laten maken wat je wilt, waarom zou je er dan van af willen?

    de gitaarkabel: ik maak ze nu maar zelf, omdat ik die kabel het lekkerst vind klinken. de plug die ik het fijnst vind is crappy, maar die vervang ik dus om de zoveel tijd, en hoppa. weer een nieuwe kabel van 12 meter. ja, die maat vind ik het fijnst.

    plectrum; heb alles geprobeerd, kom altijd uit op tortex 1mm. die paarse. heb ook metalen plectra geprobeerd, maar voelt niet zo soepel, en klinkt blikkerig.


    Munkie, je blaat maar wat. je hebt echt geen idee waar je het over hebt. sorry dat ik 't zo bot zeg, maar ik ben met het hele aspect van 'tone' bezig. aan de ene kant als gitarist, aan de andere kant als physicus, nadenken en bedenken wat nu de 'tone' maakt. en nee, ik ben geen prof, wil ik niet zijn ook. de hobby is leuk genoeg, en dat moet 't blijven.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 27 april 2011 om 09:38

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......


  8. #18

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 december 2006
    Locatie
    Thuis, achter de geraniums
    Berichten
    2.143

    Standaard



    Maar; mooi hout Orpheo, ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik heb je even horen spelen Orph....Je zou ook gewoon eens kunnen gaan oefenen......

    klopt. 2 jaar geleden, if I recall correctly? het was winter, regende dat het goot, gruwelijk kloteweer, had 3 uur in de trein gezeten, half uur a 45 minuten gelopen op zoek naar de locatie. en dan ga ik niet spelen om je te plezieren, alleen om te luisteren of de gitaar klinkt. niet eens opgewarmd, gewoon luisteren naar de tone. en dat jij dan gelijk Eruption verwacht, of Fuzz Universe van paul gilbert, is jou probleem

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top