Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 24 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2001
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Uit de hand gelopen? Er lopen hier mensen rond op het forum met tientallen tot wat ik er van gezien heb soms >100 gitaren. Verzamelaars van oude Japanners, obscure Duitsers, etc. Wat te denken van de mensen die bijvoorbeeld een Ibanez JEM-verzameling hebben. "Verzamel ze allemaal". Of alle modellen Petrucci's. Mijn maximum aan gitaren stond ooit op 12 of zo. Heb wel eens twee identieke gitaren gehad. Speelden zo lekker. Als EBMM ooit (gaat nooit gebeuren hoor) met een Custom Shop zou komen kan ik me zo al 5 variaties op een Silhouette bedenken die ik zou willen hebben. Zou ook zonder twijfelen alle 4 modellen EBMM Albert Lee kopen. SSS, HH, met P90's en de BFR. Als ik er het geld maar voor had .

    Er zijn er, zeker hier, weinig die zo proefondervindelijk en over langere tijd de (soms subtiele) verschillen tussen houtsoorten en pickups hebben leren kennen als Orph. Juist omdat het allemaal op hetzelfde "Les Paul" platform gebeurt. De vraag blijft of je die kennis zomaar door kan trekken naar setnecks, neckthroughs of andere bodyshapes maar dat is in zijn geval niet relevant. Een bolt-on LP met trem is zijn area of expertise. Met een paar extreem coole gitaren tot gevolg.

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door signsofzodiac Bekijk bericht
    Uit de hand gelopen? Er lopen hier mensen rond op het forum met tientallen tot wat ik er van gezien heb soms >100 gitaren. Verzamelaars van oude Japanners, obscure Duitsers, etc. Wat te denken van de mensen die bijvoorbeeld een Ibanez JEM-verzameling hebben. "Verzamel ze allemaal". Of alle modellen Petrucci's. Mijn maximum aan gitaren stond ooit op 12 of zo. Heb wel eens twee identieke gitaren gehad. Speelden zo lekker. Als EBMM ooit (gaat nooit gebeuren hoor) met een Custom Shop zou komen kan ik me zo al 5 variaties op een Silhouette bedenken die ik zou willen hebben. Zou ook zonder twijfelen alle 4 modellen EBMM Albert Lee kopen. SSS, HH, met P90's en de BFR. Als ik er het geld maar voor had .

    Er zijn er, zeker hier, weinig die zo proefondervindelijk en over langere tijd de (soms subtiele) verschillen tussen houtsoorten en pickups hebben leren kennen als Orph. Juist omdat het allemaal op hetzelfde "Les Paul" platform gebeurt. De vraag blijft of je die kennis zomaar door kan trekken naar setnecks, neckthroughs of andere bodyshapes maar dat is in zijn geval niet relevant. Een bolt-on LP met trem is zijn area of expertise. Met een paar extreem coole gitaren tot gevolg.
    thanks het klopt inderdaad wel wat je zegt. veel proberen en testen, en dan kom je hierop uit (mijn collectie dus, haha). Wel leuk dat je zegt i ndie laatste regel 'bolt on LP met trem *mijn* area of expertise'. niet dat ik dat tegen durf te gaan hoor, maar ik heb maar 4 gitaren met trem, waarvan 2 hipshots en 2 kahlers die vast zitten ghehe. maar tja, zoveel trem-LP met 3 humbuckers kom je niet tegen

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    OP ebay heb ik een paar planken gekocht. 4 planken bubinga, 4 purperhart. ieder is 36'' lang, 4'' breed, en de purperhartplanken zijn 1/4'' en de bubingaplanken zijn 3/8''. dat is precies breed genoeg voor tremolo-cavity afdekplaten en de controlcavity afdekplaten.

    Ik ga ze dus gewoon meelakken met de rest van de gitaar. Ik zal ze eerst monteren/lijmen op een stuk staal. blijven ze rechter, en heb ik gelijk shielding. Ik gebruik expres ook staal, omdat dat ferromagnetisch is. Ik ga de afdekplaten met magneten dus vastzetten. kreeg dat idee van een forumlid.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Wat een gezeik over uit de hand gelopen... Man, als ik het geld en de ruimte had, had ik al een paar honderd gitaren gehad, puur om te verzamelen! En dan eens in de zoveel tijd een gitaar op een unieke manier vernielen mooi man. Dan het liefst een 59'er burst, of een oude strat, puur om te provoceren. Daarnaast dan ook nog wat gitaren om op te spelen.

    Verder, orpheo, ik vind je gitaren niet zo mooi, maar ik vind Ferrari's ook lelijk. Succes iig verder met de bouw van je gitaren!

  5. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Wat een gezeik over uit de hand gelopen... Man, als ik het geld en de ruimte had, had ik al een paar honderd gitaren gehad, puur om te verzamelen! En dan eens in de zoveel tijd een gitaar op een unieke manier vernielen mooi man. Dan het liefst een 59'er burst, of een oude strat, puur om te provoceren. Daarnaast dan ook nog wat gitaren om op te spelen.

    Verder, orpheo, ik vind je gitaren niet zo mooi, maar ik vind Ferrari's ook lelijk. Succes iig verder met de bouw van je gitaren!
    Ik ben het helemaal met je eens. Als ik het geld had, dan zou ik ook dit soort dingen doen. Ik veroordeel het ook helemaal niet, en ik heb ook al twee keer gezegd dat ik z'n collectie bewonder. Het enige is dat ik dat wel beschrijf als 'uit de hand gelopen'. En als je spreekt over 16 vrijwel dezelfde gitaren is dat objectief gezien toch niet zo gek?

  6. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
    Wat een gezeik hier weer...
    Is het nou écht zo moeilijk om niet te posten als je toch niks hebt bij te dragen aan het topic, behalve gezeik over Orpheo's (vermeende) muzikale kunsten of z'n verzameling ?
    *Ramt maar een paar keer op de mod knop*

    @ Orpheo : ik zeg, gewoon blijven doorposten over de status van de gitaren, en je weinig aantrekken van 't stelletje kinderen hier dat blijkbaar nog steeds op 't niveau brugklas zit qua geestelijke ontwikkeling
    Ben je nou mij aan het beledigen?

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Ben je nou mij aan het beledigen?
    Niet specifiek, maar als je je aangesproken voelt, ga ik er van uit dat je tot de groep behoort die ik beschreef

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Blijven posten die gitaren ik kan er niet genoeg van krijgen en inderdaad als ik het geld had dan had ik ook een hele grote verzameling.
    Clapton heeft een tijd geleden voor de tweede keer een groot aantal gitaren verkocht en heeft er nog honderden waarvan 70% strats.
    Dan heb jij in verhouding nog lang niet genoeg.

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edje kadetje Bekijk bericht
    Ik ben het helemaal met je eens. Als ik het geld had, dan zou ik ook dit soort dingen doen. Ik veroordeel het ook helemaal niet, en ik heb ook al twee keer gezegd dat ik z'n collectie bewonder. Het enige is dat ik dat wel beschrijf als 'uit de hand gelopen'. En als je spreekt over 16 vrijwel dezelfde gitaren is dat objectief gezien toch niet zo gek?
    maar het zijn niet eens 'vrijwel dezelfde gitaren' dat is een idee-fixe dat jejezelf voor ogen houd. ze hebben dezelfde vorm, ja maar dat is zoeits als zeggen dat deze 2 ook 'vrijwel identiek' zijn.





    of deze 2:



    en



    en kijk eens:

    volledig walnoot, met bubinga hals, en custommade pickups, om stratty, tele-achtig en p90 achtig te kunnen klinken.

    en



    vintage als de pest. honduras mahonie hals en body, quilt maple top, brazilian RW toets, paf-kloon als pickups...

    en

    padouk top op wenge, padouk hals, ebben toets, custom inleg, customwound pickups en wiring.

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    vervolg van zojuist:


    en

    hollowbody les paul, bubinga top, mahonie back, rosewood en pau rosa neckthru, snakewood toets, customwound pickups

    en



    hipshot tremolo's, de een brazilian RW hals en toets, de ander braz.RW toets, indian RW hals. de een korina back, flamed maple top, de ander mahonie en quilt maple top. de een customwound pickups by bill lawrence, de ander customwound door seymour duncan.



    hier, alleen maar exotisch hout, met customwound pickups, allemaal anders. geen 1 is dezelfde als die ernaast staat.

    of dit dan:

    koa op walnoot, ziricote hals, ebben toets. de ander is purperhart op rosewood (ja ja, dat spul waar toetsen van gemaakt worden, daar heb ik n back en een top van), canary neck, customwound pickups.

    kom op, als je dan nog steeds dat 'nagenoeg identiek' noemt, mag je wat mij betreft hierheen:



    en dit is mijn topic, ik spam me kapot met m'n eigen gitaren als ik dat wil






    net zoiets als wat Extreme zong: "its my party and I'll cry if I want to!''

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top