Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 24 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2009
    Locatie
    Maasland
    Berichten
    805

    Standaard

    Hehe. Jah, joh, het zij natuurlijk allemaal mooie gitaren van Warmoth maar ik vraag me af en toe nog wel af of het nog echt wat bij kan dragen aan die collectie van je. Je hebt er onderhand al aardig wat.
    Voor mij zou de kous af zijn met die cat-eye gitaar van je, ik weet niet precies hoe je 'm noemt. Die is echt retegaaf.
    Ik ben wel benieuwd naar deze twee nieuwe.

  2. #102

    Standaard

    Als ze bij Warmoth de VW body's nog zouden hebben had ik daar misschien ook nog eens iets besteld.

    Verder vind ik het altijd weer fascinerend te zien waar je mee op de proppen komt Orpheo. Ik kan me alles voorstellen bij die Warmoth euforie van je. De mogelijkheden zijn groot en de componenten van zeer hoge kwaliteit. Zo'n mooi stukje hout op zich is al een eye catcher en dan zelf alles vrij kunnen combineren is natuurlijk super. Voor velen zal er echter wel de nodige koudwatervrees zijn omdat je van tevoren niet precies weet hoe het uit gaat pakken (tenzij je exact weet wat je prettig vind in een gitaar). Voor mij blijft het toch moeilijk om een hals alleen op beschrijving te kopen. Ik wil het toch eerst even voelen maar ik kan me voorstellen dat als je exact weet wat je zoekt dit dan geen probleem meer hoeft te zijn.
    " Great minds think alike"

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Als ze bij Warmoth de VW body's nog zouden hebben had ik daar misschien ook nog eens iets besteld.

    Verder vind ik het altijd weer fascinerend te zien waar je mee op de proppen komt Orpheo. Ik kan me alles voorstellen bij die Warmoth euforie van je. De mogelijkheden zijn groot en de componenten van zeer hoge kwaliteit. Zo'n mooi stukje hout op zich is al een eye catcher en dan zelf alles vrij kunnen combineren is natuurlijk super. Voor velen zal er echter wel de nodige koudwatervrees zijn omdat je van tevoren niet precies weet hoe het uit gaat pakken (tenzij je exact weet wat je prettig vind in een gitaar). Voor mij blijft het toch moeilijk om een hals alleen op beschrijving te kopen. Ik wil het toch eerst even voelen maar ik kan me voorstellen dat als je exact weet wat je zoekt dit dan geen probleem meer hoeft te zijn.
    de VW mocht niet meer vanwege en cease and desist letter van ernie ball. helaasch.


    ik snap precies wat je bedoeld (wat in het vet staat).

    het vergt 'a leap of faith'.

    lees dit maar eens:

    http://www.alembic.com/info/fc_leapoffaith.html

    ik ben helemaal into alembic. de vormen zijn walgelijk, maar het hout is prachtig, de concepten zijn schitterend, en de uitvoering heerlijk. alleen al die knopjes?! nee, dat hoeft van mij niet.

    dit wil ik op de back



    en dit zeggen ze er over:

    At first, the specifications for this bass included a large inlay of a Maltese cross spanning the entire back of the body. Since the Quilted Maple was so beautiful, we suggested a more subtle application of the symbol that preserved the grain of the wood. Unless the light hits the back just right, you won't see this secret Maltese cross flash at you.
    The front of the bass is rubbed out to a gloss finish, the back is rubbed out to a satin finish. We selectively masked the shape of a Maltese cross on the back and buffed it to a high gloss like the front. This rather understated, dare I say secret interpretation of this symbol is appropriate for the order of the Knights Templar.
    dit is dat supreme walnut, overigens



    die top is 2000$. mijn top is 125$. beide tops zijn ongeveer even dik. ik bedoel maar

    ik zoek nog even een 'hippie sandwich'.



    en ben het met je eens, je moet weten wat je wilt. precies weten wat je wilt in je hals, of precies aan kunnen geven waarom je niet tevreden bent met de hals die op je mainaxe zit. ik wist 't redelijk vlot: ik wilde een dikkere hals, en hogere frets. dus dat kwam er ook. ik koos alleen voor een soft V shape neck, de eerste keer, en uiteindelijk vind ik helemaal rond het allerfijnst, maar die soft V blijft ook te gek. Ik heb een paar halzen met de 25.5'' scale, maar ik merk dat na 5 uur spelen m'n handen gaan krampen, en met een 24.75'' scale heb ik dat minder. dat voelt warmer, soepeler, fijner, losser. en een heel brede nut, 1 3/4 '' in plaats van 1 11/16 '', maakt het spelen toch nog iets zwaarder, maar soleren gaat dan weer wel lekker.

    en wat 2 nieuwe gitaren toevoegen? ja, 2 nieuwe gitaren he, ghehe. nee, even serieus. het voegt niet echt iets toe, per se, in tone. maar het is een samenballing van alles wat ik geleerd heb in gitaarbouw, alles wat ik wil, zit nu dus OF in een gitaar met vaste brug, OF in een gitaar met een trem. de trem die ik 't fijnst vind. ik heb immers al 2 les pauls met een zwevende brug, en of ik nu de snaar ombuig om het de zadels, en knoei om het restje snaar uit het tremblock te vissen als de snaar breekt, of 'm gewoon vast zet in de trem zelf, dat maakt mij dan niks meer uit, eigenlijk.

    er komt een 2 delig locking-mechanisme in de cavity. met 2 boutjes kan ik 'm vastzetten naar dive only of helemaal vast.

    en ik heb nog een mooie plank redwood liggen. heel, heel rechte nerf. ik heb die al 4 jaar :P ik twijfel of ik er backplates van moet maken, of die moet laten maken.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard



    dit is een prijslijst van wat alembic doet/kan voor dingen die ik wil.

    ja, die prijs is echt 23000 dollar. drieentwintigduizend dollar. ja, echt. belachelijk. sommige dingen zijn echt te belachelijk voor woorden. 200$ voor de tuners?!die laminaten, een billet cocobolo is GEEN 1200$ No way. 300$ voor een 1/4'' billet, max. 700$ alleen al voor de bookmatch-to-center option. een 3/4'' purpleheart core, 700 dollar? belachelijk. kost maximaal 120$. een ziricote back, 1800$?! ha, laat me niet lachen.

    ik kan zo nog wel doorgaan hoor.

    maar, wie heeft een alembic? wie heeft er ooit op gespeeld?

  5. #105

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    [

    maar, wie heeft een alembic? wie heeft er ooit op gespeeld?
    Een kameraad van mij had er eentje en ik heb er vaak genoeg op gespeeld. Dat is echt een geweldige basgitaar en het vakmanschap wat daar in is gegaan is echt top notch. De prijs daarentegen is wel behoorlijk fors. De Warwick customshop levert vergelijkbare kwaliteit voor een vriendelijkere prijs.

    Het is in bassistenland wat normaler om een custom bas te laten bouwen, ik speel zelf ook al jaren of een custom jazzbass.

  6. #106

    Standaard

    Tja, dat verbaasd me dan weer niks van Ernie Ball. Aan de ene kant begrijpelijk dat ze hun eigen producten willen beschermen maar aan de andere kant ook wel erg balen. Zo had ik eens een andere bodyhoutsoort kunnen nemen en kunnen vergelijken.

    Erg vette body van dat eerste plaatje met dat kruis erin. Voor mij is het eigenlijk allemaal al weer wat te mooi. Gitaren moeten voor mij ook weer niet te mooi zijn want dan kijk ik er meer naar dan dat ik erop speel
    " Great minds think alike"

  7. #107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Volgens mij zit ik onderhand op nummertje 15 en 16!

    Ik ben al sinds vorig jaar aan het kniezen over wat ik nu wil. soort van opus magnus. en ik ben eruit. ik was er ruim een maand geleden al uit, maar sinds vorige week schiet het pas op. Wat heb ik nu weer in de pet? nou, ik wil eigenlijk de mooiste, meest extreme les pauls maken die warmoth mij kan bieden. ik denk dan aan planet waves autotrim locking tuners, graphtech nut, gotoh floyd rose, bourns gold potentiometers, 500k, pushpull, switchcraft switch en output jack, en natuurlijk 2 sets customwound pickupsets naar mijn specs. allemaal mooie hardware, maat waar het in moet, moet ook mooi zijn en te gek klinken.

    dus, ik koos deze houtsoorten uit:



    op

    de top word purplemist burst, en de achterkant word transparant heel donker paars. echt, HEEL donker. en ik heb 't al op een gitaar, en dat ziet er echt schitterend uit. Het lullige is dat die back slechts 1/8'' dik is. dus er komt een black korina core tussen, met tussen de back- en toplaminate een flamed maple pinstripe. van de zijkant krijgt alleen de core stain, de top en rear blijven blank. ala een LP custom dus. en natuurlijk de top en de achterkant, maar dat spreekt voor zich. de top is dus quilt maple (wat naar flame toegaat) en de back is flamed black korina.

    de ander word dit:



    op

    ook hier weer, met een flamed maple pinstripe tussen de top, rear en core. deze word volledig naturel gelakt. de top is koa, de back is flamed Supreme walnut (zoals alembic dat zo mooi beschrijft!), met een core van walnut.

    de halzen worden bubinga voor op de koa-topped LP, en purpleheart voor de ander.

    en dan de toetsen. ja, die kan ik ook kiezen:




    macassar ebben dus.

    de halzen krijgen matchende kopplaten. op de quilt maple top komt een quilt maple fineer op de kop, en de koa-to krijgt een flamed koa-fineertje.

    binding komt wel om de halzen, natuurlijk niet de bodies. er komt GEEN inleg op. de pickups worden eenvoudig, namelijk mijn lievelingssets, maar dan getweaked om nog wat beter te zijn.

    de brughumbucker krijgt voor de mapletop LP de voglende specs: 44awg, 7,5k + 43 awg 6.5k. hex polepieces op de 43awg spoel, normale screw polepieces op de 44awg. ceramic8 in de brug (dus de normale ceramische magneet). de halsversie krijgt dezelfde spoelen, alleen dan met een alnico5 in de brug.

    de koa-top LP krijgt wat anders. 43 awg,6.5k + 42 awg 5k in de brug, ceramic8, en weer dezelfde spoelen, alnico4 (geen typfout, echt alnico4). ik krijg er nog een lading alnico5, alnico8 en alnico3 bij om te proberen. kost me een tientje extra ofzo.

    in ieder geval, dit word het dus. wie zich uit wil leven in photoshop, by all means


    edit: ik wil nog wel wat kwijt over warmoth's personeel. Eric Wylie is degene die me al jaren helpt, ondanks dat hij niet meer bij de sales department zit. hij zit (als ik me niet vergis) bij PR, of zoiets. in ieder geval, meer het administratieve deel. hij las een post van mij op het unofficial warmoth-board, en mailde me (uit zichzelf!) met de vraag wat ik nu precies wil, dan kon hij alvast wat hout voor me regelen en apart houden. hij heeft die flamed korina-top voor me geritseld, en alle andere billets voor me uit de stapels gevist toen eenmaal duidelijk was wat ik precies wil, zodat m'n planken niet verkocht zouden worden in de bodybuilder, wnat dat zou oneerlijk zijn. alleen maar omdat ik via mail bestel, en niet via de site, en zo m'n planken niet krijgen, zou niet eerlijk zijn, vond warmoth.

    leuk detail: Eric heeft op het board het volgende geschreven.



    moest ik eigenlijk wel om grinniken. het schijnt dat wat ik wil allemaal geen probleem is, maar de combinatie van alle specs en houtsoorten (wat ik onafhankelijk van elkaar allang gedaan heb) is blijkbaar redelijk bijzonder.
    Mijn hart begint sneller te kloppen als ik dit hout zie

    Sinds ik me met gitaarbouw bezig hou, moet ik me inhouden om niet gewoon hout te kopen om er naar te kijken.. Een gevlamd stuk hout zien blijf ik spectaculair vinden. Of een mooi kwartiers gezaagd stuk Honduras Mahonie dat volledig toonzuiver is.. Vooral dit laatste verrast alle mensen die ik m'n hout laat zien (geweldige openingszin, 'wil je mijn hout zien', maar klinkt beter en meer dubbelzinnig in het Engels, lol!).

    Die prijzen van Alembic, lol.. Voor die houtprijzen koop je een stuk boomstam (echt waar! het is alleen lastig om als particulier een stuk ipv een hele boomstam te kopen).

    Die zilveren inleg van 4500 dollar lijkt me ook wel wat overdreven.

    Maar eigenlijk.. Zo zot is de prijs nog niet. Als je kijkt wat handgebouwde klassieke instrumenten kosten (hiermee bedoel ik violen en klassieke gitaren, vergelijkbaar qua materiaalhoeveelheden, geen vleugelpiano's en contrabassen) is dit een 'normale' prijs, weliswaar in de hogere regionen, maar nog altijd niet bij de toppers.

  8. #108
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    2 keer goed nieuws, 2 keer slecht nieuws.

    goed nieuw 1: de bouw ging vorige week van start!

    slecht nieuws: de koa top heeft een breuk in de achterkant die zichtbaar is vanaf de zijkant, dus er 'moet' een binding omheen, OF een andere top moet er gekozen worden.

    slecht nieuws 2: de koa top, was geen koa, maar figured mahonie.

    goed nieuws 2:

    ik heb nu deze top gekozen:



    ik zocht al een reden om de duurdere te nemen, en dit is een reden zo goed als het komt denk ik zo? Eric Wylie gaat proberen nog wat van de prijs af te halen voor me, vanwege het ongemak...

    nog 2 maandjes!

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    prachtige stukken hout !!
    Ik heb alleen pagina 1 gelezen van de thread, zal vast genoemd zijn ... maar wat zijn de prijzen ?

    Ook benieuwd: heb je ook iets van garantie. Gitaar wordt gebouwd, afgeleverd maar komt niet overeen met wat je in gedachte hebt. Of speelt voor geen meter ...
    Hoe lost men dat op ?

    Moet je niet toevallig binnenkort een 7-snaar hebben Of zit dat niet in het assortiment ?





  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FNaRK Bekijk bericht
    prachtige stukken hout !!
    Ik heb alleen pagina 1 gelezen van de thread, zal vast genoemd zijn ... maar wat zijn de prijzen ?

    Ook benieuwd: heb je ook iets van garantie. Gitaar wordt gebouwd, afgeleverd maar komt niet overeen met wat je in gedachte hebt. Of speelt voor geen meter ...
    Hoe lost men dat op ?

    Moet je niet toevallig binnenkort een 7-snaar hebben Of zit dat niet in het assortiment ?
    je hebt garantie op het werk dat zij leveren. dus als de hals getordeerd is bij ontvangst, of na een jaar (en je hebt gedaan wat moet volgens de garantievoorwaarden, dus een harde lak op alles wat een lak nodig heeft!) of je toets krult omhoog bij de 20e fret (waar ie dus de hals verlaat) of de neckpocket heeft een gespleten joint bij ontvangst; daar krijg je dus garantie op.

    op speelcomfort: omdat je daar laat maken wat je wilt, gaan ze er van uit dat je precies weet wat je wilt, en dus maken zij dat. hun werk is enorm stabiel. ik heb een flink aantal dezelfde halsprofielen met zelfde fretboards en fretdraden, en ze spelen allemaal nagenoeg gelijk.

    als 't niet klinkt, dan heb je eigenlijk zelf wat fout gedaan net als met speelgemak. sommige hardware maakt het speelcomfort wel beter, met als bonus dat die dingen ook te gek klinken (gotoh gotoh gotoh!) ik heb alleen maar gotoh, en alles wat ik heb van gotoh is supersolide en klinkt te gek, en het lijkt alsof gotoh-gear ervoor zorgt dat 't lekkerder speelt.

    ze hebben een 7 snaar in het assortiment. een verdomd leuk ontwerp, vind ik zelf, eentje is carved top, eentje is flat.

    je moet niet denken dat warmoth de gitaar voor je in elkaar zet he? dat doe je dus zelf. zij maken de hals en body, en boren de gaten zodat de hals en body perfect op elkaar aansluiten. de rest doe je gewoon zelf...


    oh ja, prijzen.

    hangt er van af, wat je wilt he?

    mijn gitaren:

    les paul body, carved top, met handpicked topwood and back, met pinstripes: 1000$.
    neck met handpicked fretboard, binding, geen inleg: 488$

    en dan natuurlijk nog de hardware. gotoh floyd, gotoh locking tuners, ebben pickupringen, customwound pickups, bourns pots, wenge knoppen. the whole shabang! en dan ben ik per 2 gitaren ongeveer 650$ kwijt.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 12 mei 2011 om 14:07

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top