Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard warmoth #15 en #16

    Volgens mij zit ik onderhand op nummertje 15 en 16!

    Ik ben al sinds vorig jaar aan het kniezen over wat ik nu wil. soort van opus magnus. en ik ben eruit. ik was er ruim een maand geleden al uit, maar sinds vorige week schiet het pas op. Wat heb ik nu weer in de pet? nou, ik wil eigenlijk de mooiste, meest extreme les pauls maken die warmoth mij kan bieden. ik denk dan aan planet waves autotrim locking tuners, graphtech nut, gotoh floyd rose, bourns gold potentiometers, 500k, pushpull, switchcraft switch en output jack, en natuurlijk 2 sets customwound pickupsets naar mijn specs. allemaal mooie hardware, maat waar het in moet, moet ook mooi zijn en te gek klinken.

    dus, ik koos deze houtsoorten uit:



    op

    de top word purplemist burst, en de achterkant word transparant heel donker paars. echt, HEEL donker. en ik heb 't al op een gitaar, en dat ziet er echt schitterend uit. Het lullige is dat die back slechts 1/8'' dik is. dus er komt een black korina core tussen, met tussen de back- en toplaminate een flamed maple pinstripe. van de zijkant krijgt alleen de core stain, de top en rear blijven blank. ala een LP custom dus. en natuurlijk de top en de achterkant, maar dat spreekt voor zich. de top is dus quilt maple (wat naar flame toegaat) en de back is flamed black korina.

    de ander word dit:



    op

    ook hier weer, met een flamed maple pinstripe tussen de top, rear en core. deze word volledig naturel gelakt. de top is koa, de back is flamed Supreme walnut (zoals alembic dat zo mooi beschrijft!), met een core van walnut.

    de halzen worden bubinga voor op de koa-topped LP, en purpleheart voor de ander.

    en dan de toetsen. ja, die kan ik ook kiezen:




    macassar ebben dus.

    de halzen krijgen matchende kopplaten. op de quilt maple top komt een quilt maple fineer op de kop, en de koa-to krijgt een flamed koa-fineertje.

    binding komt wel om de halzen, natuurlijk niet de bodies. er komt GEEN inleg op. de pickups worden eenvoudig, namelijk mijn lievelingssets, maar dan getweaked om nog wat beter te zijn.

    de brughumbucker krijgt voor de mapletop LP de voglende specs: 44awg, 7,5k + 43 awg 6.5k. hex polepieces op de 43awg spoel, normale screw polepieces op de 44awg. ceramic8 in de brug (dus de normale ceramische magneet). de halsversie krijgt dezelfde spoelen, alleen dan met een alnico5 in de brug.

    de koa-top LP krijgt wat anders. 43 awg,6.5k + 42 awg 5k in de brug, ceramic8, en weer dezelfde spoelen, alnico4 (geen typfout, echt alnico4). ik krijg er nog een lading alnico5, alnico8 en alnico3 bij om te proberen. kost me een tientje extra ofzo.

    in ieder geval, dit word het dus. wie zich uit wil leven in photoshop, by all means


    edit: ik wil nog wel wat kwijt over warmoth's personeel. Eric Wylie is degene die me al jaren helpt, ondanks dat hij niet meer bij de sales department zit. hij zit (als ik me niet vergis) bij PR, of zoiets. in ieder geval, meer het administratieve deel. hij las een post van mij op het unofficial warmoth-board, en mailde me (uit zichzelf!) met de vraag wat ik nu precies wil, dan kon hij alvast wat hout voor me regelen en apart houden. hij heeft die flamed korina-top voor me geritseld, en alle andere billets voor me uit de stapels gevist toen eenmaal duidelijk was wat ik precies wil, zodat m'n planken niet verkocht zouden worden in de bodybuilder, wnat dat zou oneerlijk zijn. alleen maar omdat ik via mail bestel, en niet via de site, en zo m'n planken niet krijgen, zou niet eerlijk zijn, vond warmoth.

    leuk detail: Eric heeft op het board het volgende geschreven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wylee

    Whenever I see an email from Orpheo in my Inbox, I know I'll need to set aside some time to read it to understand his next wild idea.... He really wants to do what??? Then I go stare at the wood piles in the shop for a bit to see if we can pull it off. Then I go ask Ken if its OK and I usually get 'the look'. Kinda' like Rob got with DBU's project.

    The fun part begins when I write up the production order and wait for the look I get from the shop staff. 'He wants to do what?' Then they schedule the work. That's one of the coolest things about being here; watching the shop guys do amazing stuff day in and day out.
    moest ik eigenlijk wel om grinniken. het schijnt dat wat ik wil allemaal geen probleem is, maar de combinatie van alle specs en houtsoorten (wat ik onafhankelijk van elkaar allang gedaan heb) is blijkbaar redelijk bijzonder.
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 26 april 2011 om 12:02

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Het klinkt mij allemaal als abracadabra in de oren , maar als jij d'r blij van word: proficiat. Mooi als je zo met je hobby bezig kunt zijn.

    Wat ik me wel afvraag, en ik bedoel dit niet negatief, maar ben gewoon benieuwd: waarom? Ik zie elke maand wel een HNGD of HNAD topic van je met lovende kritieken (en een maand naderhand gaat de amp er dan toch uit omdat het het nét niet is)

  3. #3

    Standaard

    Heb toch wel een goed inbeeldingsvermogen maar heb er moeite mee in te beelden hoe dit eruit gaat zien, los van elkaar iig heel mooie stukjes hout
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Het klinkt mij allemaal als abracadabra in de oren , maar als jij d'r blij van word: proficiat. Mooi als je zo met je hobby bezig kunt zijn.

    Wat ik me wel afvraag, en ik bedoel dit niet negatief, maar ben gewoon benieuwd: waarom? Ik zie elke maand wel een HNGD of HNAD topic van je met lovende kritieken (en een maand naderhand gaat de amp er dan toch uit omdat het het nét niet is)
    dat is niet waar. ik koop niet iedere maand wat. ik heb in maart '11 de knucklehead gehaald, in januari de koch, en daarvoor was het augustus '10, daarvoor april '10, en daarvoor januari '10. dus het is niet iedere maand.

    en gitaren verkoop ik nóóit. amps, ja. omdat de amps die ik koop nooit volledig zijn wat ik wil. en de gitaren wel. en omdat langzaam maar zeker het besef groeit dat wat ik wil niet te vinden is in de confectie van amps, en wel in de custom-wereld, net als gitaren, ga ik werken en zoeken en sparen voor custom-amps.

    vat 't niet verkeerd op, als je wat te koop ziet van me. de amps staan me niet in de weg, en het is alleen een makkelijke (snelle?) manier om gear te kunnen kopen. maar als het niet verkocht word, jammer dan. het staat niet bijzonder in de weg, en ik zit niet op zwart zaad. en ik ben er tevreden mee, het klinkt goed. en dat is het probleem. het klinkt niet te gek. als ik m'n favoriete gitaar over m'n beste amp gooi, m'n marshall of CMW, dan hoor ik precies wat ik wil, maar die 2 amps hebben een paar restricties waar ik niet onderuit kan. en dat is best, ze zijn gemaakt met een 'doel', met een 'stijl' voor ogen, en je moet niet meer willen proberen en kunnen dan waar ze voor gemaakt zijn (je gaat bijvoorbeeld geen slayer spelen op een fender twin reverb of bassman).

    over de koch en rivera, m'n laatste 2 amps, die dus te koop staan (nu al, hoor ik je denken, denk ik). die hebben het probleem dat ze wel de juiste voicing hebben, maar te dicht gesmeerd, te vlak, te plat, te doods. en dat speelt niet fijn, klinkt niet tof... neuh, dat is 't m niet. en je kan niet het gehele karakter horen van de amp tijdens het uurtje dat je de amp aan de tand voelt bij de koop/verkoper. dan heb je een week, maand, half jaar nodig om het te horen. en het lullige van de rivera is dat ik al een ouwe m100 en een marshall heb. als ik die niet had gehad, had ik geen vergelijk gehad, had ik niet het idee gehad het kan beter, en had ik 'm niet te koop gezet.


    en waarom? 1: omdat het kan. 2: omdat het kan. 3: omdat het kan. 4: omdat ik het wil. 5: omdat die houtsoorten prachtig zijn. 6: omdat ik verzamel. zoiets als dat je aan een filatelist vraagt 'en, plak je die postzegel nu ook nog eens op een brief?'. nee.


    over de 'abracadabra'. het valt wel mee toch? er staat alleen in welke pickups er gemaakt worden, met wat tech-specs. voor de leken zal ik het vertalen.

    43 awg, 6.5k: een spoel van een duncan custom
    44 awg, 7.5k: licht overwound spoel van een duncan JB (geloof zelfs met formvar isolatie)
    42 awg, 5k: overwound spoel van een duncan '59 (beetje als een 78 van duncan, of de brobucker van duncan).

    de hex polepieces, dat zijn die polepieces die je hebt op de dimarzio EVO en superdistortion, dus met een inbusboutje. dat geeft een dosis meer hoog en bite dan een screw polepiece (omdat het harder staal is, en minder staal is dan de screw polepiece).

    alnico5: de standaard magneet in humbuckers. veel mids, behoorlijk wat hoog, strak laag. te gek om eigenlijk overal in te prakken als basis. compenseert overwound 44 awg, te gek met de 'sweetspot' 44 awg of 43 awg.

    alnico4: warm mid, zingend, smooth hoog, beetje zompig in het laag, maar met de juiste spoel die helder en duidelijk de noten weergeeft kan je dat compenseren. te gek om underwound 42 awg pickups te compenseren. sterkere broertje alnico2, zwakkere neef alnico8

    alnico3: zwakkere broertje alnico5

    ceramic 8: gaat door waar alnico5 stopt. zelfde voicing, alleen veel meer power en bite.

    alnico8: enorm krachtig, dik mid, strak laag, zingend hoog.

  5. #5

    Standaard

    Fijn dat ze zo'n goede service hebben daar, zo via persoonlijk contact iets samenstellen zou voor mij ook beter werken dan puur via de bodybuilder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ....6: omdat ik verzamel. zoiets als dat je aan een filatelist vraagt 'en, plak je die postzegel nu ook nog eens op een brief?'. nee.
    Blijft een leuk argument maar een filatelist spaart massaproducten in een zo goed mogelijke staat uit verschillende landen en verschillende jaartallen. Dat kun je vergelijken met het zoeken naar oude fenders en gibsons uit bepaalde jaartallen, zoals bijvoorbeeld een MIJ E-series strat of een '59 LP
    Jij bent in feite je eigen postzegelontwerper, die zijn eigen ontwerpen spaart
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    Fijn dat ze zo'n goede service hebben daar, zo via persoonlijk contact iets samenstellen zou voor mij ook beter werken dan puur via de bodybuilder.



    Blijft een leuk argument maar een filatelist spaart massaproducten in een zo goed mogelijke staat uit verschillende landen en verschillende jaartallen. Dat kun je vergelijken met het zoeken naar oude fenders en gibsons uit bepaalde jaartallen, zoals bijvoorbeeld een MIJ E-series strat of een '59 LP
    Jij bent in feite je eigen postzegelontwerper, die zijn eigen ontwerpen spaart
    hey, ja, dat vind ik een leuke

    ok, zie mij dan maar als iemand die 'mules' spaart. verkeerd geslagen munten, dus ieder is uniek

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Persoonlijk ben ik Orpheo's queeste heel dankbaar; dat hij bereid is om elke houtsoort top met elke houtsoort body te combineren en te zien waar hij uitkomt. Soms is het bagger (alhoewel: is relatief bij Warmoth stukken), soms verrassend, soms mana falling from the sky.

    Maar zijn experimenten hebben mij toch al geholpen toen ik een nieuwe nek voor mijn strat wou. Zonder Orpheo zou ik nooit Warmoth gekend hebben, laat staan de verschillende klankleuren van de verschillende combinaties.

    Dus persoonlijk moedig ik Orpheo ten stelligste aan om minstens elke maand een nieuwe Warmoth samen te stellen. En ooit, als alle combinaties opgebruikt zijn in LP-body, gaat hij het licht zien, en strat bodies beginnen bestellen (die véél ergonomischer zijn, en veel meer klinken).

    Orpheo, ik zit de laatste tijden meer the GAS'sen voor Schaler hardware, specifiek hun Hannes bruggen in ruthenium. Ik zou er gewoon een gitaar voor laten bouwen. Maar jij wil een jengelstengel?
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Persoonlijk ben ik Orpheo's queeste heel dankbaar; dat hij bereid is om elke houtsoort top met elke houtsoort body te combineren en te zien waar hij uitkomt. Soms is het bagger (alhoewel: is relatief bij Warmoth stukken), soms verrassend, soms mana falling from the sky.

    Maar zijn experimenten hebben mij toch al geholpen toen ik een nieuwe nek voor mijn strat wou. Zonder Orpheo zou ik nooit Warmoth gekend hebben, laat staan de verschillende klankleuren van de verschillende combinaties.

    Dus persoonlijk moedig ik Orpheo ten stelligste aan om minstens elke maand een nieuwe Warmoth samen te stellen. En ooit, als alle combinaties opgebruikt zijn in LP-body, gaat hij het licht zien, en strat bodies beginnen bestellen (die véél ergonomischer zijn, en veel meer klinken).

    Orpheo, ik zit de laatste tijden meer the GAS'sen voor Schaler hardware, specifiek hun Hannes bruggen in ruthenium. Ik zou er gewoon een gitaar voor laten bouwen. Maar jij wil een jengelstengel?
    nee, ik kan niet goed omgaan met strats. en de reden is legio. teveel hout word weggehaald, de top is vlak met een hap rechts voor je arm (waar mijn arm altijd tegenaan plakt en schuurt, bij een LP is er veel minder arm-op-gitaar contact, dus minder plakproblemen) en ik vind de feel echt niet fijn. mijn linkerarm steekt een stuk verder naar links dan bij een les paul, ook al heeft de les paul een fender-scale.

    ik wil inderdaad een gotoh floyd, maar ik ga er een blokkeringsmechanisme in zetten waardoor ie net zo vast kan staan als een tune o matic.

    ik heb eigenlijk nog nooit een 'lemon' gemaakt bij warmoth. alles klinkt te gek. sommigen klinken voor bepaalde doelen bruikbaarder dan andere dingen, maar al met al, het werkt eigenlijk altijd wel. ik heb namelijk gemerkt dat de hals heel veel uit maakt voor de tone, ik denk zeker wel 40%. de body slechts 10% en de pickups 30%. brug ongeveer 20%. even je eigen spelniveau negeren.

    ik heb ook gemerkt dat bij gitaren die zo 'blanco' binnen komen, zoals mijn warmoths, ze echt goed gaan klinken na paar jaar inspelen, en nadat ze door de eigenaar zijn ingespeeld, en niet door iemand anders. sterker nog, de eerste noot die erop gespeeld word, ben ikzelf! bij alle andere gitaren is het de bouwer, de QC, iemand in de winkel... scheelt behoorlijk.

    ik merk ook dat m'n oudere les pauls van warmoth beter klinken, en hoe ouder de 'nieuweren' worden, hoe beter ze gaan klinken. met 4 uitzonderingen op die regel hoor. ik heb 4 les pauls, en die klonken nieuw al TE gek. beter dan de oudjes. en dat wil echt wel wat zeggen...

    de hannesbrug ken ik, maar ik heb de rare tik, en dat is dat ik een brug wil die over 30 jaar nog steeds gemaakt of ge-serviced word. floyd worden al 20 jaar gemaakt, en de betere floyds die 20 jaar oud zijn, zijn nu nog steeds top, als je ze goed onderhoud (het staal is zo hard dat niet de messen slijten, maar de studs zelf, als je bv de actie versteld zonder de snaarspanning eraf te halen). bij die hannes weet ik t nog niet. en... ik vind 'm zo laag! ik wil contrast hebben op de gitaar. de snaren echt hoog van de body, scherpe rand van de gitaar die in m'n arm prikt, en dan de actie medium tot laag.

    en dat strats beter klinken en lekkerder spelen?? neuh. ik vind die gibson-scale lekkerder, en ik vind een strat te licht, te dun, te soft te klinken. bij mij dan, he. ik heb ooit gespeeld op de lynch-strat over de lynch-randall, en ik klonk beroerd. echt, verschrikkelijk. hij klinkt kick ass op die shit! maar met mijn eigen LP over een JMP klonk ik veel meer als lynch, dan op zijn gear.

    ik bedoel maar.

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Hij is fijn hè, die van die filatelist?
    Zeg, die bovenste foto, is dat nou gewoon extreem curly maple? Of preciezer: ik vroeg me af of dat nou dat 'dentist' maple was waar Base6 naar op zoek was voor zijn Authority.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10

    Standaard

    Mooie stukjes hout! Ben vooral erg benieuwd naar die tweede.
    Music Man, Custom 77, Orange, ENGL, Kool & Elfring.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top