Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard studio/slaapkamer monitors

    Hallo recording helden.

    Ik ben al jaren aan het prutsen met kleine opnametjes. Maar sinds ik dit jaar een macbook met garageband heb
    gaat het me eindelijk goed af en worden liedjes ook daadwerkelijk afgemaakt.

    In al die tijd is mijn afluisterapparatuur matig of onpraktisch geweest (koptelelefoon).
    Het is dus tijd voor (relatief) goeie monitor.
    Natuurlijk moeten ze goed klinken, maar belangrijker vind ik dat ze een goede referentie lijn hebben.
    Heeft iemand tips? 2e hands mag, maar ik vind 300-400 euro (mijn budget) te hoog om een miskoop op te doen.

    Ze moeten te gebruiken zijn via mijn macbook of tulp-uitgang van mijn externe geluidskaart.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard

    Ok! toevallig zojuist tijdens het oriënteren de yamaha hs80 voor E400.
    Hebben jullie daar ervaring mee?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaywalker Bekijk bericht
    Ok! toevallig zojuist tijdens het oriënteren de yamaha hs80 voor E400.
    Nieuwprijs voor 2? Dan is dat een prima prijs voor prima monitors, de Yamaha HS-50M is eigenlijk 't kleine broertje van de Yamaha HS-80M.

  5. #5
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.721

    Standaard

    Ik vond de ADAM A3X heel erg goed, is een actieve monitor, dus geen versterker nodig en die kosten rond 400 euro/paar.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik vond de ADAM A3X heel erg goed, is een actieve monitor, dus geen versterker nodig en die kosten rond 400 euro/paar.
    Han, kan deze ook op een laptop aangesloten worden? Ik zit met exact hetzelfde probleem als de topicstarter.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard

    Zeg maar tom hoor.

    Ik acht jouw mening zeer hoog han s. Maar ik denk dat ik komende week toch
    die hs 80 haal. Lijkt me niet dat ik daar een hele grote miskoop aan doe?

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.721

    Standaard

    Ik ken de HS80 niet, ik heb wel de NS10 en die klinken volkomen kut, maar je kunt er goede mixen op maken.

    De Adam A3X is de kleinste en mijn zoon heeft ze. Ik heb ze een maandje in de studio gehad en was verrast over de kwaliteit van deze kleine monitoren. Ze kunnen behoorlijk hard en ze gaan ook nog behoorlijk diep door, maar het stereobeeld is geweldig en de ribbon tweeter is grote klasse.

    Ik kon er heel prettig mee werken en het grappige is dat ik een meeting had met een audiofielenclub. Daar was de importeur van ADAM en die had een paar ADAM hi fi speakers meegenomen van 13.000 euro. Hij had ook een paar Eltax monitortjes meegenomen van 139 euro en die klonken gewoon niet goed en toen ik dat zoals ik gewend ben gewoon zei, lag het volgens hem aan de plaatsing.

    Dus pakte ik die kleine A3X monitortjes en zette die ervoor in de plaats en sloot de draadjes aan. De audiofielen vielen om van verbazing, kwam dat grote geluid uit die kleine speakertjes? Ja dus.

    Je kunt ze ook op je laptop aansluiten, ze hebben een tulp en een XLR3 ingang en je zult een verloopsnoertje nodig hebben, maar het kan zeker en vast.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9

    Standaard

    HS-80M's klinken (in mijn oren) lang niet slecht. Ik gebruik ze altijd voor iTunes, en heb er nog nooit wat over gehoord bij vrienden, behalve dat ze vinden dat ze er mooi en professioneel uitzien ('k vind ze zelf vrij lelijk), en vragen waar de versterker precies zit.

    Adam A3X had ik niet aan gedacht. Ik hoor vrij veel positieve reacties over de Adam A7X, dus de Adam A3X zal ook de moeite zijn om eens uit te proberen (altijd monitors goed uitproberen voor 't kopen).
    Laatst gewijzigd door MaxVMH; 24 april 2011 om 20:57

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.721

    Standaard

    Ik zou die zeker meenemen in je zoektocht en ook de A5X en A7X, maar dat kost natuurlijk wel meer. Ik heb ADAM's gehoord van €32.000 per stuk en dat is ook heel erg goed.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top