Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Microfoon icm Standaard

    Ik vroeg me af of als je een microfoon en een standaard los koopt, of je dan moet letten op de diameter van de schroef waarmee je het inzetstukje van de microfoon op de standaard schroeft. (als je snapt wat ik bedoel).

    Ik heb de MXL 990 op het oog en daar zit al zo'n spider-inzetstuk bij en ik vraag me af of hij op deze standaard past: http://www.thomann.de/nl/millenium_ms2005_mic_stand.htm
    Shut Up 'N Play Yer Guitar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman
    Erg goede gitarist inderdaad, als het goed is heb ik die gitarist nog wel ergens liggen..ik zal vanavond wel even zoeken.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    er zijn 2 soorten connecties, weet niet hoe ze heten, maar er zijn simpele verloopjes (mic-stand adapters) voor, deze:



    die maakt dus van een kleine schroef een grote!

    Het kan ook andersom, heeel soms heb je dat nodig, dan moet je dit halen:



    Die maakt dus van een grote schroef een kleine!

    Te koop bij iedere audiozaak, gitaarwinkel etc etc.
    Die eerste kost je maar een euro oid, en die 2e kost geloof ik E2,50
    bij een nieuwe micstand of mic wordt doorgaans wel zo`n eerste dingetje geleverd.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    kijk alleen uit met die eerste versie! Zoals je ziet heeft deze 2 inkepingen, maar je hebt ze ook die dat niet hebben. als je die eenmaal in een mic of een spin hebt gedraaid krijg je zo nog maar moeilijk los (door het gebrek aan inkepingen om een mes in te steken om los te draaien) en ben je genoodzaakt zo`n 2e te kopen!
    Let dus op dat je mic-stand adapters inkepingen hebben, en dat ze altijd losmaakbaar zijn!

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Dat komt goed, de verloopjes zitten er vrijwel altijd bij, in de spin.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  5. #5

    Standaard

    kwa verloopstuk zal ut allemaal wel loslopen

    maar verwacht niet dat deze mic stand gebouwd is om het gewicht van een condenser mic te verwerken imho

    (heb ervaring met duurder modellen waarbij m'n mic opeens 50 cm lager hing dan bedoeld)
    Laatst gewijzigd door jannest; 21 april 2011 om 17:41

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Dan moet je de hengel wat meer naar achteren plaatsen, en eventueel een tegenwicht aan het eind hangen. Als de boel in evenwicht is, dan lukt het wel.
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zo'n 5 Millenium MS-2005's. Vrij lichte statieven, maar als je wat oppast komt dat wel in orde (heb er oa. Rode NT1's, Rode NT1-A's, AKG Perception 120's en Neumann TLM-103's aan gehangen).

    Het statief heeft een kleine schroef, en er zitten 2 verloopstukjes bij naar een grotere schroef (aangezien je op 2 plaatsen een schroef hebt zitten, handig voor popfilters, niet vergeten bij je MXL als je zang wilt opnemen). Als je microfoons met microfoonhouder koopt, zijn die microfoonhouders meestal met een kleine schroef (of grote schroef met opnieuw een verloopstukje erbij).

    Heb hier zo'n 20 verloopstukjes liggen die ik nooit gebruik ...
    Laatst gewijzigd door MaxVMH; 23 april 2011 om 10:44

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top