Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard Dimarzio P90 Superdistortion vraag aan HaroldA en andere ervaringsdeskundigen.

    Dit was oorspronkelijk een PM voor HaroldA maar ik heb er toch maar een topic van gemaakt omdat er misschien wel meer meningen over zijn.

    Ik heb een PRS SE One en het is een heerlijk gitaartje! Om hem te upgraden heb ik ooit een Seymour Duncan P90 van HaroldA overgenomen maar die beviel mij niet in mijn PRS SE One. Inmiddels zit de stock P90 er weer in.
    Zo langzamerhand kom ik erachter dat een P90 voor mij niet lekker werkt en dat ik toch wel een humbucker man ben. Die PRS klinkt heel lekker op bijv. een Cube op distortionstand maar op mijn JCM800 krijg ik het niet lekker. Ik speel hoofdzakelijk met gain...


    Nu komt mijn vraag aan HaroldA: Ik weet dat jij een Dimarzio P90 Super Distortion in je SG hebt gedaan en dat je er erg blij mee bent.
    Ik heb eens op de Dimarzio site gekeken en ik zie dat er meer P90-sized humbuckers zijn. Waarom heb jij die Super Distortion gekozen? Volgens de "soundcart" heeft die relatief weinig hoog.
    Je hebt ook nog de DLX Plus Neck, Tone Zone P90 en de Virtual P90...
    Heb jij ze vergeleken?
    Ik denk dat de PRS SE One ongeveer hetzelfde klinkt als een SG (materiaal, bouw)....


    Aan de rest: Ervaringen met P90 sized Humbuckers?
    Ik zou die PRS kunnen inruilen voor een humbucker gitaar maar die PRS speelt erg lekker..

    Achtergrondinfo:
    Gear: JCM800 4210 en 4010 beiden met G12-65 (gain uit Amp) op 4x12 (2xV30;2xCL)
    90% van de tijd speel ik op mijn LP Custom met SD JB in de brug.
    Stijl: (Classic)rock/hardrock, Grunge-achtig.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Ik heb ervaring met de Virtual P90. Hier een reviewtje: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ual-P90-review

    Ik meen me te herinneren dat Harold zijn Super Distortion P90 een keer cheap op marktplaats had gevonden. Elementen vergelijken is sowieso eigenlijk niet te doen. Het blijft altijd een beetje een gok, hoe goed je je ook inleest.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Dank, dat topic had ik nog niet gevonden. Helpt mij een eind op weg...
    Dat elementen moeilijk te vergelijken zijn weet ik uit ervaring. Maar je moet ergens beginnen dus hoor ik graag meningen en ervaringen....
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4

    Standaard

    Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik heb een PRS SE Soapbar. De P90 elementen klinken clean heel mooi, maar ik speel ook meestal met gain en dan leggen ze het behoorlijk af tegen mijn Ibanez S met Humbucker.

    Ik zit nu te twijfelen: Of de PRS op Marktplaats zetten; Cashen en andere gitaar kopen. Of een Super Distortion erin zetten en kijken wat het geluid wordt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    HUISSEN am Rhein
    Berichten
    4.281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Dank, dat topic had ik nog niet gevonden. Helpt mij een eind op weg...
    Dat elementen moeilijk te vergelijken zijn weet ik uit ervaring. Maar je moet ergens beginnen dus hoor ik graag meningen en ervaringen....
    Heb jij niet al een Super Distortion gehad? De Dimarzio DP100?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pucks
    Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.
    LANGZALZELEVERWORST

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ja en Nee.... (ik moest even mijn eigen topics terug lezen) Er zat inderdaad een DP100 in mijn SG Std toen ik hem kocht. Maar die heb ik (mede door dat topic) eigenlijk nooit serieus getest. Toentertijd dacht ik dat mijn sound beter zou worden door van de High Output af te stappen. Ik heb toen stock elementen gemonteerd en nadat die niet bevielen heb ik er een SD Duncan in gegooid.
    Dus ik kan niets zinnigs zeggen over mijn bevindingen met een DP100...


    Wel vreemd dat jij je dat blijkbaar herinnerde en ik helemaal niet!!! Lekker geheugen heb ik...
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 23 april 2011 om 09:12
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    HUISSEN am Rhein
    Berichten
    4.281

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ja en Nee....


    Wel vreemd dat jij je dat blijkbaar herinnerde en ik helemaal niet!!! Lekker geheugen heb ik...
    Ik heb een DP100 via Marktplaats gekocht,ongeveer 2 jaar geleden.Dacht dat deze van jou afkwam.Zit nu in een Gibson Flying V
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pucks
    Ga motorrijden en je wordt vanzelf een betere muzikant.
    LANGZALZELEVERWORST

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top