Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard Nieuwe ceriatone: yeti!

    Vorig jaar kwam ceriatone al met de chupacabra. een brulboei van jewelste, gebaseerd op een marshall met de 'jose' mods (wat dat ook moge zijn). hij heeft 3 toggles, een resonance-pot, extra gainpot (om gain goed af te stellen, geloof ik), 2 bright toggles, era toggle (60ies, 80ies, modern), en een focus switch, en per buis een eigen bias-pot.

    de yeti is hetzelfde qua opzet, alleen anders intern. strakker, minder helder/schel.

    De chupa wordt op rig talk enorm geroemd. gasten als james lugo prijzen 'm aan als zijnde een 'poor mans' version' van de cameron-mods, aldrich en aanverwante heren. sterker nog, mark cameron is morticus hierover! hij vindt dat ceriatone zijn ontwerp gejat heeft, terwijl ceriatone zegt hier niks mee te maken gehad te hebben, en alleen maar de mods van Jose geleend te hebben. het zal niet zo erg uit de klauwen lopen als de fuchs-ceriatone ruzie, waardoor de OTS-productie een poos gestaakt is.

    de yeti lijkt me echt enorm gaaf. veel meer mijn ding dan de chupa, want de chupa kan echt wel krasserig zijn. van wat ik begrepen heb is dat er een paar treblebleeds verzwaard zijn in de yeti, en dat het een redelijk eenvoudige aanpassing is van de yeti naar de chupa, en andersom, maar ik ben geen expert, dus ik laat dat aan anderen over.

    de yeti heeft ook zoso caps, en de trafo's zijn vorig jaar of 2 jaar geleden flink geupdate met zwaardere kernen, betere wikkelingen, etc etc. Waar ze vandaan komen is redelijk vaag, maar volgens diverse bronnen is het echt immens veel beter, (net als de interne bedrading!) en zit het tegen de kwaliteit van MM aan.

    nogmaals, ik ben geen expert, maar ik heb wel oren. van wat ik hoor van de chupa en de OTS-kloons denk ik, ja damn, dat klinkt echt sick! enorm gaaf geluid. de chupa wordt door vrachtladingen gitaristen gekocht, en dat is te merken aan de wachtlijsten. bijna 2 maanden, wat zal resulteren in 3 a 4 maanden, denk ik zo.

    nog maar 3 maandjes (eerst 2 warmoths) en dan mag ik ze ook bestellen!

  2. #2
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    'Jose' = Jose Arredondo, kerel heeft allerhande mods gedaan op de Marshalls van de groten der aarde (oa EVH). Moet je een keer op googlen. sCameron moet niet zeiken daarover want hij is er ook de mosterd gaan halen.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Interessant!

    Ik wilde graag een Chupacabra hebben maar ik had het gevoel dat hij wellicht te modern/agressief zou klinken. Als deze daadwerkelijk doet wat Nik beweert (dat ie ook wat meer een cleaner/Plexi achtig geluid kan geven) wil ik het er wel op wagen. Schijnt dat de Chupacabra is gebaseerd op een 2204 met werkelijk veel meer gain, alleen al in de standaard mode.

    Enig idee of Nik er een andere effectsloop in wil zetten? Als ik het goed heb zit er standaard een Dumble achtige loop in en dat is niet al te best als je effecten erin wilt stoppen.

    Hier een quote van Ceriatone.com:

    The Ceriatone Yeti is a continuation from our Chupacabra model. It is a modded British Plexi type amp that will cover the range from 60s classic rock to 80s hair metal, to more modern metal, all in a single, affordable package.

    Stemming from the famous Jose mods done to British Plexi amps, this model also has more useful features added for more versatility.

    Different to the Chupacabra, the Yeti is a less bright, and tighter sounding amp, while retaining the aggressiveness of the Chupacabra. It can also clean up to a vintage Plexi sounding amp much easier than its elder brother.

    The tweaks are just selection of component values, to cater to the diverse crowd that's finding out "Tone is actually affordable..."

    Both are real monsters, both are bad to the bone. They just make the kill in different ways....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik dacht dat het een passieve serie-loop was. maar ik gebruik loops nooit, dus 't interesseert me niet welke loop erin zit. sterker nog, Nik haalt voor mij de hele loop er grof uit, net als voor de OTS, en daar plaatst hij dan het HRM circuit met pots handy and ready, met een toggle om het HRM circuit uit of aan te zetten.

    in de yeti (die zal ik nl nemen!) zal ik ook geen FX loop nemen/vragen. niet nodig.

    de chupa is inderdaad HEEL agressief. denk aan soldano-achtig niveau, en de yeti is wat strakker.

    ik heb de laatste dagen een heel erge 'lynch/demartini'mood, dus m'n marshall staat lekker te blazen. maar wat ik eerst niet kon op m'n amp, al mijn andere amps, kan ik wel makkelijk op mijn marshall. de kat liep er tegenaan, dus de knopjes stonden anders. bas op 0, treble op 0, mids op 3. en dan klinkt ie zo ziekelijk lekker! dat pinnige hoog is er wel, maar niet schel of krasserig.

    als de yeti net zo 'los' is in de 80ies-mode als mijn marshall, en een TIKKIE meer compressie doet in de modern-mode, ben ik al dik tevreden.

    het schijnt dat alle toggles in het midden zetten, de neutrale stand is van de amp, en dat blijkt inderdaad een op tilt geslagen JCM800 2203 (voor de 100w) te zijn. je kan met de 2e gainpot aangeven hoeveel gain er in de tweede gainstage gaat.

    ook heeft ie een iets andere tonestack, gebaseerd op de silver jubilee (schijnt!!!) en heeft ie wat diodes die clippen, maar de 'distortion' komt uit de buizen.

    zo ongeveer ben geen amptech.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    'Jose' = Jose Arredondo, kerel heeft allerhande mods gedaan op de Marshalls van de groten der aarde (oa EVH). Moet je een keer op googlen. sCameron moet niet zeiken daarover want hij is er ook de mosterd gaan halen.
    zal ik doen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Euh Orpheo....

    Ik lees net in je post: Als de Yeti doet wat mijn Marshall al kan, dan wil ik die Yeti... Maar je hebt die Marshall toch al?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Euh Orpheo....

    Ik lees net in je post: Als de Yeti doet wat mijn Marshall al kan, dan wil ik die Yeti... Maar je hebt die Marshall toch al?
    je hebt gelijk, ik doelde meer; als het qua karakter overeen komt. ik wil de yeti/chupa voor meer gain. 90% van wat ik wil kan ik met de marshall. maar soms wil ik meer gain, of iets meer 'chunk' of iets meer 'chugga chugga'.... nou ja je snapt 't wel denk ik

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ah oke! Ik was al verbaasd.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Ah oke! Ik was al verbaasd.
    duidelijk ik kan soms dingen maf verwoorden

    ik heb net Nik gemaild, en krijg een HOOP informatie!

    samenvatting: de YETI is wat meer 'sweet' in het hoog, beetje, inderdaad, als een ouwe plexi, maar wel met de gain, kloten en strakheid van modernere amps. en dan moet je denken aan inderdaad de chupa, cameron, of soldano (achtig).

    de chupa en de yeti lijken heel erg op elkaar, intern, en ze schijnen niet veel te verschillen. je kan dus van de een naar de ander, zonder enorm veel of lastige ingrepen. je kan alleen ze niet veranderen dmv een toggle ofzo, daarvoor zijn teveel componenten verschillend (schijnt). je zou 't wel met een relaistje kunnen doen, als je het handig aanpakt.

    de chupa is wat krasseriger, schreeuweriger. niet dat dat perse een slecht iets is, maar ik lees (en hoor) veel reacties over de chupa dat ze wilden dat ie iets minder helder en iets minder veel hoog had. veel gasten draaien treble behoorlijk dicht en dan de bright switches naar het meest extreme, om de meeste gain eruit te persen, en om 'm zo strak mogelijk te krijgen. en zelfs dan is ie voor velen nog te helder. ik draai in al bijna al mijn amps het hoog naar beneden. bas erin werkt niet, omdat het te 'zompig' is. de yeti heeft al minder hoog van nature, dus het hoog valt beter te temmen.

    denk ik zo ik ben in ieder geval heel erg benieuwd!!

    ik speel de laatste paar dagen eigenlijk alleen maar op mijn marshall. mids op 3, bas op 1, treble op 1, en dan met mids (eigenlijk 'tone'!) draaien voor andere amps, en bas is dan 'warmth' zeg maar, om dat dan voor andere gitaren ook nog aan te passen.

    waarom ik ooit wat anders overwoog, weet ik niet.

  10. #10

    Standaard

    Waarom overweeg je dan nu wat anders? Behalve dan uiteraard omdat het kan? . Volgens mij kom je al waar je wezen wilt door je Marshall te boosten met een goed pedaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top