Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard

    zo weinig mogelijk geluid op het podium - dus gitaren en bas zo zacht als nog kan en zo min mogelijk instrumenten over de zangmonitoren.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibanez-freak Bekijk bericht
    Omdat onze drummer en ikzelf afgestudeerde geluidstechnicus zijn
    ??????????? (naam opleiding? )

    Nog es wat over geschreven:
    http://members.ziggo.nl/showband/adrenaline.htm

    suggesties:
    1-Ontspanningsoefeningen voor de zangdame. Dat ze haar stembanden niet te hard gaat aanspannen.

    2-Monitors beter Plaatsen

    3-die gitaar (nodig voor toonhoogte referentie?) met eq wat uitdunnen tot het middengebied. (Y-prikken over twee kanalen voor separate EQ als je FOH/mon over een tafel doet.

    enz enz
    allemaal dingen die je bij je studie had moeten horen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibanez-freak Bekijk bericht
    Het geluid word daar als volgt geregeld. De gitaar versterker en bas versterker staan allebei op volume 1. Dit omdat anders de PA overbodig zou zijn. (het is een kleine zaal)

    Ik sta meestal achter het mengpaneel en vraag wat de muzikanten op de monitor willen hebben en zij zich het prettigst bij voelen. Ik heb inmiddels 2x zelf op het podium gestaan:P. Daarom vraag ik mij af in dit specifieke geval kan je toch niet anders dan gitaar en bas over de monitor te drukken?
    over het algemeen: Backline naar de oren richten en zacht, maar wel hard genoeg voor de noten te horen natuurlijk.
    ZEKER geen basgitaar op monitors!!!!! En zelden gitaar

    Sterker nog. Als het echt een kleine zaal is kan een goed ingeregelde backline voor bas/gitaar/drums wel eens beter klinken dan basgitaar en gitaar uit de PA.
    Laatst gewijzigd door showband; 19 april 2011 om 15:26
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ibanez-freak Bekijk bericht
    De gitaar versterker en bas versterker staan allebei op volume 1. Dit omdat anders de PA overbodig zou zijn. (het is een kleine zaal)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Als het probleem dan is dat de zangeres de gitaar niet hoort, richt de gitaarversterker dan op haar. (wij proberen juist het omgedraaide, gitaar weg van zang, en zangmonitor wegdraaien van mij )
    +1.

    Sowieso in zo'n kleine zaal ff checken wat het beste werkt. 't Is niet altijd de beste optie om de PA al het geluid te laten doen en de versterkers daartoe op absoluut minimum te zetten.

    Je kan misschien in overleg met de geluidslui eerst een net podiumgeluid proberen te krijgen, waarbij jullie elkaar gewoon OK horen zonder dat alles over de PA en monitors gaat. Zangmonitortje voor de zangeres erbij. Eventueel een paar dingetjes extra over de monitor als 't echt moet.

    Vanuit die situatie van een prettig podiumgeluid kan de PA 't dan aanvullen tot het gewenste zaalgeluid.

    Ik weet niet of die tijd er uberhaupt is, want dat kost natuurlijk ff een snel checkje. Sowieso vooraf ff over bellen met de geluidslui (of langsgaan)... een vriendelijk gesprekje creert vaak plots voldoende bereidheid en tijd .
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  4. #14

    Standaard

    Wat is jullie repetitie opstelling en wat is jullie podium opstelling? (met opstelling bedoel ik waar je staat, plaatsing van versterkers etc).

    Probeer op het podium eens jullie repetitie opstelling en andersom.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top