Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard Piezo Floyd Rose+Fernandes Sustainer, kan dit?

    Ey mensen,

    Ik zou heel graag in het yamaha'tje rgx312 dat ik heb, die ook zojuist geschuurd heb (hij is van mahonie ben ik achter gekomen), een floyd rose met piezo zadels erin willen zetten. Daarnaast komt er een Dimarzio Air Norton S (single coil) op de neck positie en een Dimarzio Crunch Lab op de brugpositie. Nu houd ik nog 1 positie over, de middle. Ik zat er aan te denken om er een fernandes fsk401 sustainer in te zetten.

    Nu zat ik te denken, kan dit worden gecombineerd over 1 stereo output?
    Ik zal wel 2 9v batterijen in de gitaar moeten plaatsen dan, maar dat zal geen probleem worden. Het is meer, kan ik deze combinatie maken over 1 stereo-output?

    Ik hoor het graag.

    Groeten,
    Wieger

  2. #2

    Standaard

    Ik ben vooral erg benieuwd naar die floyd met piezo zadels! Ik heb me er een tijdje geleden suf naar gezocht, maar vond enkel floyds van 250+ euro, en dat was me nu toch wat te veel.
    Dus ofwel heb jij er zo eentje ("Ghost" was het merk geloof ik), ofwel heb jij een andere oplossing gevonden?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Ik ben vooral erg benieuwd naar die floyd met piezo zadels! Ik heb me er een tijdje geleden suf naar gezocht, maar vond enkel floyds van 250+ euro, en dat was me nu toch wat te veel.
    Dus ofwel heb jij er zo eentje ("Ghost" was het merk geloof ik), ofwel heb jij een andere oplossing gevonden?

    Wat ik zelf van plan was is om een Schaller Floyd of een official Floyd rose erin te knallen met de losse ghost piezo zadels, die zijn rond de 170,-, losse zadels. De floyd zelf is rond de 260,-... Veel geld, maar lijkt me super vet toch om te hebben. En toch kwaliteitspul

  5. #5

    Standaard

    Helaas, sustainers moeten altijd op de halspositie om goed te werken en geen storing te veroorzaken.
    Systeembericht
    Sorry, er zijn geen posts om te bekijken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2010
    Locatie
    Markelo, Overijssel
    Berichten
    283

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alias Bekijk bericht
    Helaas, sustainers moeten altijd op de halspositie om goed te werken en geen storing te veroorzaken.

    hals.................................................. .............................. brug

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door }{Metalmaster}{ Bekijk bericht
    Wat ik zelf van plan was is om een Schaller Floyd of een official Floyd rose erin te knallen met de losse ghost piezo zadels, die zijn rond de 170,-, losse zadels. De floyd zelf is rond de 260,-... Veel geld, maar lijkt me super vet toch om te hebben. En toch kwaliteitspul
    Jammer, ik dacht dat je het "ei van Columbus" had gevonden. Maar helaas niet. 430 euro is me inderdaad toch véél te veel voor een Floyd. Maar je hebt inderdaad wel iets unieks!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Jammer, ik dacht dat je het "ei van Columbus" had gevonden. Maar helaas niet. 430 euro is me inderdaad toch véél te veel voor een Floyd. Maar je hebt inderdaad wel iets unieks!
    Jazeker. Ik zit alleen toch te denken om er misschien een gotoh of een schaller floyd in te zetten. Is ook prima spul en dan zit de prijs toch wel rond de 150,- lager, wat wel de moeite is!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broeder6x6 Bekijk bericht

    hals.................................................. .............................. brug
    hmmm, bugger.

    Ik weet alleen nou nog niet of het mogelijk is om die sustainer + piezo floyd op 1 stereo output te zetten, aangezien het beide batterij-slurpers zijn en tja, er is natuurlijk een bepaald soort diagram nodig.. hmm, difficult.. Voor de andere kant tja.

    Heeft iemand hier ervaring met een sustainer? Gebruik je het veel, is het handig? Ik heb steeds meer zon neiging om de sustainer te laten zitten want die dingen zijn ook nog eens verschrikkelijk duur... =p

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    charlotte heeft er eentje ingebouwd in een van haar bouwsels, ik ben even vergeten het welke.
    no life without music

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Sint Maarten
    Berichten
    374

    Standaard

    Ik heb zojuist besloten om de Sustainer te schrappen uit de planning
    Binnenkort zal ik een nieuw topic openen met de status van het hele gitaartje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top