Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Bladmuziek Zoeken

  1. #11

    Standaard

    http://www.musicnotes.com....als je wat uitprint en je klikt op "nee" bij de vraag of 't gelukt is, kan je 't soms 2x (of vaker) uitprinten

    (ja, je kunt 't uiteraard ook gewoon kopiëren)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    natuur kent geen grenzen, die hebben wij bedacht

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Naar de kroeg kost ook geld en je hebt er niets voor terug, ja hoofdpijn de andere dag.

    Ik wil maar aangeven dat iedere hobby geld kost dus ook bladmuziek.
    Opties; koop gewoon de muziekstukken die je zoekt, of ga naar een muziekbibliotheek waar je mogelijk een kopie mag maken uit een boek.
    Met een beetje geluk heb je kans dat je dit mag.

    Zelf koop ik de bladmuziek, het zij los of in boekvorm.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  3. #13

    Standaard

    Tegenwoordig gebruik ik nauwelijks nog bladmuziek, maar vroeger kocht ik wel eens wat. Boeken van Dire Straits en Queen bijvoorbeeld. Je betaalde al gauw 30 euro voor zo'n boek, en vervolgens zitten ze nog vol met fouten ook. Vingerzettingen waar geen drol van klopt en dergelijke. Sindsdien download ik alles gewoon gratis van internet en ik kom vrijwel geen fouten meer tegen. Bovendien heb je met Guitar Pro meteen alle partijen.

  4. #14

    Standaard

    Leer je oren te gebruiken. Alle informatie die je nodig hebt, zit in de muziek die je hoort. Met wat oefening is het net als opschrijven of nazeggen wat je iemand anders hoort zeggen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Leer je oren te gebruiken. Alle informatie die je nodig hebt, zit in de muziek die je hoort. Met wat oefening is het net als opschrijven of nazeggen wat je iemand anders hoort zeggen.
    da's niet voor iedereen even makkelijk he? Als je visueel ipv auditief ingesteld bent, is ook het letterlijk nazeggen van een gesproken tekst al lastig. De strekking lukt nog wel.

    mijn vrouw is auditief ingesteld, ik visueel...zij kan nog geen pakje boter vinden als 't midden vooraan in de koelkast staat, ik zie 't meteen. Zij hoort, als ze ergens binnenkomt, gelijk welk liedje er op de achtergrond speelt, ik hoor niet eens dat er muziek is. Terwijl we allebei ongeveer even scherp zien en goed horen. Het is misschien aangeleerd, maar het is niet iets dat je met "wat oefenen" zomaar onder de knie krijgt als je dat niet al kunt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    natuur kent geen grenzen, die hebben wij bedacht

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Naar de kroeg kost ook geld en je hebt er niets voor terug, ja hoofdpijn de andere dag.

    Ik wil maar aangeven dat iedere hobby geld kost dus ook bladmuziek.
    Opties; koop gewoon de muziekstukken die je zoekt, of ga naar een muziekbibliotheek waar je mogelijk een kopie mag maken uit een boek.
    Met een beetje geluk heb je kans dat je dit mag.

    Zelf koop ik de bladmuziek, het zij los of in boekvorm.
    Daarom kan je beter downloaden dan muziek kopen. Hou je nog wat over om naar de kroeg te gaan. Ik wil daarmee aangeven dat je niet hoeft te betalen voor liedjes die je enkel in je slaapkamer staat te spelen, zonder enige luisteraar. Het zou anders zijn als ik daarmee een dikbelegde boterham ga verdienen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top