Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Bladmuziek Zoeken

  1. #1

    vraagje Bladmuziek Zoeken

    Hallo,

    Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar gratis bladmuziek, maar ik vind nauwelijks goede sites, zouden jullie mij een paar sites kunnen wijzen waar je wel degelijk iets aan hebt?

    mvg
    Bram

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2007
    Locatie
    Elburg
    Berichten
    174

    Standaard bladmuziek

    www.ultimate-guitar.com

    of nog beter, neem Guitar Pro 6 , kun je ook bladmuziek van die website afhalen en afspelen in GTP6.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Zoek je echt bladmuziek of mag het ook tablatuur zijn? Daar is namelijk volop van te vinden. Guitarpro is idd een aanrader voor beide, je kan er tablatuur in afspelen maar ook in aanmaken, net als notenschrift.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --=HANS=-- Bekijk bericht
    Zoek je echt bladmuziek of mag het ook tablatuur zijn? Daar is namelijk volop van te vinden. Guitarpro is idd een aanrader voor beide, je kan er tablatuur in afspelen maar ook in aanmaken, net als notenschrift.
    geen tab want dat kan ik zelf ook wel vinden maar ik bedoel gewoon bladmuziek niet tab

  5. #5

    Standaard

    Je moet de proefversie van Guitar Pro maar eens bekijken, dat is denk ik wat je zoekt.

  6. #6

    Standaard

    Zoek je naar gratis kwaliteitsvolle partituren van bekende liedjes? Die zijn jammer genoeg heel moeilijk te vinden.

    Als we het dan over commerciële boeken hebben dan denk ik aan uitgevers zoals Hal Leonard, daarvan kan je er zeker een aantal vinden op winkels zoals Amazon. Als je deze weg opgaat raad ik je ook aan om niet alleen te zoeken naar gitaarboeken. Pianopartituren kunnen ook interessant zijn.

    Guitar Pro tabs/partituren zijn heel gemakkelijk te vinden op het internet, maar of ze allemaal correct zijn betwijfel ik.

    *edit* je kan ook via google op de woorden 'sheet music' zoeken, dan vind je heel veel sites die individuele partituren verkopen aan enkele euro's ipv volledige boeken. Of ze ook nog juist zijn kan ik niet zeggen, ik heb er verder geen ervaring mee.
    Laatst gewijzigd door SnoopWinckel; 21 april 2011 om 17:56 Reden: leesbaarheid en nog wat toegevoegd
    Clowns to the left of me, jokers to the right

    Akoestisch: Ovation std Balladeer 1771 AX-5
    Elektrisch: Godin Detour - Fender 2012 Am. Std. Telecaster

  7. #7

    Standaard

    Hier is wel een en ander te vinden:
    http://www.pianop.org/nl/partituren.html

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2007
    Locatie
    Elburg
    Berichten
    174

    Standaard bladmuziek

    Inderdaad, die website ulitmate-guitar.com zitten bladmuziek van mensen die de muziek op gehoor hebben genoteerd, dus foutjes kunnen erin zitten , maar geloof dat er ook wel gewoon gekopieerd is.

  9. #9

    Standaard

    Het is een oude discussie zie ik, maar wilde hier toch even op reageren. Persoonlijk ben ik tegen het gratis downloaden van bladmuziek (piraterij, ja ja!). Das waarschijnlijk ook de reden dat je alleen maar delen van bladmuziek of niet kloppende bladmuziek op die gratis sites vindt. Je kunt bladmuziek kopen online als je wilt. Heb nog wel een paar adressen voor je Waaronder deze website met bladmuziek akkoorden.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    27 juni 2011
    Locatie
    Uut grunn
    Berichten
    53

    Standaard

    http://www.classclef.com

    Op deze site is ook een héuleboel muziek te vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top