Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 7151617
Weergegeven resultaten: 161 t/m 164 van 164

Discussie: Hard

  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door N.D. Bekijk bericht
    Zegt misschien meer over het soort muziek/muzikanten waar jij mee te maken hebt dan over toetsenisten?
    Misschien zegt het meer over dat jij het sarcasme in die post miste

  2. #162
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Een gitaar en zeker een electrische gitaar bestrijkt een zeer groot deel van het frequentiespectrum, van 80 tot 13.000 hz en dat gaat gewoonlijk ook niet echt zacht. Hoera dus voor de geluidsmannen en vrouwen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2006
    Locatie
    Ruinerwold
    Berichten
    609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door N.D. Bekijk bericht
    Grappig dat altijd gitarist met "gitarist-egoïstische" oplossingen voor dit soort problemen komen en drummers gitaristen weer de schuld geven..
    Ik heb er helemaal geen probleem mee je gelijk te geven dat niet alleen de drummers het probleem zijn, maaar dat zeg ik ook niet. Het is echter ook niet zo dat drummers geen rol spelen in het probleem.

    Ik ben me er heel goed van bewust dat gitaristen vaak net zo medeschuldig zijn als er een soort wapenwedloop tussen drums en gitaren ontstaat, en gitaristen zijn erg geneigd om zichzelf goed te willen horen en daardoor de boel maar zachter te zetten, maar een feit is dat de gitaristen op een lager volume KUNNEN spelen (dat ze het niet doen is een tweede), terwijl er voor drums toch een veel bepaalder minimum-geluidsnivo geldt. Daardoor blijf ik bij mijn stelling dat drums het minimumgeluidsnivo van de hele band bepalen.

    Verder heb ik beweerd dat het juist aan de gitaristen is om niet in zo'n wapenwedloop te raken door de boel NIET steeds harder te zetten, en door op andere manieren te zorgen dat ze zichzelf goed horen dan hun versterker harder te zetten, namelijk door monitors te gebruiken of er voor te zorgen dat je als gitarist zelf met je oren in de 'straal' van je speakers staat.

    Ik vind daarom dat ik ook niet alleen 'gitarist-egoistische' oplossingen geef. Integendeel toch?

  4. #164

    Standaard

    Die opmerking was ook niet persoonlijk naar jou gericht hoor Nobler. Het was meer een algemene opmerking na het doorlezen van dit topic.

    Ik vind het gewoon grappig hoevaak je op een forum leest dat het de anderen zijn en dat ze het beter denken te weten over een ander instrument.

    En ik ben het ook met je eens dat de drummer in principe het minimumvolume bepaald. Maar zorg dan dat 't ook zo blijft. Heb al vaak zat bij een optreden gezien dat de gitarist dan ineens denkt dat de versterker op 10 moet, omdat het een optreden is. Of als ze ineens oordoppen indoen hun versterker net zo hard willen horen. Dan kan je als drummer niet zoveel meer doen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top