Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 715161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 178
  1. #161
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.326

    Standaard

    Dat is zo.
    En een rouwproces doorloopt vrij natuurlijk een x aantal fasen.
    Toch is loslaten er ook eentje.
    En voor mensen die daar moeite mee hebben, de tijd die is te leven, i.p.v. de tijd die was, kan een houvast ook een blok aan het been zijn.
    Ben wat Rastafari in dezen, om die reden kan iK Guitarkid2 zijn redenering wel volgen.
    Maakt het niet minder mooi wanneer je er wel een mooie uitvaart van kan maken, met bijvoorbeeld een eigen live optreden.
    Ieder zijn ding.

  2. #162
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.326

    Standaard

    Beachhouse heeft wel wat goede uitvaartnummers, bijvoorbeeld deze :



    Tori Amos ?



    Kan je postuum de lading er een beetje vanaf halen; fideel voor je nabestaanden.

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Januari jl is de moeder van onze zanger overleden. Na een kort maar heftig ziekbed. Welke muziek mam??? Waarop mam zei: Nou gewoon jullie.
    Dat werd dus een live peformance en wat akoestische acts. Op de uitvaart. Bizarrrr
    Maar super tof.
    Dat is dus ook wat ik wil.

    13 okt jl hebben we een festival georganiseert ter nagedachtenis.
    Best een groot bedrag opgehaald en geschonken aan KWF en ambulace dienst.

    Muziek verbind !

    Luut
    Www.tienfestival.nl
    Heb met wat muzikanten akoestisch gespeeld op de uitvaart van een plotseling overleden gitarist uit een bandje waarin ik zat. Enerzijds ongemakkelijk op dat moment, maar de waardering was groot.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #164
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    net deze tegengekomen.
    prachtig filmpje en mooie tune
    Deep River Blues [Feat. Jason Isbell] | Collaborations | Tommy Emmanuel
    https://www.youtube.com/watch?v=YcbxsG3OWfA

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    1 Hurt van Johnny Cash
    2 Glad to see you go van de Ramones
    3 Who knows where the time goes van Sandy Denny.

  6. #166

    Standaard

    Schoonvader heeft hersentumoren. En aangezien schoonmoeder vrijwel altijd naar de huisconcerten komt die ik thuis geef, vond hij dat ik op zijn begrafenis moet spelen. Nu overleeft hij inmiddels ruim alle verwachtingen, en heeft net die elektrische fiets toch maar gekocht.. Maar goed, uiteindelijk zal ik daar moeten spelen. Lijkt me niet makkelijk, maar wel mooi. En als ik dood ga, hoop ik dat er wat mensen een mooi stukje spelen. Maak er een feestje van... of ik ben op een mooiere plek, of ik heb nooit meer stress.

    De christelijke Hel is een concept waar ik niet zo in geloof. Stel je voor, een gevangenis systeem met exra personal attention in de vorm van marteling. En daar komt de grote meerderheid van de mensen voor in aanmerking. Minimaal 2/3 als je naar de verdeling van de religies kijkt. En zelfs van de juiste religie zal een groot deel nog in aanmerking voor de hel komen. Kijk dan eens naar ons gevangenisstelsel, en wat dat kost. Dat is gewoon niet houdbaar. Maar, ik dwaal af, dat is meer voor het religie topic. Nee, als iemand dood is, vier dan zijn leven, maak er een feestje van ter nagedachtenis van de goede herinneringen aan die persoon.

    Vulvasonic noemde Zappa, en dan Bobby Brown... Zappa, dan de studio versie van Zoot Allures, of, nee eigenlijk is dat hem, de studio versie van Watermelon in Easter Hay. Even het gesproken intro eraf als het kan. Maar wie zegt dat Zappa's muziek gevoel ontbeert vergeet dit nummer. En als alle oudere generaties al dood zijn kan Black Napkins ook.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Januari jl is de moeder van onze zanger overleden. Na een kort maar heftig ziekbed. Welke muziek mam??? Waarop mam zei: Nou gewoon jullie.
    Dat werd dus een live peformance en wat akoestische acts. Op de uitvaart. Bizarrrr
    Maar super tof.
    Dat is dus ook wat ik wil.

    13 okt jl hebben we een festival georganiseert ter nagedachtenis.
    Best een groot bedrag opgehaald en geschonken aan KWF en ambulace dienst.

    Muziek verbind !

    Luut
    Www.tienfestival.nl

  7. #167
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik moest ineens weer aan een verhaal denken uit de tijd dat De Zingende Fresia's nog bestonden en ik daar deel van uitmaakte. Wij hadden een fan (ik lieg niet - we hadden er zelfs wel meer, maar het gaat nu even om die ene), deze fan voelde zich niet goed, ging naar haar huisarts, die stuurde haar door voor een onderzoek en daar constateerden ze een agressieve vorm van kanker. Ze gaven haar nog enkele maanden te leven.
    Na een kort ziekbed koos ze voor euthanasie. Haar wens; ze wilde De Zingende Fresia's nog één keer zien voor ze haar spuitje kreeg. Nu kenden we haar, want ze kwam regelmatig bij onze concerten. Maar toch, wij waren de laatste gasten die ze wilde ontvangen, los van haar ouders, haar zus, haar man en haar kinderen. Dat is bizar toch?
    We konden haar echter niet geven wat ze stiekem wilde, een privé concertje bij haar thuis. Het was ook voor onszelf te aangrijpend om lollig te doen. Gelukkig hebben we op een hele fijne manier afscheid van haar kunnen nemen.

    Tijdens de kerkdienst na haar dood waren alle leden van de band, plus enkele oud leden, aanwezig. En één van de afgespeelde nummers was een lied van De Zingende Fresia's. Op het rouwkaartje werden wij ook nog vermeld. Ik weet niet meer zeker of het een bedankje was, of een quote uit een van onze liedjes. Het kaartje ben ik kwijt, helaas.

    Ik denk er nog regelmatig aan. Het doet me wat. Dit was een jonge vrouw van in de 30 met een eigen wil. Geen hond nam de muziek van dat bandje van ons serieus (en wij zelf al zéker niet), maar wellicht juist dáárom waren wij zo belangrijk voor haar. Ons geouwehoer was voor haar een houvast in een te serieus leven, een vlucht uit de realiteit wellicht, maar vooral haar definitie van plezier. En dat plezier droeg ze mee het graf in.

    Sindsdien denk ik nooit meer lichtzinnig over feestmuziek en onzinbands.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  8. #168
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Mooi verhaal Vulv!

  9. #169
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Mooi verhaal Vulv!
    Ja, gek is dat. Ik sta er echt niet iedere dag bij stil, maar zo eens in de zoveel tijd komt het weer in me op en iedere keer verbaas ik me er weer over. Het is een voorbeeld van hoeveel muziek bij iemand los kan maken. Zelfs 'slechte' muziek.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #170

    Standaard

    Sta je daar te pingelen wetende dat je enig moment de deur uit moet lopen. Heftig verhaal man.
    Het mooie is dat als je open minded naar mensen, relaties situaties kijkt, ontstaan de gaafste en zeker de onverwachtste dingen.

    Luut

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top