Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Seymour Duncan: Hot For Strat SSL-3

    Ik heb al jaar en dag een SD: Hot For Strat (SSL-3) hier liggen.
    Altijd het idee gehad om deze eens in te bouwen als ik beter gitaar kon spelen.
    Nu heb ik nooit echt tijd gemaakt om gitaar te leren. En ik ben ondertussen terug begonnen.
    Deze single-coil ligt hier nog steeds te blinken.
    Heeft iemand ervaring met dit in een gitaar om te bouwen?

    Moet ik ergens specifiek op letten?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Hoeveel aansluit draden heeft de SSL-3? volgens mij zijn ze er met 3 en 4 conductor versies.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #3

    Standaard

    2 aansluit draden.
    Wit en zwart zijn de enige die eraan hangen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Oke dan is het helemaal makkelijk. Is gewoon een plus en een min van de spoel.
    Waarschijnlijk als je je andere gitaar open maakt zie je ook twee aansluitdraden, die haal je eraf en deze erop. Thats it.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G-shock Bekijk bericht
    Ik heb al jaar en dag een SD: Hot For Strat (SSL-3) hier liggen.
    Altijd het idee gehad om deze eens in te bouwen als ik beter gitaar kon spelen.
    Nu heb ik nooit echt tijd gemaakt om gitaar te leren. En ik ben ondertussen terug begonnen.
    Deze single-coil ligt hier nog steeds te blinken.
    Heeft iemand ervaring met dit in een gitaar om te bouwen?

    Moet ik ergens specifiek op letten?
    Toevallig, ik heb die exacte pickup afgelopen vrijdag in mijn strat gebouwd. En let wel: dit was mijn eerste serieuze gitaarmod ooit en alweer zo'n 10 jaar geleden dat ik een soldeerbout vast had gehouden.

    Het principe is heel simpel. Haal je snaren eraf en schroef de slagplaat los. Leg de slagplaat ondertussen terug op je gitaar (leg er iets tussen zoals een shirt ofzo tegen krassen!!!).

    Kijk nu naar de pickup die je wilt vervangen. Een van de draden gaat naar je pup selector, de andere zit vastgesoldeerd op de achterkant van je potmeter. Soldeer deze draadjes los (of knip ze zo dicht mogelijk af als je bout te zwak is). Schroef de oude pickup vervolgens los, plaats de nieuwe en schroef deze vast. Dit is niet moeilijk, schroeven zijn waarschijnlijk bijgeleverd, if not is de kans nog steeds erg groot dat de schroeven van de oude pickup passen.

    En voor je nieuwe pickup soldeer je de draden vervolgens waar die van de vorige pup zaten, waarbij de witte naar de pup selector gaat en de zwarte naar de achterkant van je potmeter (dit is de aarde).

    Veel plezier!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top