Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard drivepedaal voor solo's over AC30

    Dag allemaal,

    Ik ben op zoek naar een goed drive pedaal voor solo's. De versterker is een AC30HWH+V212HWx. Ik heb al een aantal pedalen geprobeerd, waaronder:

    - OCD
    - GT-500
    - ultimate octave
    - mudhoney
    - reezafratzitz
    - Jekyll & Hyde

    De OCD klinkt er echt waanzinnig goed over, de rest vond ik minder voor het solowerk. Ik vroeg me af wie er ervaring heeft met een goed solo pedaal die goed klinkt over een AC30 (HWH). Die OCD gaat er i.i.g. wel komen maar ik zoek ook nog een pedaal voor het iets vuilere werk. Dus het pedaal mag ergens tussen een ocd en een goede fuzz zitten, maar niet te veel compressie. Die ultimate octave klonk over mijn (inmiddels verkochte) Marshall aardig, maar over de Vox niet. Dus die valt af. Andere ideeën zijn uiteraard ook welkom!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2003
    Locatie
    pluskut
    Berichten
    1.772

    Standaard

    de brunetti mercury box klinkt erg appetijtelijk op mijn vox ac30 c2x.
    Ik heb stiekem vandaag wel de brightcap uit mijn ac30 gehaald. Ik weet niet of de handwired die ook heeft.
    Na de mod klinkt hij nog smeuïger.

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Gezien de huidige trend bij Vox kan ik me niet voorstellen dat de HW-lijn 'm niet heeft.

    Maar on topic: je spreekt jezelf behoorlijk tegen met "vuiler dan de OCD", tegen een fuzz aan maar dan niet met zoveel compressie. Als dat slaat op het feit dat de octave fuzz niet zo lekker klonk op de Vox dan ligt dat aan de combi. Kijk, de hoeveelheid compressie van een fuzz en een overdrive is normaal gesproken wel anders, maar een OCD bijvoorbeeld heeft maar een amtige compressie. Een normale lead kun je er wel uit halen maar als het sterker moet doorklinken zal het toch een beetje meer moeten compressen. De genoemde Mercury Box doet dat bijvoorbeeld. MI Audio Tube Zone (hoor je niemand meer over de laatste tijd maar het is een prima ding), de HBE Big D is misschien wel de allerlekkerste kruising tussen drive en fuzz en zo zijn er nog wel een paar. Ik gebruik zelf al tijden een Ibanez Tube king, is er zeer geschikt voor.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaywalker Bekijk bericht
    de brunetti mercury box klinkt erg appetijtelijk op mijn vox ac30 c2x.
    Ik heb stiekem vandaag wel de brightcap uit mijn ac30 gehaald. Ik weet niet of de handwired die ook heeft.
    Na de mod klinkt hij nog smeuïger.
    Ziet er goed uit. Ik ga hem zeker testen! Ik heb ook nog niet gekeken naar de bright-cap. Geen idee of deze er een heeft. M'n AC15cc1 zeker wel en die moet ik er nog uit slopen. Net als wat andere mods voor die amp

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Gezien de huidige trend bij Vox kan ik me niet voorstellen dat de HW-lijn 'm niet heeft.

    Maar on topic: je spreekt jezelf behoorlijk tegen met "vuiler dan de OCD", tegen een fuzz aan maar dan niet met zoveel compressie. Als dat slaat op het feit dat de octave fuzz niet zo lekker klonk op de Vox dan ligt dat aan de combi. Kijk, de hoeveelheid compressie van een fuzz en een overdrive is normaal gesproken wel anders, maar een OCD bijvoorbeeld heeft maar een amtige compressie. Een normale lead kun je er wel uit halen maar als het sterker moet doorklinken zal het toch een beetje meer moeten compressen. De genoemde Mercury Box doet dat bijvoorbeeld. MI Audio Tube Zone (hoor je niemand meer over de laatste tijd maar het is een prima ding), de HBE Big D is misschien wel de allerlekkerste kruising tussen drive en fuzz en zo zijn er nog wel een paar. Ik gebruik zelf al tijden een Ibanez Tube king, is er zeer geschikt voor.
    Misschien heb ik het wat onduidelijk verwoord. "Niet te veel" stond er in mijn post en da's natuurlijk een relatief begrip Het mag vuiler dan een OCD, maar met "niet zo veel compressie" bedoelde ik eigenlijk niet zoveel als bijv. een big muff, waarvan ik dan vind dat die heel veel compressie heeft. De Tube King ken ik wel, heb ik weleens getest. Ik vond die samen met die twin tube classic van seymour duncan toen de beste 2 van de dag. HBE ken ik niet, maar ziet er goed uit! Thanks voor de suggestie.

  6. #6

    Standaard

    Ook de Crowther Audio Hotcake doet het lekker op een AC30,voor mij één van de best werkende opties,met een HBE Big D op een gedeelde eerste plaats,ik zou niet kunnen zeggen welke ik het best vind,ik vind ze beide iets hebben,alleen is de Hotcake iets dynamischer en reageert hij ook beter op je volumecontrol van je gitaar en op je aanslag en kan hij dus ook perfect het lowgain-gebied aan.

  7. #7

    Standaard

    Probeer eens de vox ice 9. Fantastische drive over mijn ac15. Lekker divers. Van minimale drive tot dikke drive.


    Sent from my Desire HD using Tapatalk
    Axes:
    PRS Tremonti SE/Ibanez SA120/VIG Eruption /Tanglewood TW28

    Amp:
    Randall RG75 G3/Blackstar HT5 halfstack/Epiphone valve jr

    Effects:
    Boss ME20/Boss micro BR/Line 6 Pocketpod

    Pedalboard(pedaltrain):
    Hardwire Tuner-->Crybaby Wah-->Vox Satchurator-->Ibanez TS7-->EHX Electric mistress--> Boss MT2

  8. #8

    Standaard

    ik gebruik op mijn AC30 CC1 een Mi Audio Blues Pro, naast de OCD. Soms in combinatie met een cleanboost (Catalinbread huppeldepup)

  9. #9

    Standaard

    Thanks guys. Ik ga ze meenemen!

  10. #10

    Standaard

    ik heb een voxac30 met een BIG D en dat is LEKKER

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top