Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 april 2011
    Locatie
    Vilvordia
    Berichten
    20

    Standaard Herstelling en aanpassing klassiek DDR gitaartje

    Gedag,

    Ik lees al een tijdje mee en weet dat ik hier wel terecht kan met mijn vragen.

    Ten eerste heb ik enkele weken geleden een Otwin 72 op de kop getikt voor 5 euro en wil deze repareren. Is het gewoon een kwestie van lijmen en klemmen volgens jullie?
    Ten tweede heb ik nog 2 single coils liggen uit een Squier tele. Ik zou bij wijze van experiment eens willen proberen om er een humbucker van te maken en deze in de Otwin te gooien. De frets zijn nl. redelijk weggespeeld maar als slide-gitaartje lijkt me dit wel tof.

    Iemand met tips voor het element? Ik heb nl gelezen dat je de magneten moet omdraaien om dit te laten lukken, maar ik ken niet veel van electronica, solderen lukt nog net.

    Thanks guys!

  2. #2
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    uw foto's zijn niet echt zichtbaar...
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 april 2011
    Locatie
    Vilvordia
    Berichten
    20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernieman Bekijk bericht
    uw foto's zijn niet echt zichtbaar...
    Merci, het was via dropbox en ik zag ze wel, maar nu Imageshack geprobeerd. Hoop dat dit werkt!





  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Voor je pickup kan je misschien beter een topic starten met een relevante titel waar de pickupjongens op af komen.
    Tis wel een nylon gitaar he, misschien loopt het los maar het zou zo maar kunnen dat je gitaar die krachten niet leuk vindt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 april 2011
    Locatie
    Vilvordia
    Berichten
    20

    Standaard

    Ok, goed plan ivm de pickups!
    Maar toen ik het gitaartje kocht lagen er stalen snaren op eigenlijk. Er zat wel een "koordje in de lage E-snaar. Het was het ook al gebarsten, maar dat lijkt me geen oorzakelijk verband eigenlijk. Frets en fretboard zijn ook serieus afgesleten, kan dit met nylon-snaren?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dit is nogal een avontuurlijk plan...
    De gitaar is volgens mijn kennis wel degelijk voor stalen snaren bedoeld ( maar enig voorbehoud is op zn plaats..).
    Maar hoe je twee ( verschillende) elementen van een telecaster tot een humbucker maakt..? De spoelen moeten in serie in tegenfase, een spoel zal magnetisch omgekeerd moeten worden. als ie de bekende zes fendermagneetjes heeft, wordt dat een hele ( lees: af te raden) klus...
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  7. #7

    Standaard

    Dat elementenverhaal kan reuze meevallen; als je geluk hebt, zijn ze al 'humbucking' (reverse wound, reverse polarity). Gewoon in serie met elkaar verbinden.
    Als je de plus van het brugelement verbindt met de min van het halselement moet je wel de verbinding van de min met het kapje (indien aanwezig) verbreken en vervangen door een aparte aarde-aansluiting. Als je het andersom doet, geldt hetzelfde voor de bodemplaat (indien aanwezig) van het brugelement.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Persoonlijk zou ik me geen zorgen over het versterkingssysteem van een gitaar uit de DDR. Dat is waarschijnlijk gevoelig genoeg om gesprekken 3 huizen verder op te nemen

    (oh sorry, deze was te flauw om te laten liggen, ik laat het topic weer met rust)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top