Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard Vraag over serienummers London City Comet Telecaster (lefty)

    Hallo, bij deze de volgende vraag en hopelijk weet iemand hier een goed antwoord op te geven:

    Ik ben aan het kijken naar een London City Comet Telecaster, linkshandig. Naar aanleiding van informatie hier uit het forum heb ik begrepen dat de eerste series van London City heel erg goed zijn. Later schijnt de kwaliteit minder goed geworden te zijn. Nu lijkt het mij dat linkshandige LC's minder vlot werden/worden verkocht (ligt niet aan LC maar aan het feit dat de linkshandige markt nou eenmaal kleiner is), dus de kans om nog een LC Tele uit die eerste serie te bemachtigen is misschien nog aanwezig.

    Hoe kom ik erachter of het een LC Tele uit de eerste serie is of van de latere, mindere, serie? Is het zo dat er een serie serienummers is, bijvoorbeeld van nummer x tot en met nummer xx is het de goede oude serie en vanaf nummer xxx is het de mindere serie. Ik neem aan dat het niet aan uiterlijke kenmerken te zien is?

    Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Is er niemand die mij uit kan leggen hoe ik erachter kan komen of een LC Comet uit de bejubelde eerste serie komt of uit de latere serie waarvan men zegt dat deze gitaren van mindere kwaliteit zijn?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard







    Ik heb een Comet mk1, weet niet of het de 1e serie is, ws. niet. S/N YAIB3609. GFS Lil Punchers erop, heerlijke Tele , diverse optredens mee gedaan.

  4. #4

    Standaard

    Om de éérste serie te herkennen heb je geen serie nummer nodig.
    Als je kijkt naar de kop dan heeft de eerste serie geen afgeschuinde kant, dit hebben ze op last van Fender moeten veranderen.

    Een tweede kenmerk is dat de latere serie's serienummers hebben gekregen achter op de kop, bij de eerste serie was dit niet meer dan een simpel stickertje achterop de hals net boven de body, dat overigens snel verloren kan gaan.

    Succes met je speurtocht naar een van deze gigantisch goede gitaren!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Thumbs up

    Okay! Hartelijk dank voor de informatie, hier kan ik iets mee.

  6. #6

    Post

    Hallo lefthandstrat,

    vorige week heb ik een Comet T en een Comet MK1 gekocht. Volgens de beschrijving van Jan H zouden deze uit de tweede serie zijn. De kwaliteit is behoorlijk goed en kan de vergelijking met duurdere gitaren makkelijk aan. De eerste serie ken ik niet en weet dus niet wat daar beter aan zou kunnen zijn.

    Voor een linkshandige zou je eens bij Gert Nijkamp in Apeldoorn kunnen informeren. Die heeft indertijd 600 London City gitaren opgekocht. Wellicht dat daar ook nog een uit de eerste serie tussen zit. (Gaan daar nog steeds voor de halve prijs weg).

    Succes ermee.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Bedankt Roel! Ik ga morgen even bellen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Hallo allemaal! Donderdag ga ik kijken naar een 2ehands (voorjaar 2010 gekocht door huidige 1e eigenaar) linkshandige LC Comet MK1 met serienummer C0000305, blond rosewood toets (lijkt erg op de gitaar van Munkie). Lipstickachtig element bij de hals en een een single coil bij de brug, zadel uit drie delen dus 2 snaren per zadeltje. Iemand enig idee of dit een LC uit de goede serie is of uit de mindere latere serie? Het is een totaal ander nummer dan die van Munkie, dus ik ben erg benieuwd wat ik (misschien) ga kopen. Het nummer staat achter op de headstock. Uit de foto´s die ik heb gekregen kan ik niet opmaken of het een stickertje is of een ingebrand of gegraveerd nummer. Uiteraard ga ik erop spelen en dat zal bepalend zijn of ik het wel of niet doe, maar ik ben toch erg benieuwd naar wat achtergrondinfo.
    Misschien nog wat extra aandachtspunten waar ik extra op moet letten op basis van jullie ervaringen? Bedankt alvast voor de tips en raadgevingen!
    Laatst gewijzigd door lefthandstrat; 12 april 2011 om 18:16 Reden: paar tikfoutjes

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard

    Same here:
    C00000052 achterop de headstock.
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lefthandstrat Bekijk bericht
    Hallo allemaal! Donderdag ga ik kijken naar een 2ehands (voorjaar 2010 gekocht door huidige 1e eigenaar) linkshandige LC Comet MK1 met serienummer C0000305, blond rosewood toets (lijkt erg op de gitaar van Munkie). Lipstickachtig element bij de hals en een een single coil bij de brug, zadel uit drie delen dus 2 snaren per zadeltje. Iemand enig idee of dit een LC uit de goede serie is of uit de mindere latere serie?
    Lees de reactie van Jan H. hierboven even.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top