Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard Eerste Ukelele kopen

    Hallo allen,

    Ik ben nieuw op dit forum. En heb behoorlijk gezocht maar niet gevonden dus ik dacht dan maak ik zelf een topicje aan over een eerste ukelele (sorry als dit al bestond dan heb ik het niet gezien)

    Maar goed ik wil dus gaan leren de ukelele te bespelen. En moet er nu dus 1 gaan kopen, maar als arme student zijnde heb ik niet echt een heel groot budget. Wat is nou een beetje een schappelijke om mee te beginnen (en mocht ik het heel leuk vinden dan ben ik wel bereid te investeren. Maar goedkoop beginnen dus.

    wat ik zelf had gevonden zie je als je hier kilkt. Maar komt daar nou een beetje schappelijk geluid uit. Of heeft het geen zin om zoiets te kopen?
    Of weet iemand een goed alternatief zo rond de prijsklasse van 50 euro. (liefst goedkoper anders eet ik de rest van de maand pannekoeken )

    Dankuzeer en gegroet,

  2. #2
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Goedkoop is vaak duurkoop, maar dat oeft voor een uke tegenwoordig niet zo te zijn. Je geeft zelf al aan dat je er niet teveel van zal verwachten en eventueel later een echte "goeie" wilt kopen.
    Ikzelf heb een tijdje terug Makala gekocht (was ergens in de 60 euro) en die vond ik af-fabriek erg goed spelen.
    De goedkopere modelletjes (spongebopkes etc en ook die stagg denk ik) zijn vaak niet zo bijster goed afgesteld (snaarhoogte enzovoorts), maar met een beetje hulp kun je daar zelf al wat aan doen (kan weinig mis gaan).

    Wat ik vooral aanraad is direct een goed stel snaren erop te zetten (martins ofzo) want die fabriekssnaren wordt je echt huilerig van. Die zijn ook vaak veel te slap.

    Gewoon even naar de gitaarboer stappen en wat uitproberen en eventueel kijken of je hem op het net goedkoper vindt.

    Succes ne laat maar iets weten. Ukes zijn cool en weer helemaal in!
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  3. #3

    Standaard

    hey, bedankt voor het snelle antwoord. Je hebt me helemaal begrepen kwa wat ik er van verwacht.

    Maar mijn probleem is dus dat als ik naar een gitaarwinkel ga ik geen idee heb naar wat ik zoek. en proberen kan ik wel doen maar ik kan nog niks en ik kom ook niet van een gitaar achtergrond... Dus als ik nu zoon ding in me handen zou nemen heb ik geen vergelijkings materiaal zeg maar. ik heb geen idee over snaarhoogten en dergelijke.

    Maar ik denk dan toch maar naar een gitaarboer ga en een makala koop. (ik ga er maar even van uit dan dat jij weet waar je het over hebt, en dat ik er leuk op kan leren zonder aan het ding te prutsen) En dan maar gewoon proberen. En als ik het onder de knie krijg verschillende wat kwalitatief betere proberen, en dan kijk ik wel verder.

    iniedergeval bedankt en als iemand verder nog adviezen heeft hou ik me van harte aanbevolen, ik ga namelijk pas eind deze week op jacht

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2008
    Locatie
    In een ananas diep in de zee
    Berichten
    6.094

    Standaard

    Ik heb n greg bennett (van Samick) en is ook heel netjes afgewerkt. Als je nooit een ukelele hebt gehad kan je bijna naar dezelfde eigenschappen kijken als bij een gitaar, klinkt ie netjes, hoe is de balans, is ie een beetje mooi afgewerkt.

    Wat ik bij goedkope ukeleles vaak zie is frets die uitsteken aan de zijkant van de hals en dus je hand raspen, en stemmechanieken die je kan zien bewegen (lekkerlijk!!!) als je de toon hoort zakken.

  5. #5

    Standaard

    Zoals ik zei ik heb geen gitaar achtergrond, maar ik weet nu dus aardig waar op te letten door je opsomming. dankjewel. En even over de stem mechanieken; is er een manier hoe ik kan zien dat het een minderre mechaniek is? heb je bijvoorbeeld een plaatje van iets waarvan je weet dat het bagger is?

    Oja en nog een vraag, ik ga waarschijnlijk toch via een online winkel een aankoop doen. (niet echt tijd om de stad in te gaan)
    Wat is het verschil tussen sopraan tenor en concert ukelele's? ik zou denken de noot hoogte (sopraan vs tenor) als ik denk aan koren. Maar ik heb het idee dat de ukelele wereld wat anders is dus ik wil het eigelijk wel graag goed weten

  6. #6
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    zoek even op wikipedia naar ukulele, daar vind je alles wat je wilt weten.
    Sopraan en concert zijn gelijk gestemd. Een concert is gewoon net een paar cm's groter waardoor ie iets meer volume heeft (maar dat is eigenlijk te verwaarlozen), wat wel een voordeel is dat de frets dan ook iets verder uiteen staan. Ikzelf heb een Concert Makala, omdat dat beter in mijn hand ligt. Heb ook een handgebouwd sopraan model, maar die is voor mij niet zo fijn (nogal priegelen met de vingers). Een tenor gaat meer richting gitaar, en is soms ook wat lager gestemd.
    Wiki is your man...
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  7. #7
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    en hoe is het hier afgelopen?
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  8. #8

    Standaard

    Het heeft even geduurd maar ik ben net terug van de gitaarwinkel bij mij in de buurt en heb mij laten voorlichten. Maar ze hadden alleen moeilijk duur spul Goedkoopste 190 euro.

    Ben nu toch weer op internet aan het zoeken. Heb de volgende (KLIK).

    Maar daar is die niet op vooraad. Weet iemand een goede (betrouwbare) internet shop?

  9. #9

    Standaard

    wees blij dat ze duur zijn, een goedkope goeie ga je toch niet vinden, je hebt van die winkels die zeggen dat ze ukelele's verkopen, en die kosten dan 20 euro, dan weetje ook dat je geen kwaliteit in huis haalt he..
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  10. #10
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    uke surfer in duitsland heeft er (heb ik mijne ook vandaan):
    http://ukulele.de/shop/product_info....ehnafajqibn412
    maar helaas ook niet in voorraad...
    Ook deze site heeft er:
    http://www.highlystrung.co.uk/acatal..._Ukuleles.html
    maar daar helaas ook niet in voorraad...

    Wordt blijkbaar even wachten, ofwel een ander modelletje uitzoeken.
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top