Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard Verschillen in Gibson-gitaren: prijs enz.

    Hai, voor school doe ik een onderzoek naar gitaren. Ik keek op de site van Gibson en zag dat de verschillen in specificaties klein waren, net als de tekst die bij de gitaren staan. Het prijsverschil daarentegen niet echt. Dus ik wil graag vragen waarom. Gibson heeft bijna 200 Les Pauls in hun assortiment en dus kan ik bijna door de bomen het bos niet meer zien. Ik wil de volgende gitaren gaan vergelijken: De Standard, de Traditional, de 59 reissue, de Supreme, Les Paul custom, De 60's tribute, De studio. Kan iemand mij hiermee helpen?

    Groet,
    Matthijs
    Laatst gewijzigd door Matthijs24; 2 april 2011 om 15:30

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Dus je wil dat we je schoolwerk doen?
    Misschien zou je al eens kunnen beginnen met de gibsons die er zijn onder te verdelen in 3 groepen.

    Les Pauls , SG's en Prullaria ( )

    Vervolgens eens gaan kijken bij elke groep waar nu de verschillen in prijs in zitten. Een custom zou je zelf moeten kunnen bedenken waarom die zo duur zijn. En wat is het verschil tussen een studio en een standaard bijvoorbeeld? Als je alleen al naar de plaatjes van beide kijkt, zou je iets moeten opvallen. Wat is het Nederlandse woord voor reissue? Dat zou al een goede hint zijn. Voor tribute dan? Het is eigenlijk niet zo heel moeilijk als je een beetje logisch kijkt en denkt.

    Succes!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Oh trouwens, je marktplaats advertentie bestaat niet meer of is fout gelinkt (uit je sig)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 november 2010
    Locatie
    Veenendaal
    Berichten
    481

    Standaard

    He bedankt. Het gaat alleen om de Les Pauls, ik weet wel wat ze betekenen. Maar de prijsverschillen zijn groot en de specificaties verschillen niet heel erg van elkaar. Dat was meer wat ik bedoelde. Thnx, zal de sig verwijderen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Ah ok, ik dacht dat het over alle gibsons ging. Heb ik weer een boel mensen voor niets de pis lauw gemaakt met prullaria

    Leg eens een plaatje van een studio en een standaard naast elkaar. In paint ofzo en ga met een pennetje of wat dan ook de verschillen aankruisen die je ziet. Dan zal je ongetwijfeld iets opvallen. Kijk eens goed naar hals maar zeker ook naar de contouren van de body. Soms lijken dingen erg op elkaar terwijl er toch een groot verschil kan zijn

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Binding (Studio/Standard), hardware en body (Standard/Traditional), houtkeuze en hardware (Standard/Historic reissues). En verder is er genoeg te zoeken hoor...misschien iets verder kijken dan de Gibson website?
    mylespaulforum.com
    thegearpage.net
    en ga eens in een winkel kijken, voel ze zelf eens en vraag daar eens verder. Je moet er wél wat voor doen hè?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Ja precies, maar dan moet jij niet het antwoord geven op wat ik hem zelf liet uitzoeken
    (ps, is die fraai beschilderde gitaar op de hyves van je band van jou? Wat een plaatje zeg!)
    Laatst gewijzigd door SantaX; 2 april 2011 om 16:53

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Alsof de prijs alleen door specificaties bepaald wordt.
    Welkom in de wondere wereld van marketing.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SantaX Bekijk bericht
    Ja precies, maar dan moet jij niet het antwoord geven op wat ik hem zelf liet uitzoeken
    (ps, is die fraai beschilderde gitaar op de hyves van je band van jou? Wat een plaatje zeg!)
    Had ik effe gemist, sorry
    Nee, da's een Strat. Dat kan dus nooit van mij zijn. Plaatje ooit van het net geript, vond 'm wel toepasselijk, een peacock op een gitaar...

    Oh en wat Pepe zegt, de prijsstelling is er ook om een statement te maken
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ja, het is niet zo, we maken een gitaar, doen daar wat winst op, strikje er om heen en kijken of het loopt...

    Je hebt een marketing afdeling. Die bepaald wat er gemaakt wordt. Die zeggen op een maandagochtend, hey, we hebben niks meer in het 8.000 en up segment.
    Brainstorm sessie.
    Het 8.000 en up segment is de goedgeboerde Woodstock generatie.
    "Hebben we al eens iets gedaan met Fillmore?"
    "Ja, we hebben Dicky Betts, Jeff Beck en de Mike Bloomfield"
    "Maar nog geen Pete Townshend toch?"
    "Verrek"..

    Zo gaat dat.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top